[ENQ] Crocs, UGG & Converse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:10

Ingevuld, ook ik vind m erg duidelijk :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:12

Steeph schreef:
Net de eerste keer ingevuld, bij de vraag "Door wie laat u zich beïnvloeden bij de aankoop van de schoenen van het gekozen merk?" mis ik als optie dat ik me eigenlijk door niemand laat beïnvloeden.

Zelfde hier :j

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:16

xSlvna schreef:
Ir111 schreef:
Ik denk dat je (onbewust) je altijd door iemand laat beinvloeden.

Nee hoor, dat geloof ik niet.

Maandinkomen heeft ermee te maken dat je misschien dure schoenen koopt (veel geld uitgeeft aan) terwijl je maar weinig (of juist veel) geld hebt. Een rijke iemand die dure schoenen koopt, zegt niks over de dure schoenen. Terwijl dure schoenen bij een weinig werkend iemand juist 'belangrijker' zijn.

Google maar eens op neuromarketing, dat gaat over (onbewust) beinvloeden van keuzes. Of lees dit artikel, leuk om te lezen en dan zie je hoe je je zelf fopt. Heel irritant. :D

Vanillia

Re: [ENQ] Crocs, UGG & Converse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:28

Ik ben halverwege gestopt, vaak stond mijn antwoord er niet bij, zo ook bij:

Door wie laat u zich beïnvloeden bij de aankoop van de schoenen van het gekozen merk?

Ik vind het apart dat er geen optie is met 'Mezelf' oid. Als ik schoenen koop doe ik dat omdat ik die mooi vind.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:29

Maar als ik een schoenenwinkel inloop die alle soorten, merken en modellen slippers/sneakers/laarzen verkoopt en ik neem me een paar warme uggs mee dan is dat MIJN keuze geweest.
Ik heb nog nooit iemand op dat paar schoenen gezien, ik was niet op zoek naar uggs en de verkopers negeerde me. Ik heb dus echt gekocht wat IK leuk vind en heb me daarin niet laten afleiden door andermans keuze.

Ik snap je idee, maar in veel gevallen ben je als mens toch écht zelf bezig met keuzes maken. Ik denk dat wat te vaak onderzoek gedaan word naar de momenten dat de omgeving wél invloed heeft, tegenover de momenten dat de omgeving géén invloed heeft :)

Ik koop inderdaad schoenen die IK mooi vind, IK lekker vind zitten en IK WIL betalen.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 26-11-15 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:30

Ik denk ook dat een belangrijke vraag is die je zou moeten stellen: 'Wie Wat beïnvloedt je bij de aankoop van schoenen van het gekozen merk?'

Een site met mooie schoenen erop, beïnvloedt mij eerder dan mijn vriendinnen of wat collega's dragen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:31

Ik heb het ook ingevuld, alsjeblieft :)

Er kan/moet wat aan verbeterd worden.

Bij de vragen "van welke van deze vrijetijdsbestedingen maakt u gebruik?" en de daaropvolgende vraag kun je als je het verkeerde antwoord hebt gegeven dat antwoord niet meer weghalen. Geef je alsnog het juiste antwoord, dan staan er dus 2 antwoorden. En die zijn tegenovergesteld aan elkaar. Bijvoorbeeld de antwoorden "vaak" en "nooit". Waardoor de vraag geen bruikbare info oplevert, alleen maar irritatie bij de invuller. Dit is iets technischs wat niet naar behoren werkt.

Daarnaast zou ik de vraag "koopt u vaak nieuwe schoenen" vervangen door "Hoe vaak koopt u nieuwe schoenen?".
Dan hoeft je in de antwoorden niet te bepalen wat vaak is. Nu staat er als antwoord "ja ik koop elk half jaar nieuwe schoenen". Maar 2 keer per jaar nieuwe schoenen kopen is toch niet vaak te noemen (een paar zomerschoenen en paar winterschoenen). Dit is een persoonlijke mening.

Succes met de opleiding :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:31

Vind neuromarketing erg ver gezocht. Ook dat stukje over die flessen wijn en dat muziekje. Ik koop altijd dezelfde wijn (al jaaaaren), ongeacht de aanbiedingen of welke muziek erop staat in de supermarkt. Ik heb de crocs puur gekocht omdat ik schoeisel zocht wat mee de natte cel in kon, en de schoen moest comfortabel zijn met lopen. Verschillende neppers gepast (want goedkoper) maar die zaten niet lekker genoeg. Toen toch maar crocs gepast en die lopen veel lekkerder. Dan is de keus snel gemaakt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:32

xSlvna schreef:
Het is trouwens onhandig dat bij de meerkeuze antwoorden (belangrijk tot onbelangrijk, vaak/soms/nooit) je aangevinkte antwoord niet meer kan 'ontvinken'.

Oh ik zie dat het al werd genoemd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:43

Ingevuld, ik mis alleen de optie vrije tijd bij het dragen. Ik zit in de wao en heb dus geen werk of studie maar draag ze wel buitenshuis maar niet dagelijks,

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:53

mirkip schreef:
Steeph schreef:
Jammer dat ik maar een merk mag aanklikken...

Edit: ook vind ik het lastig lezen met die dunne letters.

Vind ik ook. Ik heb ervaring met alle 3.

Ik vond ook: door wie laat je je beinvloeden. Daar moest je iets aanklikken. Terwijl mijn keus er niet bij zat.

Ik mis trouwens ook een vak dat je nog iets zelf kan toevoegen. Een op- of aanmerking.

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 20:47

Bedankt iedereen voor de tips en aanmerkingen, maar zoals eerder gezegd kan ik de enquete niet meer aanpassen, omdat alle ingevulde enquetes dan verloren gaan. We zullen het meenemen voor een volgend onderzoek.

Wij zijn er inderdaad ook vanuit gegaan dat iedereen zich onbewust laat beïnvloeden, dit is ook een stuk theorie dat wij nu behandelen. Wat de winkels op dit moment aanbieden is al een vorm van beïnvloeden door de samenleving. Daarom hebben wij niet gekozen voor een optie door niemand. Bij een volgend onderzoek zullen wij dit misschien wel toevoegen.

Na een verkeerd gekozen antwoord kan er inderdaad niet meer veranderd worden.. Waardoor dit komt weten wij zelf ook niet. Zal waarschijnlijk aan het programma liggen of wij hebben iets verkeerd ingesteld. Dit kunnen wij dus jammer genoeg niet meer aanpassen..

Iedereen iig bedankt voor het invullen! :D

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 16:58

Zijn er nog mensen die de enquête willen invullen voor Crocs en eventueel UGG?