Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Delphi schreef:estell__ schreef:Ik reageer inderdaad vaak ook niet. Maar vind het wel bemoeizuchtig en dat irriteert mij mateloos. Ik bemoei mij toch ook niet met andere mensen?
Misschien komt t bij mij ook wel omdat ik nog relatief jong ben.
Edit: inderdaad, dat is bij mij ook veel gebeurd inderdaad tijdens m'n zwangerschap.
Nu nog hoor, vooral schoonmonster met betrekking tot de dingen die ik doe bij mijn zoontje en goed vind voor hem.
En je kindje misschien ook nog?
Ik herken het wel hoor. Bij de eerste had ik altijd nog de behoefte dingen uit te leggen. Ik was toen ook nog een stuk jonger (23) en wat gevoeliger en wellicht wat onzekerder richting andere mensen, met name ook mijn schoonmoeder.
Nu zijn mijn kinderen 5 jaar en (morgen) 8 jaar en voel ik totaal de behoefte niet meer om mij te verantwoorden over dingen die mijn kinderen doen/niet doen, mogen/niet mogen e.d.
Bij een vraag als in je OP, zeg ik met een vriendelijke lach ''nee hoor'' en loop ik door. Zou ik reactie krijgen als ''nou volgens mij is het toch echt veel te koud''. Dan reageer ik met een vriendelijk ''dat zal wel meevallen'' en daar laat ik het dan bij.
Ik ga mij niet meer verantwoorden over keuzes die ik maak over/met mijn kinderen. Probeer dat ook eens! Dan gaat je irritatie ook weg.
Ik trek me totaal niet meer aan wat andere mensen zeggen of denken. En sindsdien maak ik dat eigenlijk nooit meer mee dat mensen ongevraagd advies geven.
Mijn schoonmoeder kon ook zo bemoeien en zegt alles op zo'n dwingende toon. Die verplichte bijv. bij een familiebezoek mijn kinderen voor vertrek terug naar huis te plassen want ''onderweg stoppen we niet meer hoor'', terwijl zij met ons meereed.
Toen irriteerde mij dat mateloos. Ik zeg zelf wel tegen mijn kinderen dat ze nog even naar de wc kunnen, omdat we bijna gaan rijden. Nu zeg ik rustig ''volgens mij rijden wij en als ze moeten plassen stoppen we gewoon''.
Mijn schoonmoeder heeft er enorm duidelijke mening en i.p.v. dat ze zegt ''ik vind'' is het ''je moet''. Jaren geleden schoot ik gelijk in de verdediging. Nu zeg ik rustig ''ik doe dat anders'' of ''daar ben ik het niet mee eens''.
Echt de irritatie verdwijnt als sneeuw voor de zon
dancertje schreef:Ik ben momenteel 21 weken zwanger en het is al begonnen met de spullen die ik koop.
ben dus benieuwd wat het wordt als ik de kleine dame er straks is.
Vooral mijn schoonmoeder ja maar dat had ik bij die van mij ook ja das inmiddels 30 jaar geleden en een hoop veranderd wordt er af en toe moedeloos van
en daar is het inmiddels meer dan 60 jaar geleden 
snorkel1986 schreef:rienne schreef:Nog geen last van gelukkig mijn zoontje is net 3 maandenMaar idd ik was zondag ook buiten voor boodschappen. Is het niet te koud voor zo'n kleintje? Nee mevrouw, hij ziet niet blauw ofzo (had een dik truitje aan, een jas en lag in de maxi cosi met een doek)
Voor de rest weet de familie hier dat ik daar niet van gediend ben, mijn kleine mijn regels. Tips mag altijd maar wat ik er mee doe bepaal ik zelf.
Ha ha mijn jongste is ecxact even oud zie ik ha ha

Keet schreef:dancertje schreef:Ik ben momenteel 21 weken zwanger en het is al begonnen met de spullen die ik koop.
ben dus benieuwd wat het wordt als ik de kleine dame er straks is.
Vooral mijn schoonmoeder ja maar dat had ik bij die van mij ook ja das inmiddels 30 jaar geleden en een hoop veranderd wordt er af en toe moedeloos van
Dat roept de oma van mijn vriend ooken daar is het inmiddels meer dan 60 jaar geleden
Moet zo en zo en trekt kind gewoon uit je handen

Majabeestje schreef:Ik was trouwens 25 toen ik de oudste kreeg en zag er nogal jong uit, denk dat mensen dachten dat ze deze 'tienermoeder' moesten helpen
dan werd ik in de supermarkt wel eens nagekeken met zo'n blik van: oei, een tienermoeder! Terwijl ik 26 ben.

Delphi schreef:Dancertje en Keet, dan zou ik met een vette knipoog zeggen dat het tegenwoordig weer helemaal anders is
"Tijden veranderen" "Tja, dat is ook alweer heel wat jaar geleden he?"corinec schreef:Oef als ik al deze verhalen hoor staat me nog wat te wachten. Ik ben nu 34 weken zwanger van een tweeling. Ik krijg heel vaak de vraag is dat niet te veel voor je kan je dat je wel aan? Beetje vreemd aangezien ik moeilijk kan zeggen nou doe me er toch maar 1.

Xanthippe schreef:Ik blijf dit fijn volgen, kwestie om nu al inspiratie op te doen, voor als ik zichtbaar zwanger ben (nu nog maar 7 weken) en eenmaal bevallen.

FloMax schreef:Als ik deze verhalen zo lees mag mijn uk nog wel even in mijn buik blijven zitten... en ik hoef nog maar een maand![]()
Ik weet nu al met wie ik de meeste discussies ga krijgen... (yes.. motha-inlaw)
Die wilde namelijk ook al bepalen wanneer ik pas iets voor mijn kind mocht gaan kopen, wat voor kleren ik aan moet tijdens mijn zwangerschap, dat ik op cursus moet en doe ik dat niet, dan doe ik het niet goed en zo kan ik heeeeel lang doorgaan
Goede tip van Delphi
FloMax schreef:Ik weet nu al met wie ik de meeste discussies ga krijgen... (yes.. motha-inlaw)
Die wilde namelijk ook al bepalen wanneer ik pas iets voor mijn kind mocht gaan kopen, wat voor kleren ik aan moet tijdens mijn zwangerschap, dat ik op cursus moet en doe ik dat niet, dan doe ik het niet goed en zo kan ik heeeeel lang doorgaan
Niet leuk voor jou natuurlijk, maar misschien helpt het om de frustratie van je af te schrijven?
estell__ schreef:Afgelopen zondag was ik met mijn kleine man eventjes buiten, met z'n winterjas, muts en in z'n voetenzak. Hoe vaak mensen aan mij gevraagd hebben "heeft hij het niet koud?!" Of "Ik vind eigenlijk dat je met zulk weer niet naar buiten kunt hoor, met zo'n kleintje."
Dochtertje sliep nergens zo goed als wanneer zus op wandeling was met de buggy, kleintje goed ingeduffeld en "rijden" maar. Enkel bij droog weer natuurlijk. Xanthippe schreef:Robin_s & Keet, bedankt!
FloMax schreef:Ik weet nu al met wie ik de meeste discussies ga krijgen... (yes.. motha-inlaw)
Ga nog maar even door dan, 't is wel leuk om die verhalen te lezenNiet leuk voor jou natuurlijk, maar misschien helpt het om de frustratie van je af te schrijven?

maakt alles weer goed
"