Ongeval. Mijn geliefde autootje per Total

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Ongeval. Mijn geliefde autootje per Total

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 10:15

dat is bijna 3 uur hiervandaan :p. toch maar even kijken of het dichterbij te vinden is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 13:56

vandaag veel meer pijn dan gisteren. i heb ewoon een zwarte gordel over mijn lichaam staan... Ook kan ik aper bewegen door de spierpijn.

Wel eventjes bij mijn paard geweest, het was net of hij wist dat ik pijn had. Waar hij normaal erg druk is in stan (draaien en tegen me duwen), stond hij nu braaf stil en kwam zijn neus tegen mijn hand duwen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:26

wat een vervelende situatie!

Mij is altijd geleerd om met dat soort omstandigheden echt langzamer te rijden en echt rekening houden met een veel langere remweg dus veel meer afstand te houden van je voorganger. Ik heb een keer gelest toen het net keihard begon te sneeuwen, eigenlijk wou hij de les afzeggen maar ik heb gezegd dat ik het juist wou doen zodat ik ook daar ervaring mee kon opdoen en ben er heel blij mee dat ik die mogelijkheid had want alle lessen na mij waren gecanceled. In mijn les (2 uur) heb ik meerdere auto's bijna zien verongelukken omdat ze geen rekening hielden met de gladheid. Achter mij een auto die in de slip raakte, die zag je echt rondtollen en slingeren. Je moet echt heel langzaam afremmen, beste is gewoon gas loslaten en terugschakelen. Met remmen glijden je banden door omdat ze dus met een vaart nog doorgaan onder gladde omstandigheden. Ik heb er in elk geval goed van geleerd en weet hoe ik moet omgaan met dit soort omstandigheden, iets wat maar weinig mensen leren in hun eerste jaren omdat je niet zo vaak sneeuw hebt hier. Maar ook regen kan zeer verradelijk zijn. Een paar maanden geleden hoosde het en op de snelweg was het dus ook verradelijk. Ik reed wel gewoon de normale snelheid omdat het relatief rustig was, maar er kwam een auto zo van een oprit op de snelweg geracet die daar dus geen rekening mee had gehouden en zo voor onze neus rondjes ging draaien door de gladheid. Gelukkig geen ongeluk verder gebeurd omdat iedereen op tijd kon reageren, maar als het drukker was geweest was er echt iemand op geknald.

Ik wens je heel veel beterschap toe en hoop dat je snel weer de mogelijkheid hebt om achter het stuur te kruipen. Dit zijn omstandheden die iedereen zou kunnen overkomen!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 17:30

ik reed al trager :) ik heb het gewoon te laat gezien en daardoor te hard in 1 keer geremd. toen had ik natuurlijk geen grip en ben er tegenaan gevlogen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:39

Ja, maar op een 70 km 60 rijden is nog niet echt verantwoord. In dat soort omstandigheden kan het beter rond de 40-50 km zijn omdat je gezichtsveld ook word belemmerd. Maar nogmaals, het kan iedereen overkomen, ik ben met mijn scooter ook 2 x door regen onderuit gegaan :+ Eerste keer doordat ik onverwachts moest remmen omdat er opeens een auto voor mijn neus stond terwijl ik net fietsers ontweek die stil stonden op het fietspad. Ik moest zo hard remmen en maakte dus een flinke slip. Tweede keer was een combi van nevel en bier op de weg (net een feest geweest ) waardoor het vreselijk glad was en ik daar niet op gerekend had :+ ook een mooie knal gemaakt. Het kan de beste overkomen :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 17:42

iedereen reed nog 70 dus ik vond het gevaarlijker (natuurlijk voor ik het ongeval kreeg) om 40 te rijden bij verminderde zichtbaarheid tussen allemaal auto's die 70 reden, dan 6 reden. Een stomme inschattingsfout :/

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:18

Zoe_97 schreef:
iedereen reed nog 70 dus ik vond het gevaarlijker (natuurlijk voor ik het ongeval kreeg) om 40 te rijden bij verminderde zichtbaarheid tussen allemaal auto's die 70 reden, dan 6 reden. Een stomme inschattingsfout :/

Ik ben ook eens op een ander gegleden, dit met een gangetje van 30 op een weg waar je 80 mocht. Vanwege de gladheid (even verduideleken: had geijzeld dus het was echt glad glad) en het slechte zicht. Dit heeft niet kunnen voorkomen dat ik doorgleed met het super lichte blikkie waarin ik reed maar heeft er wel voor gezorgd dat het niet hard ging.

Je kunt eromheen draaien, er sneu over doen maar als jij een zwarte gordel over je lijf hebt lopen heb je niet goed opgelet en de situatie volledig fout ingeschat. Als het zicht slecht was en je daardoor de remlichten niet goed hebt gezien had je langzamer moeten rijden en voldoende afstand moeten houden. Zelfde geld voor gladheid. En tja dan rij je langzamer als de rest, dat is dan zo. Maar als jij je laat opjagen door het andere verkeer dan ben je imo niet goed bezig.

En het is niet erg dat je die fout maakt. Je bent verzekerd en niemand is gewond. Maar als je zo kort je rijbewijs hebt mis je gewoon een bult ervaring. Ik rijd nu heel anders met gladheid ed dan ik 3 jaar geleden deed. Tuurlijk reageer ik ook wel eens fout maar ik laat me niet opjagen door ander verkeer en rijd de snelheid waar ik me prettig bij voel. En ik rijd écht niet als een oud wijf maar met gladheid ben ik gewoon voorzichtiger..

Laat het een les zijn maar door je zo aan te stellen over een aanrijding is absoluut niet nodig. Daarnaast hoe langer je wacht met autorijden, hoe banger je ervan word. Dus probeer toch een stukje te rijden. Zou toch helemaal zonde zijn als je door zoiets angstig of niet meer achter het stuur kruipt!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 19:23

ik draai er helemaal niet omheen, ik geef gewoon toe dat ik in fout ben. Door het weer zag ik gewoon erg slecht. De politie had blijbaar toen ik weg was nog tegen mijn moeder gezegd dat de auto voor mij waarschijnlijk volledig op motor remde en niet met de remmen waardoor die geen remlichten op had (had de politie van getuigenverklaringen en door de schade aan de andere auto afgeleid). Ook ben ik er vrij zeker van dan die voor mij reed haar richtingaanwijzer niet aan had (maar dat kan je natuurlijk niet bewijzen). Dat in combi met de zichtbaarheid heeft ervoor gezorgd dat ik het te laat zag en dus volledig remde en doorgleed. ik vind het erg hard dat jij zomaar oordeelt dat ik niet zat op te letten, wat dus echt wel het geval was...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:23

Wauw harde woorden zeg! "Er sneu over doen"... Ondanks dat het haar schuld is mag ze toch wel haar pijn uiten? Kom op zeg. Ze erkent nota bene dat het HAAR fout was.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:34

friendly schreef:
Wauw harde woorden zeg! "Er sneu over doen"... Ondanks dat het haar schuld is mag ze toch wel haar pijn uiten? Kom op zeg. Ze erkent nota bene dat het HAAR fout was.

Tja dat erkennen er meer en ondertussen gebeuren er wel ongelukken.
Ze erkent het maar vind dat ze er niks aan kon doen, dus wat erken je dan precies? Dat je volgens de wet fout zat maar volgens jezelf dus blijkbaar niet.

Mijn auto is laatst ook finaal een enkeltje sloop gegeven. Ook door iemand die niet oplette, de fout toegaf maar vond dat hij zat op te letten. Jammer voor mij was het een goede maar oudere auto met nogal wat km's dus een lage dagwaarde. Dan heb je niet zoveel aan iemand die zijn fout erkent.

Verder ga ik hier niet op in, ik blijf bij mijn mening en voel er weinig voor om daar in dit topic over in disscussie te gaan. Zeker als er maar 1 zin uit een hele reactie word gevist.
Laatst bijgewerkt door ilaan op 22-11-15 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 19:36

ilaan schreef:
friendly schreef:

Ze erkent het maar vind dat ze er niks aan kon doen, dus wat erken je dan precies? Dat je volgens de wet fout zat maar volgens jezelf dus blijkbaar niet.

Mijn auto is laatst ook finaal een enkeltje sloop gegeven. Ook door iemand die niet oplette, de fout toegaf maar vond dat hij zat op te letten. Jammer voor mij was het een goede maar oudere auto met nogal wat km's dus een lage dagwaarde. Dan heb je niet zoveel aan iemand die zijn fout erkent.

wat een onaangename reacties geen jij zeg. Dat die niet zat op te letten wil niet zeggen dat ik dat zat te doen... Ik zeg dat ik het te laat merkte (door het weer), maar als die persoon gewoon haar richtinggaanwijzer had gehad had ik zeker met dit weer het vn verderop op kunnen merken en op ene andere manier kunnen remmen. Mijn ruit zat dicht door de regen, net een fractie van een seconde voorda mijn ruitewisser opnieuw ging gaan. Ik heb het gewoon niet kunnen zien door het weer. Denk je nu echt dat ik mij er al rot genoeg over voel zonder die onwaarheden die jij vertelt?

wacht maar tot jij eens de veroorzaker bent of het dan nog allemaal kwam omdat j niet oplette...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:44

Zoe_97 schreef:
ilaan schreef:

wat een onaangename reacties geen jij zeg. Dat die niet zat op te letten wil niet zeggen dat ik dat zat te doen... Ik zeg dat ik het te laat merkte (door het weer), maar als die persoon gewoon haar richtinggaanwijzer had gehad had ik zeker met dit weer het vn verderop op kunnen merken en op ene andere manier kunnen remmen. Mijn ruit zat dicht door de regen, net een fractie van een seconde voorda mijn ruitewisser opnieuw ging gaan. Ik heb het gewoon niet kunnen zien door het weer. Denk je nu echt dat ik mij er al rot genoeg over voel zonder die onwaarheden die jij vertelt?

wacht maar tot jij eens de veroorzaker bent of het dan nog allemaal kwam omdat j niet oplette...

Dus had je je ruitenwisser harder moeten zetten. Het is ook niet heel slim om je raam te laten dichtregenen. Sorry maar je maakt het er niet beter op voor jezelf.

Ik ben zoals je kunt lezen ook achterop een auto gereden toen ik net mijn rijbewijs had. Ondanks dat ik zo langzaam reed zat ik er te dicht op. Ik miste een stuk ervaring en maakte die fout. Ja dom dus. Dus ja dat kwam omdat ik niet zat op te letten en alsnog te weinig rekening hield met de auto waarin ik reed en de weersomstandigheden. Niet zo moeilijk om toe te geven hoor. Fouten maken is menselijk, ook voor jou. Alleen moet je ze wel toegeven voordat je ervan kunt leren.

Verder stuur je maar een pb want ik ga niet verder met deze discussie in dit topic.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 19:53

ik heb je een pb gestuurd

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:58

Zoe_97 schreef:

Een ongeluk heet niet voor niks een ongeluk,anders heete het wel een Expres.
Ik ben laatst ook tegen iemand aangereden,het was haast knap.Ik heb een nieuwe auto een automaat de pedalen zijn eigenlijk een maatje te groot of mijn voet te klein.Terwijl ik stil sta krijg ik kramp en mijn voet schiet van mijn rempedaal op mijn gaspedaal en mijn auto schokt naar voren en geeft zo een tikje tegen de auto er voor.Voor niemand leuk natuurlijk.Normaal gezien heb ik altijd ruim afstand nu stond ik er wat dichter op,gewoon pech.

Nu begrijp ik dat er bij jou politie bij is geweest?Ik zou wel even bij de politie navragen hoe dit zit.Mijn neef heeft ook zoiets al jij voor gehad en moest voor de rechter komen dus getuige is wel belangrijk in dit geval.Hij botste in dichte mist op een auto die ineens stilstond op een 90km baan .

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 20:02

ja de getuigen heeft de politie gebeld. Er warne 2 getuigen die een verklaring hebben afgelegd. Ik en de andere chauffeur worden nog opgeroepen voor een verklaring, want de ambulace wilde ons allemaal mee voor de zekerheid.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:12

Ontzettend vervelend en heel pijnlijk. Heel veel sterkte dat al eerst!

Zelf heb ik het vorig jaar juni ook meegemaakt. Ouders op vakantie en ik had de auto tot beschikking.
Op een donderdagmiddag wou ik even naar Leek rijden voor de Divoza. Ik moest nog tanken. De stoplichten deden het niet en ik dacht dat de man aan de andere zijde van de weg mij voor liet dus ik trok weer op en maakte de bocht. Ik was al weer bezig om mijn stuur recht te zetten, zie ik ineens in mijn ooghoek die auto optrekken en snel ook. Het ging een waas aan mij voorbij en ik ben vol van de zijkant aangereden. Gelukkig zat ik alleen in de auto en ben ik aan de passagiers kant aangereden. Airbag aan de zijkant is er toen uitgekomen. Er Kwam toevallig net een politie wagen aanrijden en die heeft er voor gezorgd dat er een ambulance voor mij kwam want ik ben heel hart met mijn hoofd tegen het raam van de deur geknald. Ik was net herstelt van een hersenschudding die ik had gekregen van een val van een paard. En toen had ik weer een nieuwe hersenschudding fijn.. Auto totaal los... Ouders niet blij maar goed. Het ging wel goed met mij en dat vonden ze het belangrijkste. Nu ander half jaar na dato rij ik nog steeds niet geheel prettig in de auto. Zolang er geen kruispunten of zijstraatjes zijn geen enkel probleem. Maar zijn die er wel en komt er een auto aan dan vind ik het altijd nog heel erg spannend. Zoals laatst kwam er een auto aan rijden redelijk snel uit een zijstraatje, ik had voorrang maar ik vertrouw niemand meer. Dus ik heb keihard op de rem getrapt van schrik en angst. Op de fiets heb ik het zelfde. vorige week kon ik nog net uitwijken anders lag ik bovenop een motorkap. Als ik bij iemand in de auto zit heb ik vaak iets vast waar ik in kan knijpen als er iets is gezien ik dan zelf geen actie kan ondernemen en ik wil het niet laten blijken dat ik me zo voel. De meeste mensen weten het gelukkig wel..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:13

Ja ik:
[LZP] Ode aan de autogordel!

Ook door gladheid, ik zag te laat dat de weg glinsterde, en remmen haalde niks meer uit, de auto ging enkel harder.

Ik weet niet hoe dat over de grens geregeld is maar laat even goed via de verzekering op papier zetten dat de bestuurster van de andere auto geen letsel heeft. Want ze kan je (hier in NL) nog tot 12 maanden na het ongeval aansprakelijk stellen voor zogenaamd nek en rugletsel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 20:15

Ik weet niet hoe dit geregeld is, mijn moeder regelt alles voor mij. Het ziekenhuis heet wel papieren voor de verzekering gemaakt waar op staat welk letsen wie had (blauwe plek daar kneuzing daar etc.)

Zo zag mijn auto er dus ook uit kim! allene ng iets plattere neus en de motorkap die bij jouw een beetje omhoog geploiid is zat bij mij dubbel. mijn moeder heeft een foto gemaakt, even vragen of ze me die stuurt, dan post ik hem hier.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:21

Door laagstaande zon. Reed met een vrachtwagen met 5 paarden erin. Had net pas mijn rijbewijs en op een of andere manier had de rem niet goed gewerkt waardoor ik volop tegen de auto achterop reed. Reed ongeveer 30 a 40km per uur. Politie geweest en alles op papier gezet voor de verzekering. Politie zei ook dat ik het beste weer meteen achter de stuur kon kruipen om geen angst te krijgen om met de vrachtwagen te rijden.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:22

Allereerst veel sterkte en luister goed naar je lichaam. Een whiplash kan ook wat later komen.

Drie jaar gelden in een zag ik mij tegenligger glijden. Volgens mij had ze geremd omdat je in het dorp maar 30 mag. Ze leek weer in het juiste spoor te zijn gekomen, echter bij mij in de bocht maakte ze weer een glijder.
Mijn Ford Mondeo was als een tonijnvis doosje opengereten. Ik had de Ford genomen omdat deze zitverwarming en verwarming in het voorraam had. Had ik mijn oude Opeltje genomen geen idee hoe die eruit had gezien.
Ik was onderweg naar mijn werk maar moest wachten op de politie (had het druk ivm met de vele ongelukken op dat moment) Nadat de politie weg was heb ik snel auto's omgewisseld en met mijn stomme kop naar mijn werk gegaan.

Een week later begonnen de nekklachten

Voor morgenochtend hebben ze glad weer voorspeld, de zware auto met goede winterbanden staat nu al klaar, met mijn kleine auto durf ik met dit weer niet te rijden.

Zorg ook voor goede winterbanden, het verschil is erg goed te merken. Je hebt zoveel meer grip.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:26

Zoe_97 schreef:
Ik weet niet hoe dit geregeld is, mijn moeder regelt alles voor mij. Het ziekenhuis heet wel papieren voor de verzekering gemaakt waar op staat welk letsen wie had (blauwe plek daar kneuzing daar etc.)

Zo zag mijn auto er dus ook uit kim! allene ng iets plattere neus en de motorkap die bij jouw een beetje omhoog geploiid is zat bij mij dubbel. mijn moeder heeft een foto gemaakt, even vragen of ze me die stuurt, dan post ik hem hier.

Ik was ook erg blij dat ik dit met de Opel Astra heb gedaan en niet met de Renault Twingo, want dan was ik hartstikke dood, en dat ik niet hard reed. Die Twingo's hebben totaal geen kreukelzone, deze gelukkig wel. Ik had ook delen van de motor in mijn dashbordkastje en tussen mijn benen. Echt absurd hoe goed je toch beschermt wordt door een gordel en airbags, en wat voor grote impact onze lichamen aankunnen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:29

de airbags waren bij mij niet eens geactiveerd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 20:30

ik ben allesinds erg opgelucht te lezen dat ik niet de enige ben die zo'n fout maakt... nu denk ik constant had ik maar... dan was het niet gebeurd, maar dat is atuurlijk onzin achteraaf. Maar ik heb hier zeker over geleerd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 20:32

dit is mijn autootje... de brokstukken waren al weg geborsteld
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:33

Luister, het kan iedereen gebeuren. Ook als je niet hard aan het rijden bent, of kruipt. Andere mensen parkeren de auto en zetten hem niet op de handrem met een ravage aan schade tot gevolg.

Van mij is het nu alweer meer dan een half jaar geleden, maar ik zweet peentjes bij het idee van vorst en er weer langs te moeten rijden. Ik merk aan mezelf dat ik absoluut niet bang ben maar wel een stuk voorzichtiger, nog voorzichtiger en gespannen bij bepaalde weersomstandigheden. Om die reden hebben wij ook al de nodige weken de winterbanden eronder liggen, voor mijn eigen gemoedstoestand.