Uit Huis Gaan als 17 jarige .. Help !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Uit Huis Gaan als 17 jarige .. Help !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:03

Wat goed!

....en als de volgende ruzie weer "niet bij woorden blijft" maar als er klappen vallen, heb je daar een plan voor?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:11

Wat goed van je dat je afspraken hebt gemaakt met je ouders +:)+

Maar ik denk wel dat het verstandig is om wel een plan te hebben voor als het toch fout gaat. Ruzie met je ouders is niet raar op die leeftijd (ik vervloekte mn ouders op die leeftijd af en toe) maar dat daar ook klappen bij vallen vind ik niet normaal. Leg contacten met instanties die je misschien kunnen helpen als het toch dreigt mis te gaan. Zijn er misschien vrienden waar je in ieder geval tijdelijk terecht kan? Of familie?

In ieder geval heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:36

Je kind klappen geven is nooit goed, maar ik kan me voorstellen dat pubers echt het bloed onder je nagel vandaan kunnen halen. Ik was echt een verschrikking van een kind rond die leeftijd (16, 17). Deed alles wat mijn ouders me verboden, zelfs als ik het niet leuk vond. Mijn ouders hebben me als kind vrij weinig regels opgelegd (ik heb nooit tijden meegekregen waarop ik thuis moest zijn als ik ging stappen, mocht altijd lekker m'n eigen gang gaan, alcohol en drugs zijn altijd bespreekbaar geweest bij ons thuis) maar toch ging het op een gegeven moment gewoon drastisch fout. Tijdens mijn eindexamens ben ik een keer gaan stappen terwijl mijn ouders zeiden dat ik om 1 uur thuis moest zijn. Volgende ochtend om half 8 stond ik voor de deur. Vader was al naar werk, moeder zat op de bank en zusje was bij een vriendinnetje. Alle deuren waren op slot van binnen uit en ik mocht niet naar binnen. M'n moeder heeft toen echt op het punt gestaan om kracht bij haar woorden te zetten, maar is er uiteindelijk niet van gekomen.

Maak inderdaad afspraken over wat er gebeurt als het wel fout gaat, want het gaat heus nog wel een keer fout. Bespreek ook gewoon met je ouders dat je op een gegeven moment misschien tijdelijk even 'weg' wilt als er een heftige ruzie is geweest, misschien dat zij dan kunnen meedenken voor een plek waar je dan naartoe kan.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 16:51

Klappen vallen al minder de laatste tijd omdat ik simpelweg geen enkele blauwe plek kan hebben of ik kan geen modellenwerk meer doen.
Heb met mijn ouders gepraat hierover omdat ze erg gelovig zijn en er bepaalde dingen als model op zondag zijn.
Hierover hadden we hele erge ruzie en dat is nu veel beter ! Ik heb toestemming gehad bepaalde dingen voor mijn carrière te mogen doen en daar ben ik heel blij mee.
Mijn ouders zien eindelijk in, na heel veel discussie's dat ik er helemaal voor wil gaan en dat ik daarvoor wel ruimte nodig heb.

De spanning is weg omdat ik mezelf niet af hoef te vragen hoe het nou verder moet.
Over een aantal maanden ben ik 18 dus om nu instanties erbij te halen vind ik niet nodig, mede ook omdat ik waarschijnlijk al een tijd van huis ben voor werk.
Iedereen heel erg bedankt voor de snelle en aardige reactie's of mail die ik kreeg, Heel lief ! <3

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:26

Mws -> lzp