Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:Als deze persoon het verstand heeft van een 14 jarige zal ze niet op zichzelf wonen, maar begeleid.
)
Ik vind het ontzettend lief van je dat je je zorgen om haar maakt, maar denk eerlijk gezegd niet dat je de meest geschikte persoon bent om dit probleem op te lossen. Misschien dat je haar wel kunt helpen door hulp van iemand anders in te schakelen. Wat vindt je eigen begeleider hiervan? Kun je niet samen met haar een gesprek met haar begeider aangaan of desnoods samen naar de politie gaan? Als ze dat niet wil wordt het moeilijk denk ik. Ik vraag me dan af of ze dit wel net ze serieus neemt als jij. Wat wil ze zelf doen om de situatie te verbeteren? lolotjeh schreef:we zijn niks illegaals van plan.
het is meer de bedoeling dat we van die "vriend" afkomen.
goeroe schreef:Wat vindt je eigen begeleider hiervan?
UhNee schreef:Verder zou ik me niet te veel zorgen maken over de honden.... Zouden zij niet voor een tijdje naar een asiel kunnen, zodat je vriendin rustig de tijd heeft om haar leven weer een beetje op orde te krijgen?
Thea_Ste schreef:Maar hoe zijn jullie (jij/die vriend van jou en die mevrouw) dat dan concreet van plan?
Gillbo schreef:Ik denk dat je zodra die vriend voor de deur staat en boos is, direct de politie moet bellen, 112.
Daarbij moet je de begeleiders aanspreken en aangeven wat je ziet en hoort, net zo vaak tot ze wat gaan doen.
Je kan ook proberen in contact te komen met de wijkagent of via je huisarts hulp vragen wat je moet doen omdat jij je zo zorgen maakt
lolotjeh schreef:goeroe schreef:Wat vindt je eigen begeleider hiervan?
ik weet niet hoe je op komt dat ik een begeleider heb.
lolotjeh schreef:nog een kleine up-date over de ontmoeting.
zij vind hem wel leuk maar hij haar niet.
reden afwijzing op eerste gezicht had haar heel anders voor gestelt.
lolotjeh schreef:het is niet alleen psychische druk maar ook echt huiselijk geweld inbraak en bedreiging tot diefstal.