Hoe vaak mocht jij je schoen zetten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:23

Ik mocht hem vroeger elke avond zetten. Maar natuurlijk zat er niet elke ochtend iets in ;) meestal 2x per week een zakje snoepjes en 1x per week een kleinigheidje.

Ik deed wel elke dag braaf aan Amerigo denken natuurlijk :) altijd worteltjes een appel of een suikerklontje :jj

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:23

De avond dat hij aan kwam en de twee zaterdagen daarna. Dus de 3 zaterdagen voor 5 december. Zondagochtend zat er dan een klein cadeautje in!

In mijn klas zat ook iemand die elke dag kreeg. Best lastig uitleggen voor ouders lijkt me dat..

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:24

Vroeger, geen idee meer. Ik denk bij aankomst en dan gewoon met pakjesavond.
Hier met twee kleine sint fans mogen ze dag van aankomst zetten en als ze heel lief geweest zijn kunnen ze een extratje verwachten.

Maar als ik het zo op school hoor dat ze dagelijks mogen zetten en ooj grote kado's krijgen vind ik het soms ook wel sneu, er word toch gevraagd waarom er zoveel verschil in zit.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:25

Vroeger mochten wij de schoen zetten op de dag dat hij aankwam. En daarna tot 5 december 1x per week, dit was meestal of vrijdag of zaterdag avond.

Mijn dochter mag hem 1x zetten en dat is op de dag dat hij aankomt.... Vandaag dus.

Alhoewel.... Mijn dochter is er vroeg bij dit jaar.... Haar laars ( want daar kan meer in natuurlijk :+ ) staat al en paar dagen klaar :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:25

Ik denk een of twee weken toen mijn broer en ik nog klein waren. Nu laat ik mijn schoenen slingeren in de hoop dat er snoep in komt :') (gebeurd soms nog :)) )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 13:26

nientje78 schreef:
Vroeger mochten wij de schoen zetten op de dag dat hij aankwam. En daarna tot 5 december 1x per week, dit was meestal of vrijdag of zaterdag avond.

Mijn dochter mag hem 1x zetten en dat is op de dag dat hij aankomt.... Vandaag dus.

Alhoewel.... Mijn dochter is er vroeg bij dit jaar.... Haar laars ( want daar kan meer in natuurlijk :+ ) staat al en paar dagen klaar :')

Whahaha zo was ik ook hoor, zette gewoon mijn paardrijlaars neer :D

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:27

Elke dag? Mijn hemel, wat moet je er dan toch iedere keer in doen? Pfff nee hoor, vanaf vandaag mag ze op zaterdag en woensdag haar schoen zetten en eigenlijk vind ikzelf alleen de zaterdagen ook voldoende maar compromis met papa is uitgelopen op 2 x per week, zaterdag en woensdag. Is al genoeg om steeds iets te kopen ook. Straks 5 december, daarna de kerstman en half Februari alweer haar verjaardag.

Het is wel een keer genoeg dacht ik zo.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:28

czarina schreef:
Vroeger, geen idee meer. Ik denk bij aankomst en dan gewoon met pakjesavond.
Hier met twee kleine sint fans mogen ze dag van aankomst zetten en als ze heel lief geweest zijn kunnen ze een extratje verwachten.

Maar als ik het zo op school hoor dat ze dagelijks mogen zetten en ooj grote kado's krijgen vind ik het soms ook wel sneu, er word toch gevraagd waarom er zoveel verschil in zit.

Dat hebben wij ook gehad,onze kinderen kwamen thuis met het verhaal dat al een heleboel hun schoen hadden gezet,terwijl die van ons pas hun schoen mochten zetten als de sint bij ons in het dorp was aangekomen (de sint bij ons in het dorp komt een week later aan als de "echte sint"). Sindsdien mogen onze kinderen dus ook de schoen zetten zodra de "echte" is aangekomen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:30

Hier was het ook gewoon in het weekend, dan kreeg je een kleinigheidje (snoepgoed en/of wat frutseltjes) en op Sinterklaasavond was het feest met grotere pakjes, vaak één 'groot' cadeau en dat nog wat kleinere dingetjes.
Uiteraard moest er bij het schoen zetten wel gezongen worden er werd er wat water en een peen voor het paard neergezet. Lol, die ene keer dat 's ochtends het bakje water weg was. Ik was er heilig van overtuigd dat Sinterklaas per ongeluk het bakje had meegenomen. _O-
En omdat mijn broertje en ik zes jaar scheelden was ik nog een tijd lang 'verplicht' om netjes mee te schoen zetten, ook al geloofde ik niet meer. En o, wat vond ik dat erg (not). :D

Wel ooit één keer zelf bedacht dat ik mijn schoen kon zetten op een doordeweekse dag. Wat nou 'andere kindjes moeten ook dus de Sint kan niet elke dag langskomen' wat mijn ouders zeiden, als ie dan toch in de buurt was kon ie best even langs om wat pepernoten te droppen. Dus ik zingen, extra hard, dat ie het zou horen en de volgende ochtend heel vroeg naar beneden. Niks natuurlijk. -O- En dat was de eerste breuk in mijn Sinterklaas geloof...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:32

Ik verkoop net echt serieus een cap voor schoencadeautje...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:32

Ik mocht hem altijd zetten nadat de sint in het dorp was aangekomen :j
Maar ik moest er wel begrip voor hebben dat ik natuurlijk niet altijd iets zou gaan krijgen. Sinterklaas had wel meer te doen dan alleen dit huis. Ik denk dat er 2x per week iets in zat. Waarvan een keer chocolademunten/chocolade letter en nog 1 of 2 keer een klein iets. De rest kon ik hem wel zetten maar kwam ik echt niets tegen in de ochtend :+

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:33

HorseTopShop schreef:

Ik ga er dan nu vanuit dat zij op 5 december niets meer vieren? :Y)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:33

Wij mochten elke week op zaterdag tot aan 5dec.
5dec (dus 4dec neerzetten) mochten we de schoen op school zetten.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:34

Elke dag? Dat vind ik echt absurd :=
Ik mocht altijd 2 keer per week mijn schoentje zetten, maar dan was het nog maar de vraag of er wat in zat. Ik weet nog hoe teleurgesteld ik was toen ik beneden kwam en mijn schoentje voor de tweede keer die week leeg was, terwijl ik stiekem in bed ook nog had gezongen voor sinterklaas. -O-

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:35

_Yasmine_ schreef:
HorseTopShop schreef:

Ik ga er dan nu vanuit dat zij op 5 december niets meer vieren? :Y)

Dat zou je denken, maar 5 december staat gewoon de zak met cadeau's voor de deur.
Wie het breed heeft, laat het breed hangen zeggen ze...

Nayomie

Re: Hoe vaak mocht jij je schoen zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:43

Oef, om de dag volgens mij. Dan kregen we vaak een snoepje, handje pepernoten oid. Of een chocolaatje. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:45

Ik mocht hem trouwens ook wel elke dag zetten, maar dan kwam er toch niks in :+ of een mandarijn ofzo... Die ook op de fruitschaal lagen >;)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 14-11-15 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:46

:wow:

Wat had ik het slecht toen haha, mocht hem maar 1 keer zetten. We kregen een chocoladeletter/munten en wat pepernoten. En dan op 5 dec wat kadootjes.

Maar wij hebben nooit echt iets met sinterklaas gehad, kerst vonden we leuker.

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:53

Ik mocht zo vaak mijn schoen zetten als ik wilde. Soms zat er een cadeautje in, soms helemaal niks en vaak een mandarijn ofzo :+ uiteindelijk kreeg ik dan 1 of 2 keer per week een klein cadeautje (kleurpotloden, chocoladeletter, pepernoten enz). :D

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:53

Ik mocht 25jr geleden maar 1x mn schoen zetten en dat was met 4/5 december.
Maar dan had ik wel echt veel cadeautjes hoor. Wel allemaal kleinere cadeautjes tot 10 GULDEN per cadeau ongeveer misschien een uitschieter erbij van 15gulden ofzo.

Met kerst kreeg ik duurdere cadeaus.

Maar dat elke dag je schoen zetten is echt belachelijk!

Sammie

Re: Hoe vaak mocht jij je schoen zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:56

Elke dag??? Never.. Wij zetten de schoen helemaal niet. Soms zat er s ochtends gewoon wat in, vaker niet dan wel..

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:56

Wij mochten onze schoen vroeger op de aankomstdag zetten en daarna op woensdag en zaterdag. Op zaterdag zat er dan een klein kadootje in en op woensdag iets lekkers. Dit hou ik voor mijn kinderen ook aan. Ik hoorde laatst al een verhaal van een kindje die vorig jaar een Nintendo DS in zijn schoen had 8)7

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:01

Hier mag ze haar schoen 2x per week zetten. Ze logeert 1x per week bij oma, daar mag ze haar schoen zetten en dan nog 1x bij mij.

Ik wissel met oma af, de ene keer een klein cadeautje, de andere keer wat snoep.

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:02

Vroeger mocht ik mijn schoen ieder dag zetten. Was bij ons in de klas ook heel normaal. Meestal zat er s ochtends een handje vol strooigoed in. Als ik logeerde bij opa en oma zat er vaak iets extra in.
En dan op 5 december pakjesavond met mijn ouders, opa's en oma's.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:04

:o Ik voel mij haast een verwend nest want ik en mijn broer mochten elke dag schoen zetten. Dan heb ik het over zo'n 35 jaar geleden (omg ik word oud).
Het was dan een liedje zingen bij de schoorsteen, appeltje voor Amerigo en natuurlijk lief zijn.
Kadootje was altijd een sinterklaas snoepje: Kikker, zakje muntjes, chocolade sigaretten etc etc

Maar kan mij ook heel goed herinneren dat ik een keer strontvervelend ben geweest en dat er dus niks in de schoen zat de volgende ochtend. Toch jammer dat mijn moeder toen geen foto heeft genomen :P

Pakjes avond werd bij ons best groot gevierd als ik daar zo op terug kijk. Toch wel 2 zakken met kado's maar daar zaten natuurlijk ook de kado's in die mijn ouders voor zichzelf hadden gekocht :D

Toen wij niet meer in Sinterklaas geloofden gingen we het met kerst doen maar werden de kado's wel drastisch verminder :D
Enkele jaren later hebben we Sint weer opgepakt met onze buren en dat doen we nu nog steeds.
2x 5 euro kadootje en dobbelen maar...altijd super gezellig en ook leuk om te zien wat voor leuke dingen je al hebt voor 5 euro.

Met kerst doen we nu niks meer.