Heb je al geprobeerd om op verschillende tijdstippen langs te gaan?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rond een uur of 9, hopelijk doen ze dan eindelijk open.
Zoe_97 schreef:ik snap niet dat jullie dit normaal vinden? Ik heb in belgië bij bpost gewerkt, bij ons is het ten strengste verboden om aan anderen een pakketje te geven. Moest ervoor getekend worden moest het zelfs de persoon zelf zijn, de vrouw/ dochter/zoon/man etc mochten niet tekenen als zij geen bewijs van volmacht op het postkantoor gaan halen waren. Was er iemand niet, pech dan nam ik het weer mee naar het postkantoor en kon die persoon het daar vanaf de volgende dag ophalen (gooide ik daarvan een briefje in de bus)
Jullie vinden dit dus normaal in nederland dat je een pakketje maar ergens dropt en die mensen het maar ergens moeten gaan zoeken?
Liselot schreef:Zoe_97 schreef:ik snap niet dat jullie dit normaal vinden? Ik heb in belgië bij bpost gewerkt, bij ons is het ten strengste verboden om aan anderen een pakketje te geven. Moest ervoor getekend worden moest het zelfs de persoon zelf zijn, de vrouw/ dochter/zoon/man etc mochten niet tekenen als zij geen bewijs van volmacht op het postkantoor gaan halen waren. Was er iemand niet, pech dan nam ik het weer mee naar het postkantoor en kon die persoon het daar vanaf de volgende dag ophalen (gooide ik daarvan een briefje in de bus)
Jullie vinden dit dus normaal in nederland dat je een pakketje maar ergens dropt en die mensen het maar ergens moeten gaan zoeken?
Weet niet hoe het in België is, maar in NL krijgt de bezorger alleen betaald door PostNL als het pakket afgeleverd is. Ook al is dat bij de buren 10 huizen verderop, of ligt het in de regen te verpieteren in de achtertuin (en ja, dat heb ik ook wel eens gehad)
Hierdoor worden de bezorgers steeds brutaler als het gaat om het afleveren van pakketten
Zoe_97 schreef:Jullie vinden dit dus normaal in nederland dat je een pakketje maar ergens dropt en die mensen het maar ergens moeten gaan zoeken?
Cowgirl83 schreef:Wat een raar systeem! Wat gebeurt er dan als je buren niet te goeder trouw zijn, en beweren dat ze nooit een pakje voor jou ontvangen hebben? Nemen ze dan ook hun verantwoordelijkheid om kosteloos het item opnieuw te leveren? Het kan toch niet zijn dat je gewoon pech hebt en je geld kwijt bent??
altijd makkelijk. Liselot schreef:Irisx94 schreef:Als ik weet dat ik moet werken laat ik het altijd bij de jumbo of tankstation leveren. Gewoon een dhl of postnl puntaltijd makkelijk.
Maar dat kan je dus lang niet bij elke webshop aangeven en bij een particulier al helemaal niet
Liselot schreef:Irisx94 schreef:Als ik weet dat ik moet werken laat ik het altijd bij de jumbo of tankstation leveren. Gewoon een dhl of postnl puntaltijd makkelijk.
Maar dat kan je dus lang niet bij elke webshop aangeven en bij een particulier al helemaal niet
bestel best veel en er is altijd wel een oplossing. (Ben zelf ook zelden overdag thuis) Eventueel overleg je van te voren met buur om het daar te leveren.
.
Ragdollcat schreef:Zoals wat Zoe_97 al aangaf, in Belgie hebben doen ze het blijkbaar beter.
In mijn straat althans, ik zeg niet dat het overal zo treurig is.xHaithi schreef:Ragdollcat schreef:Zoals wat Zoe_97 al aangaf, in Belgie hebben doen ze het blijkbaar beter.
In theorie is het prachtig geregeld ja. De praktijk is echter een ander verhaalIn mijn straat althans, ik zeg niet dat het overal zo treurig is.
Gelukkig leveren de meeste bedrijven hier vooral via DPD, TNT en UPS. Enkel mijn kleine pakketten worden via de gewone post geleverd en die passen 9 vd 10 door de brievenbus. In het slechtste geval laten ze dan tijdens een regenachtige dag de brievenbus lekker open staan. Ook altijd erg fijn. Zeker als er belangrijke, officiële documenten tussen zitten![]()
Veel succes TS! Was het erg waardevol wat erin zat?
) vakbonden bij nodig hebben - die samen het belang van de bezorgers verdedigen. Alleen win je dat niet, want als individuele postbezorger sta je zo buiten. Maar gezamelijk zouden er misschien redelijkere regels en tijden en tarieven opgesteld kunnen worden.