RoyceMack schreef:Dat liedje dat je zus ging zingen, van ouderenmishandeling, is volledig op zijn plaats. Misschien was het vanuit haar anders bedoeld (dat ze het bij het rechte eind had of dat ze jou probeert te kwetsen) of jij hebt het niet goed begrepen, maar wat jouw broer bij je moeder doet is mishandeling. En ik vind dat je daar zeker een melding van moet maken.
Hij mishandeld haar namelijk psychisch en maakt haar geld afhandig. Ook als zij hem dit zelf heeft gegeven, daar heeft hij haar psychisch waarschijnlijk toe gezet. dat mag niet.
Het lijkt mij goed om voor je moeder een bewindvoerder aan te stellen die de financien regelt en alles in de gaten houdt zodat jij dit niet hoeft te doen en je broer geen geld meer mee krijgt om zijn hobby te kunnen financieren terwijl jullie honderden euros in hem steken zonder woord van dank.
Over dat gedoe dat je familie je uitsluit.. ja daar doe je weinig aan, behalve een opening zoeken om het bij te leggen. En daar moet draagvlak voor zijn. Kwestie van tijd denk ik.
Daar begon ze al mee direct vanuit het begin toen moeders verhuisd was.
In het begin reageerde ik er niet op maar ze bleef het maar doen als zijnde "geintje" maar ik vind dat toch behoorlijk beledigend.
Als ik die reclame zie waar die opa met zijn kapotte bootje op de grond zit begin ik te huilen, zo'n softie ben ik
. Geen haar op mn hoofd die eraan denkt om een oudere iets aan te doen.
Mijn moeder was in het begin erg tegendraads, ze wou niks ik kon niks goed voor haar doen. Ik dacht logisch want een oude boom verplant je niet zomaar.
Was ze net een beetje bijgedraaid en tevreden kwam broerlief en verdraaide haar hele hoofd weer zodat ze weer wou verhuizen en zich klote voelde.
Dan had ik weer een hele kluif eraan om het voor haar weer prettig te maken want niks was meer goed dan. Tuurlijk is het voor bejaarde mensen zwaar om te verhuizen maar ipv dat hij een beetje tegengas gaf en zei hoeveel beter ze nu af was ging hij lekker extra olie op het vuur gooien door te zeggen dat ze gerust terug kon verhuizen enz enz. Ja dan had hij de pinautomaat op benen weer lekker in de buurt.
Maar dat mn zus zo doet dat stelt me heel erg teleur. Ze doet zich altijd heel fijn voor als de slimme van het gezin maar nu komt de ware aard heel duidelijk boven.