Wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:57

funnyhorses schreef:
Het is wat makkelijker aan te nemen als meerdere mensen hetzelfde zeggen, bedankt hiervoor!
Ik vind het niet leuk om te lezen dat er meerdere mensen een soortgelijke situatie hebben of hadden en petje af voor diegenen die zich erdoor geworsteld hebben. _/-\o_

Ik ga proberen het naast me neer te leggen want al die boosheid en gejank daar word ik ook niet beter van.(mn ogen zijn al crispy van al dat gehuil).

Het leven kon zo leuk zijn als iedereen toch maar een beetje normaal zou doen denk ik wel eens maar ik kan het niet meer opbrengen om steeds te buigen voor een ander.... ;(

Ja, dat zeg je goed, "het kón zo leuk zijn als iedereen maar een beetje normaal zou doen". Maar ja, da's nou eenmaal niet zo, en wat voor de één normaal is, is voor de ander weer niet normaal...

Je hebt je eigen leven en dat is van jou, dat heb je ingericht naar jou keuze en liefhebben. Waarom buigen naar iets wat je vervolgens, zeg maar, met je snuit plat op de grond trekt?

BigOne

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:04

Jouw moeder heeft het geld zelf aan je broer gegeven?? Zo ja, dan kun je daar helemaal niets mee. En op het moment dat ma dood is staan waarschijnlijk direct twee aasgieren op de stoep. Het lijkt me zo dat jij de enigste normale uit dit gezin bent. Om zelf er niet aan onderdoor te gaan kun je eigenlijk maar één ding doen, je handen er compleet van af trekken. En zijn er alleen maar schulden straks dan weiger je de erfenis, kan je zus het met je broer uitvechten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:15

Wat erg!!! Jij bent te goed.

Wat jouw broer betreft, eerst eens gaan zorgen dat hij jou het geld terugbetaald en daarna het contact verbreken. Want hij is een klootzak wat dat betreft, daar zou ik gelijk klaar mee zijn. Zoekt het maar lekker uit.

Verder ben jij en jouw man voor niemands financieen verantwoordelijk, alleen dat van julliezelf.

verder ben ik het eens met bigone hierboven. Dat is het beste en het verstandigste, die twee komen zichzelf enorm tegen ooit.

Gewoon niet meer die mensen in jouw leven en huis toelaten.

Alleen oogje in het zeil houden bij je moeder, meer niet. Maar als ze in de geldproblemen komen.....jammer dan, dat heeft ze zelf gedaan met als dank aan je broer. Mag hij het gaan oplossen ook.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:24

En daarom is het beste om uit te zoeken of ze die financiële begeleiding en thuishulp kan krijgen. Dan kun je je achteraf ook niet schuldig voelen dat je niet genoeg gedaan zou hebben.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:48

Dat liedje dat je zus ging zingen, van ouderenmishandeling, is volledig op zijn plaats. Misschien was het vanuit haar anders bedoeld (dat ze het bij het rechte eind had of dat ze jou probeert te kwetsen) of jij hebt het niet goed begrepen, maar wat jouw broer bij je moeder doet is mishandeling. En ik vind dat je daar zeker een melding van moet maken.

Hij mishandeld haar namelijk psychisch en maakt haar geld afhandig. Ook als zij hem dit zelf heeft gegeven, daar heeft hij haar psychisch waarschijnlijk toe gezet. dat mag niet.
Het lijkt mij goed om voor je moeder een bewindvoerder aan te stellen die de financien regelt en alles in de gaten houdt zodat jij dit niet hoeft te doen en je broer geen geld meer mee krijgt om zijn hobby te kunnen financieren terwijl jullie honderden euros in hem steken zonder woord van dank.
Over dat gedoe dat je familie je uitsluit.. ja daar doe je weinig aan, behalve een opening zoeken om het bij te leggen. En daar moet draagvlak voor zijn. Kwestie van tijd denk ik.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:54

Malyma schreef:
En daarom is het beste om uit te zoeken of ze die financiële begeleiding en thuishulp kan krijgen. Dan kun je je achteraf ook niet schuldig voelen dat je niet genoeg gedaan zou hebben.

Dat is ook een goede tip, jij bent eigenlijk de enigste die het beste voor hebt voor je moeder, de andere twee willen er gewoon geld van hebben en verder niet te veel hoeven te doen, dat is ook waarom jouw zus moet huilen, want blij en dankbaar dat jij voor jullie moeder zorgt, hoeft ze het lekker niet te doen :') en dat is ook schandalig.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:23

Ragdollcat schreef:
Malyma schreef:

Dat is ook een goede tip, jij bent eigenlijk de enigste die het beste voor hebt voor je moeder, de andere twee willen er gewoon geld van hebben en verder niet te veel hoeven te doen, dat is ook waarom jouw zus moet huilen, want blij en dankbaar dat jij voor jullie moeder zorgt, hoeft ze het lekker niet te doen :') en dat is ook schandalig.

Ja, ook daarom lijkt me die hulp voor iedereen het beste, op die manier kan er voorkomen worden dat er nog verder misbruik wordt gemaakt van een ouder, zichzelf minder kunnen verdedigen, persoon.

De broer en zus zullen nog genoeg met zichzelf uit te vechten hebben, en op deze manier zal iig de broer zich niet nog langer kunnen onttrekken aan het feit dat hij voor zichzelf zal moeten gaan zorgen..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 21:28

RoyceMack schreef:
Dat liedje dat je zus ging zingen, van ouderenmishandeling, is volledig op zijn plaats. Misschien was het vanuit haar anders bedoeld (dat ze het bij het rechte eind had of dat ze jou probeert te kwetsen) of jij hebt het niet goed begrepen, maar wat jouw broer bij je moeder doet is mishandeling. En ik vind dat je daar zeker een melding van moet maken.

Hij mishandeld haar namelijk psychisch en maakt haar geld afhandig. Ook als zij hem dit zelf heeft gegeven, daar heeft hij haar psychisch waarschijnlijk toe gezet. dat mag niet.
Het lijkt mij goed om voor je moeder een bewindvoerder aan te stellen die de financien regelt en alles in de gaten houdt zodat jij dit niet hoeft te doen en je broer geen geld meer mee krijgt om zijn hobby te kunnen financieren terwijl jullie honderden euros in hem steken zonder woord van dank.
Over dat gedoe dat je familie je uitsluit.. ja daar doe je weinig aan, behalve een opening zoeken om het bij te leggen. En daar moet draagvlak voor zijn. Kwestie van tijd denk ik.

Daar begon ze al mee direct vanuit het begin toen moeders verhuisd was.
In het begin reageerde ik er niet op maar ze bleef het maar doen als zijnde "geintje" maar ik vind dat toch behoorlijk beledigend.
Als ik die reclame zie waar die opa met zijn kapotte bootje op de grond zit begin ik te huilen, zo'n softie ben ik ;( . Geen haar op mn hoofd die eraan denkt om een oudere iets aan te doen.

Mijn moeder was in het begin erg tegendraads, ze wou niks ik kon niks goed voor haar doen. Ik dacht logisch want een oude boom verplant je niet zomaar.
Was ze net een beetje bijgedraaid en tevreden kwam broerlief en verdraaide haar hele hoofd weer zodat ze weer wou verhuizen en zich klote voelde.

Dan had ik weer een hele kluif eraan om het voor haar weer prettig te maken want niks was meer goed dan. Tuurlijk is het voor bejaarde mensen zwaar om te verhuizen maar ipv dat hij een beetje tegengas gaf en zei hoeveel beter ze nu af was ging hij lekker extra olie op het vuur gooien door te zeggen dat ze gerust terug kon verhuizen enz enz. Ja dan had hij de pinautomaat op benen weer lekker in de buurt.

Maar dat mn zus zo doet dat stelt me heel erg teleur. Ze doet zich altijd heel fijn voor als de slimme van het gezin maar nu komt de ware aard heel duidelijk boven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:45

Dus je broer kan alleen maar aan haar geld komen toen ze in de buurt woonde. Wat je zou kunnen doen en misschien ben je daar niet de toestemming van je broer en zus voor nodig, is samen met je moeder naar de bank gaan en zorgen dat jij haar zaken gaat regelen. Dus ook de bank pas onder je hoede.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:19

bigone schreef:
Dus je broer kan alleen maar aan haar geld komen toen ze in de buurt woonde. Wat je zou kunnen doen en misschien ben je daar niet de toestemming van je broer en zus voor nodig, is samen met je moeder naar de bank gaan en zorgen dat jij haar zaken gaat regelen. Dus ook de bank pas onder je hoede.

Waarom denk je dat hij haar regelmatig ophaalt?
Dan word zn auto vol getankt, de koelkast gevuld en hij had al zijn bankgegevens ingevuld in de adressenmap van de bankrekening van mn moeder zodat als ze bij hem is hij maar hoeft in te loggen en geld over te boeken.
Dat is broertjelief!

Ik denk zolang mijn moeder nog weet hoe ze heet en waar ze woont echt niet afgekeurd gaat worden door een arts ofzo.
Daarbij wil ik geen "mede eigenaar" worden van haar rekening ik kijk wel uit.

Als hij nou alles op alles zou zetten om uit zijn schulden te komen dan zou ik er geen moeite mee hebben als hij geld kreeg. Ik zelf geef geen reet om geld, ik zal nevernooitniet ruzie maken om een erfenis,bah moet er niet aan denken zeg!
Maar hij voert geen zak uit, ja hij gaat naar zijn werk maar zit ook vaak thuis. Rent alle house party's af en zit in een waan dat hij ooit een mega grote DJ word. Maar met 38j is die boot al lang vertrokken vrees ik. Hij heeft een dochter waar ie voor moet zorgen maar het arme kind pendelt verloren tussen hem en zn ex in.

Dat was voor mij toen de rede om contact te herstellen puur voor dat meiske die kan er ook niks aan doen dat ze zulke ouders heeft.
Maar hij doet al jaren zo achterlijk,het was zijn keus om jaren niks te laten horen. Hij verhuisde ook zonder ook maar 1 adres door te geven.

Ik weet nog toen ik net bevallen was en hij met mijn moeder (jaja die 2 weer) op kraamvisite kwam dat ik hem vroeg waarom hij geen adres had doorgegeven?
Zijn antwoord was: De mensen die het moesten weten,die wisten het! En met een hele koele blik zei hij dat.
En dan opstaan en weglopen zodat ik niet door kon vragen of dergelijks. Ik kan jullie zeggen dat dat pijn doet, dat is niet leuk als je nooit iets misdaan hebt.
Doodmoe word ik ervan. :(

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:21

Je hebt een hoop op je bordje liggen, en dat zal niet 1 2 3 zijn opgelost. Als je maar gaat voor de dingen die voor jou echt belangrijk zijn en gevoelsmatig de deur dicht doet voor iedereen die nu maakt dat je je emotioneel uitgeput gaat voelen.

Waarom zou je je nog druk maken omdat hij bijv. geen adres had achtergelaten toen... Je zat om hem in de rats? Hij niet om jou, anders had hij wel anders gedaan.. Het klinkt niet zo aardig maar het komt er wel op neer.

Voel je nou maar niet zo verantwoordelijk voor hen, want heus, dat ben je niet...
Laatst bijgewerkt door Malyma op 12-11-15 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:25

Malyma schreef:
Je hebt een hoop op je bordje liggen, en dat zal niet 1 2 3 zijn opgelost. Als je maar gaat voor de dingen die voor jou echt belangrijk zijn en gevoelsmatig de deur dicht doet voor iedereen die nu maakt dat je je emotioneel uitgeput gaat voelen.

Dat is idd mijn doel maar oef het is ook heel moeilijk.
Op gegeven moment weet je ook niet meer hoe je moet reageren om maar gehoord of gezien te worden.
Waarschijnlijk kom ik dan ook heus wel eens raar uit de bocht maar ik zou het echt nooit kwaad bedoelen. In tegendeel ik probeer zo eerlijk en open mogelijk te zijn.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:35

funnyhorses schreef:
Malyma schreef:

Dat is idd mijn doel maar oef het is ook heel moeilijk.
Op gegeven moment weet je ook niet meer hoe je moet reageren om maar gehoord of gezien te worden.
Waarschijnlijk kom ik dan ook heus wel eens raar uit de bocht maar ik zou het echt nooit kwaad bedoelen. In tegendeel ik probeer zo eerlijk en open mogelijk te zijn.

Ja, dat lijkt heel moeilijk, dat weet ik.. Maar begin er maar mee. Neem de tijd voor jezelf.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:08

bigone schreef:

Neeee, niet zelf! Juist in dit soort situaties een derde partij het financiële gedeelte in handen geven (bewindvoering).
Familieleden dienen inderdaad toestemming te geven, aangezien je zus en broer daar waarschijnlijk niet in mee gaan wordt het lastig. Je moet dan voor zitting naar een rechter waar de familiebanden niet beter van zullen worden...
In dit geval: zorg voor je moeder en trek verder je handen er vanaf :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:14

Van familiebanden is al geen sprake meer als ik dat zo lees. Ts, jij kunt ook bij de bankrekening van je moeder neem ik aan. Anders wist je dit soort gegevens niet, kun je niet zijn rekeningnummers gewoon elke keer verwijderen?? En ik weet niet hoeveel centen je moeder heeft maar probeer haar er van te overtuigen dat ze minimaal 10,000 op een spaarrekening moet zetten voor het geval ze straks eventueel thuiszorg nodig is(en een begrafenis) Daarvoor betaal je tegenwoordig vaak al een bijdrage van 12,50 per uur. Wil je moeder echt helemaal niets dan is het (hoe zwaar ook) je handen er af trekken en laat gaan. Stuur nog een mail aan je zus en je broer als je dat doet, en vertel ze meteen dat zij in vervolg voor ma kunnen zorgen als er iets is. Ook duidelijk verwijzen naar het geld pikken wat je broer doet, je andere zus weet het waarschijnlijk niet dus misschien gaat die wel stampij maken. En je kunt best tegen je moeder zeggen dat je het fijn vind dat zij haar zoon 2500 euro geeft maar dat jij en je zus dat ook goed kunnen gebruiken. Ligt niet in je aard maar misschien opent haar dat de ogen een beetje.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 23:40

Ik log enkel in als zij erbij is en als zij dat zelf wil. Verder interesseert het me echt niet.
Ze heeft genoeg centjes en das maar goed ook want wie weet wat er nog op haar afkomt. Wat mij stoort is dat er geld in een bodemloze ondankbare put word gegooid.

Mijn zus weet ervan, ik heb het haar verteld en ze gaf geneens een reactie. Ik dacht dat ik mijn moeder hierheen had gehaald, had ik geweten dat ik die hansworst erachteraan kreeg dan had ik me waarschijnlijk ervoor bedankt.

Mijn moeder is daarbij ook nog eens heel dom en eigenwijs, die neemt niks van mij aan ookal weet ze dat ik gelijk heb.
Zowel broer als zus zijn beide zo achterbaks als maar kan. Altijd al geweest, jammer dat het zo lang bij mij heeft geduurd dat mijn ogen open zijn gegaan.

Ik moet zeggen dat ik best blij ben dit topic te hebben geopend, geloof mij ik scheet bijna in mijn broek omdat ik bang was voor de reacties. Ik weet nml niet beter dat het altijd aan mij ligt, zo is mij dat erin gestampt in mn leven.

Door de antwoorden die jullie geven (ook via pb) slaan jullie zo de spijker op zn kop dat het al bijna eng is. Alsof jullie mijn situatie al jaren persoonlijk kennen.
Dit geeft ongelooflijk veel steun en duidelijkheid, gewoon eens horen hoe buitenstaanders erover denken.

Ik zal dit topic nog heel vaak gaan lezen. :j

Mijn dank hiervoor!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:50

Waarom zorg jij voor je moeder?
Ik zou haar terug laten verhuizen en het contact beperken tot 1 keer per weer de boodschappen ofzo. De rest regelt ze maar met de thuiszorg of zoiets. Ik gok dat je hoopt dat als je maar goed voor haar zorgt ze uiteindelijk zal haar inzien dat jij wel een fijn kind bent en haar aandacht waardig maar ik vrees, als ik dit zo lees, dat dat simpelweg niet gaat gebeuren. Je gaat alleen maar opnieuw teleurgesteld worden en is dat het werkelijk waard? Je gezin (en je beesten) hebben een vrouw/moeder nodig die goed in haar vel zit en niet 1 die uitgezogen wordt door een ondankbare familie.
Misschien heel hard maar als ik het zo lees dan lijkt het ernstig die kant op te gaan.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 00:15

troi schreef:
Ik zou haar terug laten verhuizen en het contact beperken tot 1 keer per weer de boodschappen ofzo. De rest regelt ze maar met de thuiszorg of zoiets. Ik gok dat je hoopt dat als je maar goed voor haar zorgt ze uiteindelijk zal haar inzien dat jij wel een fijn kind bent en haar aandacht waardig maar ik vrees, als ik dit zo lees, dat dat simpelweg niet gaat gebeuren. Je gaat alleen maar opnieuw teleurgesteld worden en is dat het werkelijk waard? Je gezin (en je beesten) hebben een vrouw/moeder nodig die goed in haar vel zit en niet 1 die uitgezogen wordt door een ondankbare familie.
Misschien heel hard maar als ik het zo lees dan lijkt het ernstig die kant op te gaan.

Nee niet hard,je spreekt gewoon de waarheid.

Ik zorg voor mijn moeder omdat die andere twee het niet doen.
Mijn zus is toen bewust ver weg gaan wonen daarom vind ik haar reactie naar mij ook zo laf zij weet heel goed hoe moeders en broer is.

Aan mn broer heeft ze ook niks die is nog te lam om een poot uit te steken.
Maar goed hij is ook maar een product van de opvoeding denk ik dan.
Dus blijf ik over.

Ik ben niet het type die keihard kan doen, ik kan wel een grote mond hebben maarrrr dan ben je ook ver gegaan als ik dat ga doen hoor.

Maar steeds weer teleur gesteld worden is idd zwaar en geen idee hoe lang ik dat nog vol houd.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:20

funnyhorses schreef:
troi schreef:

Nee niet hard,je spreekt gewoon de waarheid.

Ik zorg voor mijn moeder omdat die andere twee het niet doen.
Mijn zus is toen bewust ver weg gaan wonen daarom vind ik haar reactie naar mij ook zo laf zij weet heel goed hoe moeders en broer is.

Aan mn broer heeft ze ook niks die is nog te lam om een poot uit te steken.
Maar goed hij is ook maar een product van de opvoeding denk ik dan.
Dus blijf ik over.

Ik ben niet het type die keihard kan doen, ik kan wel een grote mond hebben maarrrr dan ben je ook ver gegaan als ik dat ga doen hoor.

Maar steeds weer teleur gesteld worden is idd zwaar en geen idee hoe lang ik dat nog vol houd.

Maar als zij het niet doen wil dat niet inhouden dat het logisch is dat jij wel doet natuurlijk. Wel is het zo dat als jij het doet zij het niet hoeven te doen.

Je moeder is mondig genoeg om je broer te ondersteunen in zijn gedrag dan kan ze vast ook andere dingen regelen. Ik zou me echt flink terug trekken.

Je familie maakt misbruik van je, maar ook omdat jij het laat gebeuren natuurlijk!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 00:23

Klopt!
Ik laat veelsteveel gebeuren dat word me steeds meer en meer duidelijk!

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:24

troi schreef:

Juist, dit. Voor jezelf kiezen, anders gaan jij, je gezin en je dieren hieraan kapot.
Ik meen uit je teksten op te maken dat je een emotioneel gevoelig persoon bent, en daarom denk ik zo te raden dat je je misschien (later) schuldig zou kunnen gaan voelen dat je voor je gevoel niet genoeg voor je familie zou hebben gedaan. Vandaar dat ik aangaf dat je nog achter hulp voor je moeder aan kan gaan.
Maar eerst aan jezelf denken, want je bent de wanhoop wel nabij zo te lezen.. Mocht het dan met die hulp allemaal niet gaan lukken omdat bijv. je moeder, broer, zus, niet mee wil werken? Dan kun je het maar het beste helemaal laten voor wat het is.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:31

bigone schreef:
Van familiebanden is al geen sprake meer als ik dat zo lees.

Nee misschien niet, maar daarnaast is de vraag wat de rechter beslist op basis van moeder en andere kinderen. Als moeder het allemaal prima vindt, er wordt niet daadwerkelijk geld gejat en twee van de drie kinderen stemmen niet in met het bewind dan zal een rechter niet snel bewind opleggen.
En mocht de rechter vinden dat moeder wel een bewindvoerder nodig heeft (ivm laatste tijd veel vreemde afschriften) doe het dan niet zelf, als je al overhoop ligt met familie. Straks heeft TS twee aasgieren op haar nek en maken ze haar nog zwart ook.

TS: laat je hier niet in meezuigen. Neem meer afstand. Wees eerlijk tegen je moeder (angst voor afhandig maken spaargeld), veel meer kun je niet doen. Doe fijn boodschappen met haar, drink een bak thee maar laat het daarbij. Geeft ze blijk van waardering voor de zorg die je biedt? Geef dan, zolang jij je daar prettig bij voelt, die zorg maar maak jezelf geen partij in de financiële kwestie... Houd je daar fijn buiten :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 00:45

Meer afstand nemen ga ik ook doen. :j
Ik had haar al duidelijk gemaakt dat hij enkel lief en leuk is als er wat te halen valt maar ze beschermd hem van voor tot achter.
Mijn ogen zijn wagenwijd open gegaan toen hij zei wel geld te hebben voor hobby en niet eens aanbood om de auto kosten terug te betalen.
Dat is hij gewend om alles in zn schoot geworpen te krijgen en er geen zak voor hoeven doen.
Zijn hele leven laat hij andere opdraaien voor zijn sores.

Ik ben eens benieuwd als mn moeder ooit niet meer is waar hij dan staat.....ik denk met een kartonnen doos onder zn arm op het randje van een stoep.
Dat is geen kerel dat is een slap aftreksel wat zich "volwassen" durft te noemen. :r

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:02

Jullie zijn alle drie uit hetzelfde nest gekomen, misschien lijk jij net op je vader en je broer en zus op je moeder. Het is eigenlijk heel simpel, leer gewoon keihard NEE zeggen. Niet alleen tegen je moeder maar ook tegen anderen. Geloof me , een simpel maar overtuigend uitgesproken nee begrijpt iedereen en is het ook meteen duidelijk. Wij vrouwen zijn sterren in om de hete brei heen draaien want we willen het iedereen naar de zin maken. En heel simpel dat kan niet want dan heb je zelf geen leven meer.
Ik ben hier op jonge leeftijd met een aan alcohol verslaafde oma en vader(wel clean geworden) al heel snel toe besloten, gebeurde er iets waarvan ik dacht dat er misbruik gemaakt werd dan was het gewoon nee. En dat pas ik nu al meer dan veertig jaar toe en het werkt fantastisch.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 14:22

Nee zeggen is idd vaak moeilijk. Dat merk ik bij mezelf en vaak heb ik dan achteraf spijt dat ik geen nee heb gezegd.