Het drama dat winterjas heet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:46

Ik heb een beetje vergelijkbaar probleem alleen mijn stijl is heel anders dan die van ts.
Ik ben meer van de mantels en trenchcoats alleen ik wil wel een warme en dat is schijnbaar niet te krijgen.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 23:47

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 23:48

anneliesdj schreef:
Ik heb een beetje vergelijkbaar probleem alleen mijn stijl is heel anders dan die van ts.
Ik ben meer van de mantels en trenchcoats alleen ik wil wel een warme en dat is schijnbaar niet te krijgen.

dat probleem heb ik wel vaker gelezen schijnt hem dan echt er in te zitten dat je zoveel mogelijk procent wol neemt. zeker 80% of meer. ze hebben dan natuurlijk geen vulling maar die wol is super warm

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:49

Laatst bijgewerkt door Ludique96 op 12-11-15 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:51

Relien schreef:
lucifertje schreef:
Wat vind je van dit?
Ze hebben ook andere kleuren.

https://www.gutsgusto.com/nl/product/jas-camilla-groen

die is ook leuk en de prijs ook.
is deze wel heel warm. ben nog al een kou kleum dat is waar ik bij veel van de parka's over twijfel

Dat weet ik niet, heb de jas zelf niet :-)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:52

anneliesdj schreef:

Zoiets als de jas die ik postte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:54

Hier ook weken alles afgestruind en uiteindelijk geslaagd bij de ... Bonprix (waar ik dus geen jas van wilde ..)
Maar hij is super warm en ook nog vrouwelijk (mijn eisen)
Ik loop veel in het bos en ben een koukleum dus had echt een dikke jas nodig maar wel met vorm er in.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:00

Ik heb een zwarte, oversized teddyjas gekocht bij de H&M. Ben er zo blij mee, alsof je een warme deken aantrekt :D

borstnoot

Re: Het drama dat winterjas heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:13

Klinkt heel stom, maar ik heb een Nickleson. Superwarm en echt een vuilniszak. Maaaarrrrr (net zoals een echte vuilniszak := ) helemaal wind en waterdicht. Het dons binnenin houdt me ook nog eens superwarm!!

Zoals net geschreven heb ik echt de vuilniszakkenvariant, afschuwelijk maar de beste winterjas die ik ooit gehad heb. (nu ondertussen zo'n 4 jaar en is werkt nog perfect en lekt niks)

Ik weet wel niet of Nickleson ondertussen al wat stijlvollere jassen uitgevonden heeft, maar ik zou het iedereen aanraden. Hij is warm en wind- en waterdicht, maar dat blijft hij ook. Wat je ook doet en waar je ook bent.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:18

Je hoeft geen gedrocht van Nickelson aan te schaffen om warm te blijven :)).

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:20

Ik heb een Gaastra. Snikheet en getailleerd. Wat wil je nog meer :Y)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:22

Ik heb na laaaaaaang zoeken bij de Welkoop (ja, je bedenkt het niet) een hele fijne nette, lange winddichte, waterdichte warme jas gevonden +:)+
Ging eigenlijk voor konijnenvoer. :D

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 12-11-15 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:26

Ik heb nu een warme didriksons parka.
Ook een aanrader.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:31

weet niet wat je budget is, maar je zou ook bij de jassen van supertrash kunnen kijken! die hebben vaak hele leuke jassen!

of misschien die van superdry? die vind ik ook altijd wel gaaf!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:39

Relien schreef:
anneliesdj schreef:

dat probleem heb ik wel vaker gelezen schijnt hem dan echt er in te zitten dat je zoveel mogelijk procent wol neemt. zeker 80% of meer. ze hebben dan natuurlijk geen vulling maar die wol is super warm

Ja daar ben ik naar op zoek maar ik kan dus geen jas vinden met veel wol, of uberhaupt wol erin.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:39

_San87_ schreef:
Je hoeft geen gedrocht van Nickelson aan te schaffen om warm te blijven :)).

Na 2 jaar lang natgeregend thuis te komen met nogal veel verschillende merken jassen (goede merken en goedkope jasjes, regenjassen, etc. etc.) heb ik een keer de nickleson van mijn vriendin mogen proberen. Op de scooter word je blijkbaar 35 keer zo snel nat, wist ik ook niet van tevoren helaas. _O-
Maaaarrr de jas van m'n vriendin: was helemaal niet nat en heerlijk warm. Heb hem goedkoop van haar over kunnen kopen.
En het maakt me ondertussen ook heuuuulemaal niks meer uit dat ik als een kampertje rondloop. Ik heb het lekker warm en droog, laat ze maar lachen :')
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 12-11-15 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:40

Toevallig ben ik ook op winterjassenjacht :) Nou heb ik niet perse een stijl waar ik aan vast wil houden, maar ik vond deze wel leuk: die tweede kan ook voor wat netter. Zie wel dat je Zalando al doorgespit hebt.. Zara? Berhska?

AfbeeldingAfbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:44

_San87_ schreef:
anneliesdj schreef:

Zoiets als de jas die ik postte?

Hij is erg mooi maar ik hou niet van dat bont onderaan.
Maar die lijkt wel veel wol te hebben of niet?
Is die van topvintage?
Heb bij topvintage wel deze gezien, dit is wel mijn stijl maar ik vind ze wel (erg) prijzig en wat twijfelachtig of die wel warm genoeg is.
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... at-in-navy
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... erald-wool
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... at-in-teal
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 12-11-15 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:52

anneliesdj schreef:
Hij is erg mooi maar ik hou niet van dat bont onderaan.
Maar die lijkt wel veel wol te hebben of niet?
Is die van topvintage?

Collectif clothing is het merk. Percentage wol is 40%, en dat is echt warm :). Collectif heeft meer supermooie jassen, ook zonder bont. Succubus en Top Vintage kun je ze o.a. kopen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:55

En 260 euro :oo

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:57

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:57

Jup, had 'm met korting voor 200, geen geld :D.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:12

Ik heb dat vorige winter gehad, ik heb nu een ontzettend dikke oncharmante winterjas met hoge zachte kraag.
Oerlelijk maar warm, ik ben tot de conclusie gekomen dat warm en taille niet samen gaat. :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:32

Winterjassen, het blijft een ramp. Daarom heb ik er 5. (Serieus, ik heb meer winterjassen dan schoenen onderhand).
Een elegant softshelljasje. Uit de paardenwinkel, (maar hij komt echt niet in de buurt van de paarden). Voor alle dag en werk.
Een stoere ook uit de paardenwinkel voor lekker de hond uitlaten en op stal.

Een halflange Cars jas (van de wehkamp). Omdat zodra het koud wordt m'n truien en shirts ook langer worden. Als het er onder uit steekt is dat ook niks.

Een heerlijk warme van Corley. Komt bij otto vandaan. En komt nog het meeste in de buurt van een ideale winterjas voor mij.
Ook nog een parka van Laura scott. Voornamelijk voor de kleur eigenlijk ;) Heb daar voor het tussenseizoen ook nog een kort jack van.

Enfin, ts kijk eens bij otto.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 01:39