Vraagje... 30 jaar en nog willen studeren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Re: Vraagje... 30 jaar en nog willen studeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:42

Ik weet niet hoe het nu is met stuffie enzo (was dat niet afgeschaft en is het nu een lening geworden??)
Ik weet wel dat het best handig kan zijn om op latere leeftijd nog te gaan studeren. Ik was zelf 29 toen ik begon met een fulltime HBO opleiding. Fulltime omdat ik absoluut geen ervaring had in de richting die ik ging studeren, namelijk HBO-verpleegkundige. Tuurlijk had ik dit duaal kunnen doen (in dienst van een ziekenhuis), maar ik wist ook aan het begin van de opleiding niet welke richting ik uiteindelijk in de zorg op wilde. Ik heb het als een zeer leerzame en interessante tijd ervaren.Zou het zo weer iedereen aanraden. En dat is ook gelukt. Een vriendin van me, nu 38 jaar oud, is in september begonnen met een fulltime opleiding, de pabo. Zij hoeft niets te lenen omdat ze dit kan betalen van diverse erfenissen.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:01

Hier ook 1 die nog studeert vanuit huis,gaat goed zo.
Dromen staan nooit in de weg toch,doen waar ze zicht goed bij voelt,doe ik ook.
Succes. :D

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:49

anneliesdj schreef:
_Nann_ schreef:
Ik ben 29, en ben dit jaar ook weer begonnen met een studie.
Ik werkte op een manege en wilde omscholen, ik denk dat het nooit te laat is om te gaan leren...
Het kost wel wat, want stufi krijg je niet... OV ook niet. Maar je kunt wel lenen.
Of extra baantjes zoeken :+ -O-

Als je niet eerder stufie hebt gehad kun je het nog wel krijgen

Klopt, als je geen startkwalificatie hebt , dat wil zeggen havo of mbo 2 , dan krijg je tot je 29e stufi.

ElSea

Re: Vraagje... 30 jaar en nog willen studeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:58

Ik wil wel alvast meegeven dat het heel lastig is om met de andere/jongere studenten mee te komen. Je leefritme is totaal anders en dat werkt niet altijd even makkelijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:00

Op mijn 46e afgestudeerd Onderwijswetenschappen aan de Open Universiteit. Was ik eindelijk Master / drs. Nooit spijt van gehad.

Zou wel deeltijd / volwassenen studie doen. Is toch anders als je volwassen bent, studeren, werken, gezin, sociaal leven etc.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:58

liekec schreef:
Ik wil wel alvast meegeven dat het heel lastig is om met de andere/jongere studenten mee te komen. Je leefritme is totaal anders en dat werkt niet altijd even makkelijk.

Ja, om die reden zou ik nooit een voltijd studie willen doen. Maar deeltijd is echt prima te doen, dan zit je tussen veelal gemotiveerde mensen met verschillende achtergronden.

Daarbij is een voltijd studie niet op te brengen voor de meeste mensen zonder studiefinanciering.