Onderzoek naar communicatie omtrent MH17

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Re: Onderzoek naar communicatie omtrent MH17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:50

Ik heb hem ingevuld.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:59

Ik heb hem ook ingevuld!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:08

Ook ik heb hem ingevuld.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 18:16

Bedankt voor het invullen!

Ik laat 'm nog een paar uurtjes openstaan... dus heb je de survey nog niet ingevuld, vooral nog even doen!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 11:33

Het onderzoek is eigenlijk nergens op gebaseerd qua validiteit (afgezien van de gebruikte schalen). We gaan, al vinden we iets significants er nooit mee verder en het zal niet gepubliceerd worden.

We 'moeten' dit doen, in maar 14 dagen tijd, dus inclusief al het schrijfwerk, dus mogen we enkel en alleen reputatie meten, vandaar dat het echte 'meten' maar uit 5 vragen bestaat. Daarom stelde ik al in de openingspost, kort en bondig onderzoek.

De uni stelt dat 20 respondenten dus ook 'meer dan voldoende is' omdat het puur gaat over het opzetten van het onderzoek, dan daadwerkelijk resultaten trekken. Ik vond dat ik wel aan 100 respondenten binnen een dag kon komen, dus vandaar dat ik deze hier heb geplaatst. In 33 uur zijn we tot 140 gekomen! Hopelijk brengt dit verandering binnen het vak teweeg.

Door het verkeerd plannen van de uni is dus een situatie ontstaan waarin ik bovenstaand onderzoek moet presenteren aan jullie.

Het doel vh onderzoek was een 2x2 experiment. Er zijn dus 4 condities. 2x een Twitter bericht, 2x een nieuwsbericht. Deze konden bestaan uit of een informatie enkel of een sympathie. Het gaat dus om responsestrategieën VS. medium type voor een organisatie met een crisis met een externe oorzaak. (Dus het neergehaalde toestel MH17 door een door derden afgeschoten luchtdoelraket)

Hopelijk heb ik het je voldoende uitgelegd zo^.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:24

TS heeft aangegeven genoeg reacties te hebben, daarom plaats ik hier een slotje.