Zou jij je leven willen veranderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zou jij je leven willen veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:38

Veranderen niet, wel nog een beetje verbeteren maar januari komt eraan voor de goede voornemens :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:39

Dat is een mooie Janne! Die hou ik er in!
Je leven niet veranderen, maar verbeteren! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:42

Of jezelf :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:45

Ik zou niks willen veranderen. Er zijn dingen waar ik graag naar toe wil werken in de toekomst, maar voor nu ben ik absoluut tevreden. En verandering is niet slecht of goed, dus mocht er iets veranderen vind ik dat ook helemaal prima.

Je moet accepteren dat het leven nou eenmaal zo is op dit moment. En je moet realiseren dat je op de tot nu toe enigste bekende planeet met leven bent beland. Dat je uit die miljarden jaren evolutie hier op de tijdlijn bent beland. Als ontwikkelde mens, met technologie. En dat je van al die ontwikkelde mensen bent geboren in Nederland. Veilig, altijd voedsel en water, een goede zorgstructuur. Goede scholing. Dat je überhaupt leeft is een wonder, dat je in het huidige hier en nu leeft is een nog groter wonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:48

Soms ja zeker wel , als ik school niet verpiept had ik misschien wel een goede baan ipv de bank warm houden. Maar heb een mooi huisje , stel huisdieren , geen vrienden ach en verder mijn familie dichtbij .

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:52

Ja. Ik heb tot nu toe een zwaar leven.
Veel narigheid meegemaakt en ben iedere keer verbaasd hoeveel tegenslagen ik kan krijgen.
Heel veel narigheid had voorkomen kunnen worden, maar ik was te jong en had niks te zeggen.
Dus ik zou mezelf niet willen veranderen, maar mijn leven wel.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:03

Bellatrix schreef:
Ja, ik had een ander leven gewild.

Ik had door moeten leren en meer dingen moeten proberen. Dan had ik een goeie baan gehad en misschien ook wel een relatie en een groter huis.

Er zijn wel leuke dingen in mijn leven maar ik ben niet gelukkig. Natuurlijk probeer ik er wat aan te doen maar dat is niet makkelijk...

Ik betwijfel of een goeie baan en een relatie in verband staan met elkaar hoor.

Jammer te lezen dat je niet gelukkig bent.. Hier kunnen een baan en een relatie natuurlijk wel een rol in spelen.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:05

Ayasha schreef:
JolisaJ schreef:
Ja en nee.

Ik lees hier meerdere reacties van 'als ik iets wil veranderen, dan verander ik het'. Zo simpel ligt het voor mij niet door mijn chronische ziekte (CVS/ME). Dus ja, ik zou dat willen veranderen, ik zou dolgraag gezond willen zijn. Dan had mijn leven er op dit moment 360 graden anders uitgezien. Maar het heeft geen zin om daarover na te denken.

Aan de andere kant, het heeft me wel gemaakt tot wie ik ben. Ook dit jaar was (weer) vol met tegenslagen, en toch heb ik me er weer doorheen geworsteld. Daar ben ik dan wel weer trots op. Hoe de toekomst eruit zal zien weet ik niet, en dat maakt me weleens bang en onzeker. Ik probeer zoveel mogelijk in het hier en nu te leven, en probeer wat van mijn leven te maken. Stapje voor stapje kom ik er wel, al gaat dat tergend langzaam. :)

Je kan wél veranderen hoe je er mee om gaat, hoe je er tegen aan kijkt en in hoeverre je het je leven laat bepalen.
Je focussen op wat je wél kan ipv op wat je niet meer kan.

Dat doe ik ook. ;) Zoals ik al zei, ik kom er wel en ik probeer in het hier en nu te leven. Ik focus ook op alles wat ik wel kan ipv wat ik niet kan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:06

Zou ik mijn leven willen veranderen?

Daar ben ik heel hard mee bezig :j .
Bijna iedereen komt op een moment in het leven op een punt dat hij/zij zich gaat afvragen of je tevreden bent, gelukkig met jezelf en het leven dat je leeft.
Dat punt kwam ik ook en ik kwam er achter dat ik veranderen moest en dat betekende vooral dat ik aan mezelf moest werken.
Ik heb geleerd wat ik kon veranderen (mezelf) en dat wat ik niet kan veranderen heb ik leren accepteren.
De persoon die ik al een beetje ben en nog meer aan het worden ben maakt dat het leven waarin in sta mooier wordt, ik kan er veel meer uit halen dan ik ooit heb gedaan.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:12

JolisaJ schreef:
Ja en nee.

Ik lees hier meerdere reacties van 'als ik iets wil veranderen, dan verander ik het'. Zo simpel ligt het voor mij niet door mijn chronische ziekte (CVS/ME). Dus ja, ik zou dat willen veranderen, ik zou dolgraag gezond willen zijn. Dan had mijn leven er op dit moment 360 graden anders uitgezien. Maar het heeft geen zin om daarover na te denken.

Aan de andere kant, het heeft me wel gemaakt tot wie ik ben. Ook dit jaar was (weer) vol met tegenslagen, en toch heb ik me er weer doorheen geworsteld. Daar ben ik dan wel weer trots op. Hoe de toekomst eruit zal zien weet ik niet, en dat maakt me weleens bang en onzeker. Ik probeer zoveel mogelijk in het hier en nu te leven, en probeer wat van mijn leven te maken. Stapje voor stapje kom ik er wel, al gaat dat tergend langzaam. :)

Ik kamp met meerdere chronische ziektes o.a. dystrofie, fibromyalgie en cvs maar toch zou ik er niet voor kiezen om gezond te zijn, hoe stom dat misschien ook klinkt :oo Het heeft me leren knokken (van in een rolstoel en baan kwijt naar weer kilometers kunnen lopen en een betere baan vinden), het heeft me laten zien dat zelf medelijden geen zin heeft en het heeft me geleerd juist van kleine dingen te genieten. Nee, ik zou dat toch niet willen missen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:27

Ik zou zeer zeker een heel aantal dingen anders gedaan hebben. Het liefst zou ik gewoonweg iemand anders willen zijn maar dat is helaas niet mogelijk natuurlijk.
Mijn leven is op zich best nog redelijk oké geweest, heb heel wat mindere tijden gehad maar ook goede. Ik denk moest ik mijn stoornissen wegwerken zou ik al een heel ander persoon zijn en zou ik misschien nog met mezelf kunnen leven.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:40

Ik zou geen ander leven willen :) ik ben blij met wie ik ben en hoe ik mijn leven leid etc. Zou voor geen goud iemand anders willen zijn! (Oké, misschien een miljonair met een Victoria's Secret uiterlijk en een paar universitaire diploma's op zak ;) )

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:07

Ik ben zeker blij met wie ik ben en ben ik blij met mijn leven. Ik heb eigenlijk zo'n beetje alles wat mijn hartje begeert en onwijs lieve familie op wie ik altijd terug kan vallen.

Toen ik kleiner was kon ik alles doen wat ik wilde. Wilde ik op turnen? Hop, ga maar! Wilde ik op dansen? Ook prima! Paardrijden? Geen probleem! Als ik wil bestaat er de mogelijkheid om mijn dromen achterna gaan, want mijn familie is er echt 100% voor mij en steunt mij altijd (helaas heb ik alleen niet echt 'dromen' :')), ik word aardig gevonden door mensen die mij kennen en zet overal mijn beste beentje voor en krijg dat uiteindelijk ook terug gekoppeld.

Natuurlijk zijn er ook wel eens negatieve gebeurtenissen in het leven, maar ik ben hier alleen maar sterker uitgekomen en heb hier veel van geleerd hoe ik het de volgende keer nu juist wél of niét wil. Ik bedoel: het leven is ook een grote leerles en helaas (maar ook gelukkig) kan je niet alles van te voren weten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:16

minka schreef:
Bellatrix schreef:
Ja, ik had een ander leven gewild.

Ik had door moeten leren en meer dingen moeten proberen. Dan had ik een goeie baan gehad en misschien ook wel een relatie en een groter huis.

Er zijn wel leuke dingen in mijn leven maar ik ben niet gelukkig. Natuurlijk probeer ik er wat aan te doen maar dat is niet makkelijk...

Ik betwijfel of een goeie baan en een relatie in verband staan met elkaar hoor.

Jammer te lezen dat je niet gelukkig bent.. Hier kunnen een baan en een relatie natuurlijk wel een rol in spelen.

De goeie baan had ik waarschijnlijk gehad als ik had doorgeleerd, dat bedoelde ik eigenlijk. :P

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:22

Lara_Silver schreef:
Nooit. Ik houdt van mijn leven met alles erop en eraan. En als iets me niet bevalt doe ik er wat aan.

Daar sluit ik mij volledig bij aan. :j

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:28

Ik heb een prima leventje en geen enkele spijt van mijn (verkeerde) keuzes. Het enige wat ik zou willen veranderen is het feit dat ik werkloos ben, maar daar werk ik hard aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:24

Ik zou willen dat mijn vader dingen anders had gedaan, maar goed, dat gaat niet meer.
Ik zou willen dat ik dingen eerder had aangepakt, zodat ik niet een groot deel van min leven kwijt zou zijn aan overleven, maar dat is gebeurd.
Ik zou willen dat ik soms niet zo veel moeite had met dingen, maar het gebeurt, en ik kan het niet veranderen.

Dus, aangezien ik dingen niet kan veranderen, verander ik mezelf. Maar dat is moeilijk, heel moeilijk. Maar ooit wordt het makkelijker.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:49

Ik was beter gaan letten op mn gewicht, nu al 3 jaartjes lang eigenlijk te zwaar, 10 kilo eraf was veel beter, ook voor mn gezondheid.
Ook had ik beter gaan leren, om de havo en hbo te kunnen doen.
Ook had ik zeker vanaf dat ik me echt bewust werd van de waarde van geld, gaan sparen. Dan had ik nu allang die veel mooiere telefoon, een prima laptop en veel meer kleding in mijn kast.
Maar al met al ben ik nu ook zeker niet ontevreden. Ik geniet van mn mbo opleiding in de zorg, heb naar mijn zin zat vrienden, gaat best.