Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bellatrix schreef:Ja, ik had een ander leven gewild.
Ik had door moeten leren en meer dingen moeten proberen. Dan had ik een goeie baan gehad en misschien ook wel een relatie en een groter huis.
Er zijn wel leuke dingen in mijn leven maar ik ben niet gelukkig. Natuurlijk probeer ik er wat aan te doen maar dat is niet makkelijk...
Ayasha schreef:JolisaJ schreef:Ja en nee.
Ik lees hier meerdere reacties van 'als ik iets wil veranderen, dan verander ik het'. Zo simpel ligt het voor mij niet door mijn chronische ziekte (CVS/ME). Dus ja, ik zou dat willen veranderen, ik zou dolgraag gezond willen zijn. Dan had mijn leven er op dit moment 360 graden anders uitgezien. Maar het heeft geen zin om daarover na te denken.
Aan de andere kant, het heeft me wel gemaakt tot wie ik ben. Ook dit jaar was (weer) vol met tegenslagen, en toch heb ik me er weer doorheen geworsteld. Daar ben ik dan wel weer trots op. Hoe de toekomst eruit zal zien weet ik niet, en dat maakt me weleens bang en onzeker. Ik probeer zoveel mogelijk in het hier en nu te leven, en probeer wat van mijn leven te maken. Stapje voor stapje kom ik er wel, al gaat dat tergend langzaam.
Je kan wél veranderen hoe je er mee om gaat, hoe je er tegen aan kijkt en in hoeverre je het je leven laat bepalen.
Je focussen op wat je wél kan ipv op wat je niet meer kan.
Zoals ik al zei, ik kom er wel en ik probeer in het hier en nu te leven. Ik focus ook op alles wat ik wel kan ipv wat ik niet kan.
.JolisaJ schreef:Ja en nee.
Ik lees hier meerdere reacties van 'als ik iets wil veranderen, dan verander ik het'. Zo simpel ligt het voor mij niet door mijn chronische ziekte (CVS/ME). Dus ja, ik zou dat willen veranderen, ik zou dolgraag gezond willen zijn. Dan had mijn leven er op dit moment 360 graden anders uitgezien. Maar het heeft geen zin om daarover na te denken.
Aan de andere kant, het heeft me wel gemaakt tot wie ik ben. Ook dit jaar was (weer) vol met tegenslagen, en toch heb ik me er weer doorheen geworsteld. Daar ben ik dan wel weer trots op. Hoe de toekomst eruit zal zien weet ik niet, en dat maakt me weleens bang en onzeker. Ik probeer zoveel mogelijk in het hier en nu te leven, en probeer wat van mijn leven te maken. Stapje voor stapje kom ik er wel, al gaat dat tergend langzaam.
Het heeft me leren knokken (van in een rolstoel en baan kwijt naar weer kilometers kunnen lopen en een betere baan vinden), het heeft me laten zien dat zelf medelijden geen zin heeft en het heeft me geleerd juist van kleine dingen te genieten. Nee, ik zou dat toch niet willen missen.
), ik word aardig gevonden door mensen die mij kennen en zet overal mijn beste beentje voor en krijg dat uiteindelijk ook terug gekoppeld.minka schreef:Bellatrix schreef:Ja, ik had een ander leven gewild.
Ik had door moeten leren en meer dingen moeten proberen. Dan had ik een goeie baan gehad en misschien ook wel een relatie en een groter huis.
Er zijn wel leuke dingen in mijn leven maar ik ben niet gelukkig. Natuurlijk probeer ik er wat aan te doen maar dat is niet makkelijk...
Ik betwijfel of een goeie baan en een relatie in verband staan met elkaar hoor.
Jammer te lezen dat je niet gelukkig bent.. Hier kunnen een baan en een relatie natuurlijk wel een rol in spelen.