Fout gemaakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rossfechten

Re: Fout gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:43

Aangezien het een aankoop met termijnen is kan anders zijn.
Jij het getekend voor de auto of voor de lening ? Maar die lening moet eerst geaccepteerd worden en op een lening aangaan kan je wel wat doen / publiciteit maken dat hij te dure dure leningen aansmeert. aangezien er op de site een goedkoper bedrag staat.
BKR moet gecontroleerd worden, of is dat al gebeurd ?
Hierin zijn meer zaken waarin dingen niet netjes zijn gebeurd waardoor jij kan annuleren.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:52

Ben ook wel benieuwd naar het merk, km-stand en betaalde prijs. Wil graag met je meedenken. Geen kopie van de aankoop krijgen ma (geloof ik) niet, maar kan het zo snel nergens vinden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:54

Zipporah schreef:
Ik heb een printscreen gemaakt. Ik krijg dat inderdaad erbij maar dat kost geen 800 meer toch?

Ik heb geen extra kopie gehad en ook niet twee keer getekent.

ik weet er zelf weinig van maar misschien een handig juridische bokker hier .. Is een kopie niet noodzakelijk?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:11

En ts,hoe is het afgelopen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:16

Bel anders met de juridische telefoon onder dwang of onder valse voorwendselen verkopen mag ook niet echt.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 18:07

Ik heb met hem rond de tafel gezeten, hij heeft de auto al rijklaar gemaakt dingen vervangen en de APK gedaan. Dus met andere woorden kan ik niet meer terug. Maar ik heb mijn zorgen uitgesproken en hij zegt dat het niet aan de oorde is, dat de auto snel in de prak zit is achterhaald en dat de auto duurder is dan de auto's op marktplaats komt doordat het een diesel is. Hij had zijn woorden dus wel klaar. Ik weet nog niet of ik het moet geloven maar als het klopt dan vallen mijn zorgen allemaal wel mee..

Ik heb tot het weekend uitstel gevraagd om de auto op te halen zodat ik eventueel nog juridisch advies kan gaan vragen ( weet hij natuurlijk niet dat het daarom is ).

Wat denken jullie?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:26

Je had gewoon moeten zeggen dat je er vanaf ziet.

Je kunt m ook deze advertentie laten zien en zeggen dat je voor 1000 euro meer een 2015 landwind hebt.
http://link.marktplaats.nl/m974547650

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 19:03

Het gaat om een landwind 2.8 4wd. Ik heb ook gezegd dat ik hem nog zou bellen deze week, maar hij had verder op alles wat ik te zeggen had een goed antwoord klaar. Bovenstaande is een hele andere auto natuurlijk dat gaat hij dan ook zeggen!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:28

Owjeej. Moeilijk. Hopen dat je wat juridische informatie kunt krijgen waar je wat aan hebt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 05:48

Oh jee een auto kopen zonder enig vooronderzoek... Ben je vaker zo impulsief?

Ik vind je kennis trouwens wel heel erg zakelijk hoor. Ik vind het ook wel een beetje klinken alsof hij een beetje misbruik gemaakt heeft van het 'kennis zijn' en jouw vertrouwen in hem. Maarja, waarschijnlijk niets onwettigs. Maar een beetje vuil vind ik het wel dat hij voet bij stuk houdt en je niet eens de kans wilde geven om een andere auto bij hem te kopen. Nadat dit afgehandeld is (aflevering auto of ontbinding/annulering oid) zou ik hem dan ook nooit meer willen zien; over en uit met de 'kennis'.

Zipporah schreef:
Ik heb tot het weekend uitstel gevraagd om de auto op te halen zodat ik eventueel nog juridisch advies kan gaan vragen ( weet hij natuurlijk niet dat het daarom is ).

Wat denken jullie?

Heel verstandig dat je de levering hebt uitgesteld, maar laat dat 'eventueel' maar weg. Ga gewoon sowieso juridisch advies inwinnen en weeg daarna je opties af. Misschien heb je geen poot om op te staan en misschien juist wel. Misschien besluit je dat het teveel gedoe is en laat je het zo, dat kan ook nog.
Ga daarnaast een beetje speuren naar recente gebruikerservaringen met deze auto en/of win advies in van kenners en weeg dan af of en hoe graag je van deze auto afwil.
Maar ga dus eerst kijken naar de mogelijkheden en neem dan pas een besluit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:07

Zipporah schreef:
Ik heb met hem rond de tafel gezeten, hij heeft de auto al rijklaar gemaakt dingen vervangen en de APK gedaan. Dus met andere woorden kan ik niet meer terug. Maar ik heb mijn zorgen uitgesproken en hij zegt dat het niet aan de oorde is, dat de auto snel in de prak zit is achterhaald en dat de auto duurder is dan de auto's op marktplaats komt doordat het een diesel is. Hij had zijn woorden dus wel klaar. Ik weet nog niet of ik het moet geloven maar als het klopt dan vallen mijn zorgen allemaal wel mee..

Wat denken jullie?

Dan heeft hij hem wel heel erg snel 'rijklaar' gemaakt. Meestal zijn dat verkapte inkomsten, terwijl er helemaal niets vervangen is. Mijn vader doet altijd alles zelf, maar had zo'n 10 jaar geleden een nieuwe auto gekocht waarop 3 jaar garantie zat. Hij wilde een probleem zelf oplossen, maar vanwege de garantie ging hij toch maar naar de garage. Voor alle zekerheid had hij - achterdochtig als hij door garages in zijn leven is geworden - een klein puntje nagellak op het te vervangen onderdeel gezet. Je voelt het vast al aankomen: het onderdeel was niet vervangen. Hij heeft de garagehouder erop gewezen en toen werd er - waar mijn vader bij was - alsnog een nieuw onderdeel geplaatst. Je wordt genaaid waar je bij staat.

Jammer dat je door je kennis zo in een hoekje gedrukt wordt.