Minder geraffineerde suiker/Enummers,wat wel/niet eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:41

verootjoo schreef:
Sizzle schreef:
Als je gewoon ouderwets groente, vlees en aardappels eet en zelf je brood bakt dan weet je zeker dat nergens stiekum extra suiker in zit.

Vlees van de supermarkt dus wel := iig van die rookworsten, schnitzels en gemarineerd vlees.

Ik bedoel gewoon een ouderwets stukkie vlees van de slager uiteraard :+

Nassie

Re: Minder geraffineerde suiker/Enummers,wat wel/niet eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:53

www.voedzo.nl is suikervrij eten, langzame koolhydraten.
Mijn zus heeft de sugarchallenge gedaan, voelt zich stukken beter en is ermee afgevallen. Was uiteraard niet nodig maar als je gezond gaat eten, gaan de overige vetjes eraf.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:08

turtlelito schreef:
melissa_b schreef:
Hier nog iemand die gestopt met (geraffineerde) suikers eten is! Wat een verademing! Ben vorig jaar zomer gestopt en ben tot nu toe 18 kilo kwijt! Zonder er extra bij te bewegen.
Ik heb het voor mezelf simpel gehouden. Stel mezelf de vraag; kan ik het zo in de natuur vinden? Ja dan is het goed.
Ik eet vlees, ei, groenten, fruit, noten, roomboter en olijfolie. Oja en speltbrood. Wel 100% speltbrood wat ik bij een speciale bakker koop. En niet vaker dan 1 keer per dag.

Het is heerlijk, vullend en gezond voor mijn lichaam. Het was in het begin een beetje puzzellen en wennen aan avondeten zonder rijst/aardappelen/pasta. En het ontbijt was ook even nadenken. Maar ik ben blij dat ik het nu zo doe en kan het iedereen aanraden.

Maar rijst en aardappelen kun je toch ook zo in de natuur vinden: dus zouden wel mogen? Volgens mij zitten hier ook helemaal geen geraffineerde suikers in toch?

Ja klopt. Maar ik vind het eigenlijk niet zo lekker, maar at het wel iedere avond. Gewoon uit gewoonte gok ik..