Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Authentic schreef:amoj schreef:Die discussie heb ik eigenlijk niet zon zin in. Ik snap jullie best goed maar snap ook dat er mensen zijn die onder de regels uit proberen te komen.
Och ja laat mij als brave burger die geen zin heeft om creatief te boekhouden maar opdraaien voor de kosten van afvalstoffenheffing waar jij ook gebruik van maakt.

oomens schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken TS. In mijn omgeving heeft ook iemand geprobeerd om kwijtschelding aan te vragen, en ook dit is afgewezen op grond van een te hoog banksaldo. Hij heeft nu een bezwaar lopen met de argumentatie dat hij vooruit geleend heeft omdat hij (aantoonbaar) een aantal maanden geen inkomsten gaat krijgen en dat wat de gemeente als maximaal eigen vermogen hanteert minder dan de helft is van wat het NIBUD aangeeft als minimale buffer voor een eenpersoons huishouden. Bezwaar loopt nog, dus kan nog niet zeggen hoe dat afloopt.
Sammie schreef:Ik zou niet te vroeg juichen, bestaat gewoon een kans dat je ook dan geen aanspraak er op kan maken.lissisanne schreef:De rest van de belastingbetalers bouwt ook een potje op met bloed, zweet en tranen, maar daarmee heb je dan weer geen moeite mee als die meer moeten gaan betalen vanwege dit soort trucjes???Als dat potje dat met bloed, zweet en tranen is opgebouwt ineens naar de belasting moet vind ik dat niet netjes van de gemeente.
.