Kwijtschelding afvalstoffenheffing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:09

Wat betreft spaarrekening heb ik wel wat tips. Het heeft mij vorig jaar ook wat moeite gekost. Stuur alle documenten duidelijk geordend op. Ik heb er zelfs post it tab bladen tussen gestopt met daarop de woorden inkomen en schuld.

Ik heb gewoon mijn studieschuld meegestuurd als zijnde schuld. Het vermogen wat jij hebt is de studieschuld minus je spaargeld. Als je schuld hoger is dan je spaargeld, dan heb je geen vermogen.

Werkte voor mij vorige keer nadat ik eerst ook een keer was afgewezen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:10

Deze discussie is echt totale onzin. TS is student en heeft nu een potje voor rekeningen (andere dan gemeentelijke belasting). Het gaat over je inkomen en vermogen. TS heeft geen of een laag inkomen en kan de belastingen niet betalen, hiervoor zijn kwijtscheldingen uitgevonden. Dus gewoon vragen bij je gemeente TS. Wij wonen met 6 personen in een huis en kregen dus ook een aangepast bedrag.

Yipee

Re: Kwijtschelding afvalstoffenheffing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:16

Studenten hebben vaker wel wat spaargeld. Immers, hoe moet je anders het collegegeld het volgende jaar betalen? Daar moet je voor sparen. Die heffingen hakken er dan behoorlijk in.

Ach na de studie brengen we als het goed is weer geld in het laatje van de belasting dienst. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:09

Authentic schreef:
amoj schreef:
Die discussie heb ik eigenlijk niet zon zin in. Ik snap jullie best goed maar snap ook dat er mensen zijn die onder de regels uit proberen te komen.

Och ja laat mij als brave burger die geen zin heeft om creatief te boekhouden maar opdraaien voor de kosten van afvalstoffenheffing waar jij ook gebruik van maakt. ;)

Fijn dat je dat voor mij wil doen :)

Precies wat de anderen zeggen. Tis allemaal heel krap, vanaf nu kan ik 0.0 sparen dus waarom zou ik geen kwijtschelding mogen aanvragen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:14

oomens schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken TS. In mijn omgeving heeft ook iemand geprobeerd om kwijtschelding aan te vragen, en ook dit is afgewezen op grond van een te hoog banksaldo. Hij heeft nu een bezwaar lopen met de argumentatie dat hij vooruit geleend heeft omdat hij (aantoonbaar) een aantal maanden geen inkomsten gaat krijgen en dat wat de gemeente als maximaal eigen vermogen hanteert minder dan de helft is van wat het NIBUD aangeeft als minimale buffer voor een eenpersoons huishouden. Bezwaar loopt nog, dus kan nog niet zeggen hoe dat afloopt.

Dit heb ik ook exact meegemaakt, incl netto dik schuld als je spaarrekening - IBG lening doet, maar bij mij waren ze keihard hoor..

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:25

Je kan nu wel alle dingen betalen zodat je niet veel meer op je rekening hebt maar meestal willen ze afschriften van meerdere maanden zien.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:53

De eisen verschillen echt per gemeente. Net als het feit hoe streng ze zijn met kwijtschelden. Ik moest geloof ik een afschrift van 1 maand erbij doen ieder geval.

Ik zie er nu al tegenop om de kwijtschelding weer te moeten regelen begin volgend jaar. :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:12

Wie niet waagt, wie niet wint.

Helaas hier ook geen succes. Had ook een te hoog spaarbedrag (900 euro) op mijn rekening destijds. We betalen nu gespreid, dat is an sich wel te doen.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:24

Sammie schreef:
Ik zou niet te vroeg juichen, bestaat gewoon een kans dat je ook dan geen aanspraak er op kan maken.
lissisanne schreef:
Als dat potje dat met bloed, zweet en tranen is opgebouwt ineens naar de belasting moet vind ik dat niet netjes van de gemeente.
De rest van de belastingbetalers bouwt ook een potje op met bloed, zweet en tranen, maar daarmee heb je dan weer geen moeite mee als die meer moeten gaan betalen vanwege dit soort trucjes???

Ik denk dat je zou moeten betalen naar draagkracht, studenten moeten tegenwoordig alles lenen en hebben geen of weinig inkomen. Dus een rekening van 450 euro vind ik dan belachelijk veel :)
Daarbij zijn studenten vaak ook degenen die later in de hogere belastingschalen terecht komen dus dan betalen we het wel weer terug hoor ;)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:27

Ik heb kwijtschelding gekregen dit jaar :j.
Ik en ex-vriend allebei studerend, met stufi, ik 8 uur baantje p.w. erbij, ex stagevergoeding voor 3 dagen p.w.
Het zal per gemeente wel echt verschillen..