Ik weet niet hoe met kinderen/baby's om te gaan, help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:29

Zeeuwsemeid. Ik lag dubbel om je tekst.

Pieste echter bijna in mijn broek toen ik je onderschrift zag. ...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:37

Goed voor je werk die tekst van je Zeeuwsemeid. :j :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:38

bij mij precies het zelfde op een vriendin na hebben ze allemaal kind kinderen een al zwanger van de zoveelste.

ondertussen kan ik er aardig mee omgaan maar die baby's heb ik nog niks mee. die van 1 jaar gaan nog met een jaar of 3 kunnen ze tenminste praten. maar nog he ik er niks mee en zal er niks mee krijgen.

ik pak altijd maar een voorlees boek. :') vinden ze allemaal leuk.

bij mij weet iedereen en accepteerd iedereen dat ik geen kinderen zomaar opschoot wil.
is ook niemand die zou zeggen doe toch eens normaal :oo

edit ik vind ze dus ook echt niet lief of schattig. ik heb er echt niks mee. maar ik speel wel met ze, kan ook rustig met de oudere door de kamer zwaaien omdat ze dat leuk vinden of op straat van paal na paal tillen omdat ze en ik dat zelf ook wel leuk vind.(voor men denkt dat ik een kind hater ben)

Duhelo

Re: Ik weet niet hoe met kinderen/baby's om te gaan, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:41

daar de link van zeeuwsemeid naar iemand refereert die geboren is in 1966, vermoed ik dat het niet zijzelf is :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:43

Heb de link niet bekeken. Maar het os icm hetgeen ze schreef was erg grappig

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:44

Duhelo schreef:
daar de link van zeeuwsemeid naar iemand refereert die geboren is in 1966, vermoed ik dat het niet zijzelf is :D

Mijn leeftijd op bokt is ook gelogen. :7

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:46

Duhelo schreef:
haha, ik moest stiekem ook een beetje lachen met je openingspost, zie je echt voor mij in dat hoekje gedrukt zitten.
Maar troost je, je bent zeker niet alleen. Ik ben ook absoluut niet goed met kinderen, meestal beginnen ze te huilen als ze mij zien en stoppen ze niet meer.
Daarnaast vind ik het vieze, kwijlerige wezentjes, waar er niemand vies van is maar ik dus wel. (ik gruwel dan ook als ze hun handen in hun mond volkwijlen en dan in mijn snoeppot graaien, ugh! )
hier gaat alles dat eetbaar is dus de kast in of op als er visite is met kinderen.
Eenmaal ze wat ouder worden (jaar of 2-3) is de ergste gruwel over en kan ik er wel wat mee om gaan, maar ik heb absoluut het geduld niet om mij 3 uur met zo'n kind bezig te houden ...
Schijnt dat op een bepaalde leeftijd je eierstokken gaan rammelen maar volgens mij zijn de klepels hier nog zoek, dus ik heb ook absoluut nog geen haast...

oja ik weet niet hoe snel ik alles moet schoonmaken dweilen kleren in de was met dat kwijlen en snot neuzen... ik dacht dat er niet veel waren die dat vies vinden. wel dus. idd ook dat snoeppot graaien

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:48

Rocamor schreef:
Zeeuwsemeid. Ik lag dubbel om je tekst.

Pieste echter bijna in mijn broek toen ik je onderschrift zag. ...

hier precies het zelfde vooral als je na die website gaat _O- _O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:53

Weten jullie wel dat kinderen altijd op degene afkomen die niets met kinderen heeft.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:56

Ik heb het ook.. Maar ik vind baby's gewoon vreselijk, raak ze niet eens aan. (Ja sorry, heb er 0,0 mee en kan ze ook niet schattig vinden...) Dat snappen mensen ook nooit...

Kan er gewoon ook niets mee... Nu de kids van een vriendin wat ouder zijn, vind ik ze wel leuk voor even :) Prima, maar baby's tjah... Hou die maar lekker ver weg van mij.

Heel schokkend roep ik ook pas vanaf mijn 15e dat ik nooit kids wil... Dat terwijl kids (de wat oudere) mij altijd wel heel leuk vinden... Maar ik denk dat dat vooral door mijn pony komt.. De ideale kinderoppas :') (ze hebben mijn pony ook echt ooit geleend als oppas... Want dan kon ze haar kind op hem zetten en zelf met haar eigen paard bezig zijn :')) Maar voor de rest.. kinderen die wat ouder zijn, zijn leuk voor tijdelijk.. Baby's is gewoon een vette nee...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:59

Dan zeg je gewoon dat je onhandig bent en bang bent om de baby te laten vallen.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:11

Hahahaha.. briljant... ik herken dat ook. Ik had dat ook altijd en heb altijd geroepen dag ik geen kinderen wou... en tot ik zwanger werd... toen nja oliebol happends hahaha deal with it.. en toen hij geboren was... kon ik het gewoon.. ik als lompe boerin die altijd alles laat vallen overal tegen aan loopt en vaker wat breekt dan heel is .. is nu een zorgzame mamma hahha. Mijn moeder zei altijd tegen mij toen ik 16 was.. jij had een jongen moeten zijn. Maarbik heb ook met vreemde babys peuters enz ook moeite om er tegen te praten.. haha maar mn eigen... no problem. Dus er is nog hoop

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:50

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik dacht altijd dat ik een soort stoornis heb omdat iedereen bij het zien van een baby/klein kind gelijk met een hoge stem koedie-koedie begint te zeggen. :') Ik kan dat dus gewoon niet. Ik negeer kinderen, hoe hard ze ook om aandacht brullen.
Verder raak ik ze het liefst ook niet aan. Ik word echt onpasselijk van de gebruikelijke kinder-geuren (poep en zurige melk) en de gebruikelijke kinder-lichaamssappen (snot, plas en diarree). :+

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 01:14

Oooooh wat herkenbaar!
Ik ben ook heel erg blij om te lezen dat dit goed komt zodra je zelf een kind krijgt.
Was toch wel een angst :')

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 05:14

Troost je.. Ik had en heb ook totaal niets met baby's of kids.. Tot ik wonder boven wonder zelf zwanger werd.. Op het moment dat mijn dochter geboren werd, werd ik mama (lees: tijger).. Daarvoor gingen baby's krijsen als ze me zagen.. Kids vanaf peuterleeftijd tot en met puber vonden me geweldig, terwijl ik zelf zoiets had van ROT OP!! Ga ie moeder pesten ofzo en laat mij met rust.. Nog steeds komen kids naar me toe.. Ik ben totaal niet van de koediekoedie.. Doe gewoon normaal en ja is ja en nee is nee.. Blijkbaar willen kids dat, terwijl ze vaak bij paps en mams overal hun zin in krijgen..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 07:54

Mandy_89 schreef:
Voor mij ook een reden om zelf (nog) geen kinderen te willen, heb altijd zo het idee dat ik dr niets van zal bakken.

Maak je daar niet te druk om, het komt wel goed.
Ik heb ook niets met kinderen. Vind er niks aan en ze vinden mij ook niets, dus dat is wederzijds.
Mijn eigen drie exemplaren zijn echter de leukste kinderen die er bestaan :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:16

Ik had dit stuk zelf geschreven kunnen hebben!
Ik vond het nooit leuk als mensen die opmerkingen maakte, wie zegt dat het je gegeven is om aan kinderen te beginnen, of wil je ze wel? Ik weet het mensen maken die opmerking vaak onbewust, maar toch.... Wij hebben geen kinderen, in tegenstelling tot vele anderen om mij heen mis ik ze ook niet. Ik wil zolang deze wereld zo verrot is ze er ook niet op zetten.

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:27

Hier nog zo'n kinder/baby nono! Mn beste vriendin is hoogzwanger momenteel en dat vind ik super leuk natuurlijk maar ik heb nog nooit een luier ofzo verschoont.

Ik zeg altijd maar: Kinderen en baby's weten gewoon neit hoe ze met mij om moeten gaan ipv andersom :+

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:49

Ik heb 2 jongens en ben hoogzwanger.
Me eigen kids vind ik super. Met sommige kindjes van familie of vrienden heb ik een band maar met vele vind ik toe kijken genoeg.

Oppassen vind ik echt helemaal niets doe je me geen plezier mee.

Heb daar geen moeite mee.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:50

Geweldig topic dit. Zou je over tien-vijftien jaar met dezelfde mensen nog een keer moeten openen. Kijken of de mening dan ook bijgesteld is, met eigen kinderen(degene die ze nu nog niet in hun leven hebben) :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:03

Geeft toch niet TS :) ik heb nooit een baby willen vasthouden tot ik er zelf één kreeg, en toch weet ik nu perfect hoe ik met zo'n kleintje om moet gaan! Had ik nooit gedacht.

Ik ben ook niet zo van dat drukke bliblibloe hoor. En ik denk dat veel baby's meestal liever met rust benaderd worden.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:26

Sizzle schreef:
Dat oerinstinkt is bij mij echt niet gekomen hoor :+
Gelukkig ben ik met een handige papa getrouwd _O-

Hier nog 1 :D

En het is heel logisch dat je met andermans kinderen lang niet zoveel (of niets :+ ) hebt als met je eigen (later ;) )

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:32

Kan me je vriend ook wel voorstellen met zijn 'doe toch normaal' eigenlijk.

Er kruipt een kind half op schoot, het is geen lekkende kernbom.

Volgende keer verman je je, pakt dat kind stevig onder z'n armpjes en zet hem OF op schoot, OF gewoon weer op de bank. Er gebeurt echt niks mee hoor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:44

Ik herken dit gevoel helemaal, heb ook niets met kinderen, baby's en de bijbehoerende 'akoetiekoetiekooeee' mama-brigade :P Omgang met kinderen vermijd ik ook zoveel mogelijk, baby's pak ik ook niet vast.
Het lijkt wel of het mama-gen totaal niet geinstalleerd is bij mij en dat vind ik eigenlijk wel prima. Mijn man wil gelukkig ook geen kids.

En ergens vind ik het toch wel sneu voor een baby die maar van hand tot hand wordt gegeven. Die kleine hoort toch lekker bij papa/mama of in bedje denk ik dan..

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:16

Hier ook! Moest helemaal niks van baby's hebben. Manlief heeft mij ooit zijn pas geboren neefje in handen geduwd en ik zat echt met een mond vol tanden en verstijfd met dat kind op schoot.

Inmiddels 3 eigen Kids verder en natuurlijk kan ik met hun lezen en schrijven (ahum) maar ik hoef echt niet andermans baby's perse vast te houden of hun Kids te entertainen. Daar heb ik nu nog steeds niks mee.