Hoe heeft jullie daten een 'naam' gekregen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:26

Bij mij en mijn vriend was het eerst zo dat als we elkaar zagen we altijd de hele avond met elkaar stonden te praten, was duidelijk dat we mekaar leuk vonden maar we durfden allebei niet de eerste stap te zetten :')
Totdat hij me op een avond zoende en toen was eigenlijk ook meteen duidelijk dat we ook iets hadden. Hij heeft me 2 dagen later wel nog gevraagd of we dan echt iets hadden. Dat vond ik wel schattig van m :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:26

Ik heb mn vriendin gewoon gevraagd of ze een relatie met me wilde. :) en als je die zekerheid wilt dan moet je dat hen gewoon vragen :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:28

Hier zijn we eigenlijk vanaf dat we elkaar ontmoet hebben niet meer zonder elkaar geweest, maar omdat ik wel eens vaker op m'n bek ben gegaan wat mannen betreft moest ik het toch even checken. (Iets met onzekerheid |o )

Ik weet het nog zo goed we zaten in bus op terug weg naar huis net een dagje Burgers Zoo gedaan en toen wilde ik toch zeker weten dat dit niet zo'n asshole was die een relatie liep te faken voor seks....Ja die zijn er ook tegenwoordig _-:( .
Ik was nogal zenuwachtig maar vroeg het gewoon op de man af: Ik ben hartstikke gek op jou maar nu wil ik eigenlijk wel weten of jij ook zo gek op mij bent? Hij moest lachen en zei: Was dat nog niet duidelijk dan? Ik: Ja dat wel maar ik moest het toch even bevestigen voor mezelf!

Ondertussen zijn we 5 jaar samen en bezig met onze liefde uit te breiden <3

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:29

nontie schreef:
Ik heb het op facebook gegooit '... heeft een relatie met ...' en zijn reactie afgewacht _O-

HAHAHAHAHAHAHAHAHA :')

las net dat iemand zei hoe ouder je bent hoe korter het duurt voordat de stempel er op zit. Maar het duurt bij mij serieus alleen maar langer :+

BenaLaars

Re: Hoe heeft jullie daten een 'naam' gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:33

Ik was 16, hij 18 en na een week of 2 daten (wel bijna dagelijks) heb ik m gesmst "hebben we nou verkering of?"..... zijn antwoord "maakt me niet uit, wat jij wil" :')

Alles behalve romantisch dus... die romantiek is ook nooit gekomen, maar inmiddels bijna 12 jaar later nog steeds bij elkaar en een prachtmeisje van 2 :)F

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:34

Op de tweede date (na 2 weken internet-contact) en na onze eerste zoen zei mijn vriend: Nu weet ik t zeker, wij redden t wel samen.
En nu zijn we een halfjaar verder en hebben we t al over samenwonen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:38

Wij zijn na de eerste echte date gelijk gaan samenwonen. Heb nog niet veel mensen gehoord waarbij dat sneller is gegaan. We zijn nu zo'n 10 jaar samen en 7,5 jaar getrouwd.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:40

wij zijn na 8 jaar nog niet eens "facebook-official" :+

moet ik me zorgen gaan maken? :7

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:40

Danique_G schreef:
nontie schreef:
Ik heb het op facebook gegooit '... heeft een relatie met ...' en zijn reactie afgewacht _O-

las net dat iemand zei hoe ouder je bent hoe korter het duurt voordat de stempel er op zit. Maar het duurt bij mij serieus alleen maar langer :+

Dit is mijn tweede relatie en duurde 4 maand voordat het officieel 'op facebook stond' om het zo maar te zeggen haha.
Eerste relatie was ook binnen een week officieel. Heeft niet lang geduurd :Y)

@powiepower nu moet je je echt zwaar zorgen gaan maken _O-
Laatst bijgewerkt door nontie op 05-11-15 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:41

Ik kwam zelf uit een relatie en ging daten met een jongen welke al jaren geen relatie had gehad.
Het daten ging zo lekker dat ik op een gegeven moment iets te hard riep ja maar een jongen moet verkering vragen ik ga dat zelf niet doen(bij eerdere relaties ben ik ook altijd gevraagd en niet andersom). Dit was een reden voor meneer om zijn hakken in het zand te zetten en mij vooral niet te vragen. Uiteindelijk is dit natuurlijk een ding geworden en heb ik alles wat liefdes relateerd was gekocht bij de action en het hele huis versierd en toen hij bij mij kwam zelf gevraagd }> . Dit was na ongeveer 6weken.
Het is niet zo dat nu het officieel is we elkaar mee naar familie toe slepen. Genieten vooral van elkaar en de leuke dingen die we doen. De rest komt later wel. Alles in je eigen tempo doen of daar nu een label aanhangt of niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:45

powiepower schreef:
wij zijn na 8 jaar nog niet eens "facebook-official" :+

moet ik me zorgen gaan maken? :7

Er zijn hier praatgroepen voor hoor. :j :(:)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:55

Danique_G schreef:
nontie schreef:

Dat was ik,

Mijn pa en ma bedoelen daar eerder mee als je 14/16 ben je handje vasthouden/zoenen ect veel langer duurt. Als je wat ouder ben en het voelt goed zal je sneller de grote stappen nemen zoals samen op vakantie/samenwonen/ect dingen waar je als je 16 bent nog niet over nadenkt

Oja je hebt hem van deze digibeet ook als PB gewoon weggooien :') :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:59

Na 6 keer hem gezien te hebben vroeg ik hoe het zat tussen ons. Dus of hij ook serieus was. Dat was hij en toen hadden we een soort van relatie. Twee weken later hadden we onze 'datum' verzonnen. Voor mij was dat toen romantisch genoeg aangezien ik totaal niet romantisch ben. :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:01

Hahaha kan gebeuren butengeweun. Maar snap wel wat je bedoelt. Maar bij duurt het langer juist. Op mijn 13e kreeg ik binnen een week verkering. Mijn eerste serieuze relatie met verloving kreeg ik na ruim een maand daten op mijn 17e. En nu 21 en date ik 6 weken en hebben we alleen nog maar besproken niets met anderen te doen. Ik denk dat we nog wel 6 weken daten. Sowieso zijn wij beiden mensen die daten na drie maanden zat zijn dus dat dooie punt wil ik even over heen. En ook omdat hij moeilijk praat over gevoelens, merk wel dat hij ze heeft. En soms maakt hij een opmerking en daar pik ik dingen uit maar daarna klapt hij dicht en word hij een beetje verlegen. Dus ik wil eerst dat hij zich wat meer durft te uiten. Zonder communicatie geen relatie. Maar geen paniek, ik heb geduld. Hij is leuk genoeg. Ben zelf ook niet makkelijk :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:10

nontie schreef:

Dit deed iemand dus ook bij mij :') I was not amused _O-
Heb t een week later uitgemaakt oeps haha

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:13

Hahah geweldig.

Mijm ex leerde ik in december kennen.
Op 1januari trok ik bij hem in en vanaf 4 januarie was officieel iets.
Hij vroeg toen of hij me zijn meisje mocht noemen.

De jongen waar ik nu mee date ken ik nu 2maanden denk ik.
Beide hebben we nog gedonder met exen die blijven zeuren en moeilijk doen.
Maar ondertussen samen met elkaar is het eigenlijk heeeel fijn.
Ben nu al een week bij hem in huis en t voelt als of we al jaren samen wonen en elkaar kennen.

Hij zegt al wel dat ik zijn blonde poppetje ben enzo.
maar echt officieel is het nog niks naar mijn weten.

Ook al zeg ik net zo hard dat hij mijn lief is..
En schreef ik gister onder t briefje.
Kus van je meisje

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:14

Ik heb het uitgelokt. Het werd valentijnsdag dus ging ik hem een beetje fiets over andere jongens, omdat ik 'nog vrijgezel was'. Hij vroeg meteen of ik dan z'n vriendin wilde zijn.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:29

Wij kenden elkaar een week of drie toen ik er definitief een punt achter zette met mijn ex. Een week later zijn we een drankje gaan doen en daar appte hij me een foto van een zelfgemaakte tekening van een prachtige vlinder (wij hebben iets met vlinders) met daarbij de tekst:

Lieve Tink,

Wil jij met mij verder als vriend en vriendin?

En natuurlijk heb ik ja gezegd :D

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:33

Ik heb ook eerst 4 maanden gedate voordat het beestje een naam kreeg :o
Al wel wat awkward situaties gehad, waarbij mensen gevraagd hadden of we nou een stel waren, maar dat wisten we beide niet. En dat terwijl we ons echt al 'als in een relatie' gedroegen.
Na 4 maanden daten kreeg ik een beetje het gevoel dat het geen kant op ging en heb dat hem ook verteld
Toen is hij vanuit Breda speciaal richting mij gekomen, om toch eens even goed te babbelen. Sinds dat moment zijn we 'officieel' bij elkaar, en nu bijna 4 jaar later kunnen we nog smakelijk lachen over onze grootse ontkenningsfase :')

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:35

nontie schreef:

Hoe heeftie gereageerd?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:36

Wij hebben het ook gewoon besproken: Wil je vriendje en vriendinnetje zijn? Ja. :+
Het moet wel echt uitgesproken worden vind ik, anders is het te verwarrend

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:49

Wij werden na 2/3 maanden exclusief & hebben uiteindelijk 5 maanden gedate voordat hij vroeg of ik zijn vriendinnetje wilde zijn. Zijn altijd open geweest over hoe we erin stonden, maar kwamen allebei uit een lange relatie & hadden niet direct behoefte meteen in een nieuwe te springen :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:49

SusanH schreef:
Wij zijn na de eerste echte date gelijk gaan samenwonen. Heb nog niet veel mensen gehoord waarbij dat sneller is gegaan. We zijn nu zo'n 10 jaar samen en 7,5 jaar getrouwd.

Haha, grappig!
Dan ben je nog sneller dan ik, bij mij was het dus na de 2e date :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:52

Wij hadden het nooit besproken :')
Het was gewoon "zo".

Vervolgens kreeg ik van hem voor mijn verjaardag ringen die bij elkaar paste en hij wilde een datum erin laten graveren. Stonden we daar bij de juwelier: "maar welke datum dan?"
Toen zijn we terug gaan bladeren in de tijd dat we elkaar hebben leren kennen en hebben een willekeurige dag gepakt _O- _O- := Datum uitgekozen dat hij mij voor het eerst mee nam naar zijn vriendengroep waar we een feestje hadden :')

Juwelier stond ons echt aan te gapen.

Dus die datum houden we nu aan (niet dat we het vieren, maar oké)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:56

Kon je niet dd/mm/jjjj laten graveren?