Samenwonen in 2016, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Re: Samenwonen in 2016, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:39

Ik betaal dan inderdaad ook mee. Ik betaal nu ook mee in de boodschappen en dergelijke.
Ik betaal nu nog niet mee met de huur maar met een nieuw huis zal ik ook mee gaan betalen met de vaste lasten.

Of de hypotheek ook op mijn naam komt te staan zijn we nog niet helemaal over uit. Ligt er aan welk huis er op ons pad komt.

Ik studeer niet en hebben beiden een fulltime baan met vast contract. Ben nu bezig met een opleiding tot het management binnen het bedrijf en ga dus zeer binnenkort meerdere keren omhoog met mijn salaris. :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 16:40

Siep wel een grote stap zeg! Gaaf!

Dominique, ik heb geen idee waar het over gaat maar daar zou ik me niks van aantrekken en lekker doen wat goed voelt.

Fee welkom! Klinkt leuk! En goed bezig op je werk, financieel komt dus ook in orde.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:42

Daar naast heeft mijn vriend dus al allemaal spullen zoals een goede bank, kastjes, eettafel, bed etc. En hoeven we dat dus niet meteen nieuw aan te schaffen als we een nieuw huus hebben. Dat scheelt al zoveel kosten aan het begin. Kunnen we eventueel geleidelijk aan nieuwe spulletjes kopen.
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 04-11-15 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:42

Fee_ schreef:
Ik betaal dan inderdaad ook mee. Ik betaal nu ook mee in de boodschappen en dergelijke.
Ik betaal nu nog niet mee met de huur maar met een nieuw huis zal ik ook mee gaan betalen met de vaste lasten.

Of de hypotheek ook op mijn naam komt te staan zijn we nog niet helemaal over uit. Ligt er aan welk huis er op ons pad komt.

Ik studeer niet en hebben beiden een fulltime baan met vast contract. Ben nu bezig met een opleiding tot het management binnen het bedrijf en ga dus zeer binnenkort meerdere keren omhoog met mijn salaris. :)

Ah, dat werkt natuurlijk al heel anders dan bij een heel ongelijk salaris.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 16:44

Fee_ schreef:
Daar naast heeft mijn vriend dus al allemaal spullen zoals een goede bank, kastjes, eettafel, bed etc. En hoeven we dat dus niet meteen nieuw aan te schaffen als we een nieuw huus hebben. Dat scheelt al zoveel kosten aan het begin. Kunnen we eventueel geleidelijk aan nieuwe spulletjes kopen.

Dat scheelt inderdaad echt een hoop, wij zijn nu bijna klaar met de 'kleine' dingetjes, moeten alleen nog een servies en bestek. Maar als je kijkt hoeveel je nodig hebt en wat dat al kost zonder alle grote dingen zoals meubilair!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:50

Meubels kopen wordt ook een duur geintje :P Aantal dingen kunnen we weer gebruiken van zijn kamer, maar bed, kledingkasten, tv, banken, stoelen moet allemaal nog gekocht worden. En ik ben dan zo'n miep die liever geen tweedehands spul wilt :o Pas heeft m'n schoonmoeder wel het huis op z'n kop gehaald voor servies, waterkoker, dat soort spulletjes dus dat scheelt weer iets :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 16:53

Ik denk dat het bij ons veel ikea wordt :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:54

amandananana schreef:
Ik denk dat het bij ons veel ikea wordt :')

Ik heb voor Sinterklaas een ikea bon gevraagd :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 16:55

Oh goed idee! Dat ga ik even opschrijven :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:57

Ik kom me ook melden!
Waarschijnlijk ga ik begin volgend jaar ergens bij mijn vriend wonen, als ik een inkomen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:58

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:04

Ik meld me. Ook mijn vriend en ik willen in 2016 gaan samenwonen. De bedoeling is dat ik in Juli mijn diploma haal en daarna bij hem intrek. Hij huurt zelf al een huis waar ik nu eigenlijk al de helft van de tijd woon.
Mijn vriend is 24 en ik ben 22. In juli zijn we in totaal bijna 3 jaar bij elkaar.

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:28

Ik ben 3 maanden geleden gaan samenwonen met mijn vriend, mag ik mij ook melden? :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 17:58

Tuurlijk Evito! Wat een hoop mensen :)

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:48

Ik ben ook van plan om in 2016 samen te wonen met mijn vriend. We zijn slechts 1,5 jaar bij elkaar, maar daarvoor al jaren goed bevriend en al 3 jaar huisgenoten geweest in hetzelfde studentenhuis. Ik durf het wel aan dus. Hij is net klaar met zijn studie, ik moet nog een klein jaartje langer. In december trekt hij al in een tijdelijk leenappartement in Utrecht (tussen zijn werkplek en mijn studieplek in), plan is om zodra ik in februari terug ben van mijn stage in het buitenland iets vasters te vinden, maar tot die tijd wonen we daar.

Zal wel gek voelen; eerst wonen we jarenlang bij elkaar in huis, dan verhuist hij voor zijn stage/baan naar een andere stad maar zien we elkaar nog elk weekend, vervolgens ga ik 4 maanden naar het buitenland en daarna wonen we opeens samen. :+ Ik kijk er wel erg naar uit!

Spullen zitten we redelijk goed mee; alleen een wasmachine en oven worden nog wat grote aankopen. Komt verder wel goed denk ik.

Weet niet hoe actief ik mee ga posten, maar leuk om jullie ervaringen te lezen!

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:10

Ah leuk topic! Ik ga ook samen wonen, woei! Wel al iets eerder dan 2016 haha.

Ik ben ruim drie jaar samen met mijn vriend en hebben altijd op lange afstand van elkaar gewoond (eerst Utrecht-Enschede, toen Amsterdam-Enschede). Hebben elkaar leren kennen, omdat mijn beste vriendin in Enschede ging wonen en toen in hetzelfde studentenhuis terecht kwam als hij. Was een leuk huisfeest kan ik je vertellen hihi ;)

Inmiddels woon ik in een appartement (huur) net buiten Amsterdam met een huisgenootje. Zij gaat over twee weken verhuizen. Aangezien mijn vriend zijn afstudeerstage in Utrecht heeft en daarom al praktisch bij me woont, is de stap snel gemaakt om bij mij in te trekken :D

We hebben allebei zoveel zin in om weer alles op een plek te hebben en ons eigen holletje te bouwen.. Lijkt me heerlijk om gewoon elke avond lekker samen te slapen. Kan niet wachten! <3

Qua spullen staat er natuurlijk een heleboel al van mij omdat ik er al woon. Ik heb het bankstel van mijn vriend al hier, omdat dat wat krap was in zijn kamer. Het appartement is oke, maar ik hoef hier niet jarenlang te wonen. Als mijn vriend is afgestudeerd, zullen we waarschijnlijk aan de hand van onze toekomstige banen etc weer verhuizen. Maar tot die tijd zitten we heerlijk op dit plekje!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:16

Leuk topic!
Wij hebben ook plannen om na onze MBO-studie te gaan samenwonen. Dus dat zal mei à juni 2016 worden hopelijk. Wordt nog wel even spannend of we wat fatsoenlijks kunnen vinden aangezien we allebei nog naar het HBO willen. Ik weet alleen nog niet of ik aangenomen wordt op mijn opleiding dus misschien ga ik een jaar werken. Het is nog even zoeken hoe en wat :+. We zijn dan 3 jaar samen en praten hier eigenlijk al over vanaf dat we door hadden dat het heel serieus was voor beiden kanten. We zijn natuurlijk ook nog maar broekies eigenlijk :=

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:18

Ik meld me hier ook.

Mijn vriend en ik zijn nu 1,5 jaar samen.
Hij heeft eigen koophuis al paar jaar en is 30, ik wordt bijna 29.
De plannen gaan nu wel komen.
Wordt ook al ruimte in huis gemaakt :D.
Dus ik ga binnen afzienbare tijd ook daar wonen!
Hij verdient meer, dus we hadden al beetje besproken dat ik dan zoals ik hier ook lees meebetaal aan G/W/L en boodschappen. Voor nu iig.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:21

Ik kom mij ook melden!!

Waren al een tijdje aan het kijken voor een huurhuisje en vandaag te horen gekregen dat we er een hebben!!
Zitten er waarschijnlijk wel voor januari in (volgende week vrijdag sleutel al halen :oo)
Maar zoo blij dat het eindelijk zover is..
Hebben allebei bij onze ouders al meubels en alles staan en gaan komende weken voor de rest kijken :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 21:44

Biebz wat lekker dat jullie al een huisje hebben! Jullie krijgen al snel de sleutel zeg :)

En welkom andere meiden :)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:47

Ja, hadden het niet zo vlot al verwacht..
Maar moet nog wel aardig wat gebeuren.
Nieuwe vloer, opnieuw verven/behangen en plafond mag opzich ook opnieuw gedaan worden.

Maar ons streven is voor de kerst erin.
Veel familie die komt helpen :) Echt erg fijn.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:22

Wij gaan volgend jaar ook samen wonen! Ons huis wordt nu gebouwd. Hij heeft al een huisje en ivm files naar mijn werk is het niet handig om nu al samen te wonen, dus volgend jaar gaan we voor het 'eggie'. *\%/*

Ik lees trouwens ook mee in de verhuis en interieur topics hier op bokt. Is leuk om (goedkoop) ideetjes en adressen op te doen voor bijv vloer, behang ed. ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:28

Oooh ik meld me ook!

Ik ga in April 2016 samenwonen met m'n vriend na 2 jaar een lange afstands relatie (Australië).
Ik verhuis dan naar Australië.

Hij heeft vast werk en ik ga dan op zoek naar werk.
Hij is 30 en ik 24.

Kan niet wachten. Eindelijk klaar met telefoon/skype en maanden wachten om elkaar te zien.

*edit: Oh xSiep! Zelfde soort situatie. Leuk! :D Jij al iets eerder dan ik. Gaaf hoor!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 08:10

Fira schreef:
Mijn vriend en ik zijn opzoek naar een appartement!
Hij is net afgestudeerd en heeft een baan, waarschijnlijk vanaf januari zelfs een vast contract.
Zelf ben ik nog student, hoe doen jullie dat met de kosten? Wanneer wij een appartement gaan huren kan ik echt niet de helft dokken, 1/3 red ik dan weer wel.

Ook hebben we al op verschillende appartementen gereageerd, maar we krijgen helemaal geen respons van de makelaren. Wanneer we zelf maar eens contact opnemen krijgen we te horen dat het al verhuurd is.
Misschien snap ik nog niet zo goed hoe het allemaal werkt, haha. :')

Hier ongeveer zelfde verhaal, vriend is ook net afgestudeerd en heeft inmiddels een vastcontract.
Maarja ik ben nog student -O-
We hebben het wel een paar keer over samenwonen gehad maar vindt het allemaal maar eng :o maar denk wel dat we in 2016 er wel langzaam na gaan kijken :o