Ik denk dat ik mijn plekkie heb gevonden....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:18

Helemaal gelijk meid!
Zelf ben ik na het behalen van mijn HAVO een MBO opleiding gaan doen (Paraveterinair dierenartsassistente). Ik had toen zelfs nog het voordeel dat ik de opleiding verkort kon doen dankzij mijn HAVO diploma. Nu volg ik een HBO studie en ook nu komt mijn HAVO goed van pas.

Succes en vergeet niet te genieten :D

eclair98

Re: Ik denk dat ik mijn plekkie heb gevonden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 14:40

Haha nee hoor, ik vind het helemaal leuk :D Ik wordt voor het eerst in mijn leven geaccepteerd in de klas zoals ik ben en de lessen vind ik ook erg leuk. Eerste praktijk les hond => gedragsleer. Misschien wil ik hier wel in doorgaan, gedragstherapeut oid. Moet ik toch maar eens aan de docent vragen....

Ganzen? Waar zitten die op het terrein? Ik ken alleen de ganzen in het bos, bij het landgoed :+

Misschien ook wel leuk voor de oud leerlingen, er zijn nu biggetjes <3

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:47

Super goed! Gewoon je hart volgen.

Ik heb het nog een tikje heftiger, heb VWO gedaan en wilde in de dierenarts/-verzorger/-welzijns-wereld terecht komen. Diergeneeskunde geprobeerd, maar werd er diep ongelukkig en zag mezelf al helemaal niet meer in dat wereldje werken..

Nu een aantal jaar nadat ik gestopt ben toch besloten dat ik in die wereld wil werken: dus ik doe lekker de opleiding paraveterinair! Ik loop stage bij een heerlijke dierenkliniek en ik zou niet anders meer willen. Heb nog steeds hetzelfde gevoel bij de dierenartsen.. Respect voor wat ze doen, maar ik benijd ze absoluut niet.

Wil dit nog wel gaan uitbreiden met wat anders, waarschijnlijk osteopathie voor paarden :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:49

Wat fijn dat je op je plek zit! Dat is inderdaad wat telt. :)

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:58

Herkenbaar! Ik heb Havo gedaan, daarna een HBO-studie en wilde hierna een studie op de Universiteit doen. Toch mn hart gevolgd en nu doe ik een MBO-opleiding tot verzorgende. Iedereen vindt het vreselijk zonde omdat ik ze mij allemaal iemand vonden met de capaciteiten voor een mooie toekomst met een mooi masterdiploma maar sinds ik deze opleiding doe, heb ik gewoon veel meer lol en zin in mijn leven!! Het is zó belangrijk dat je met plezier naar je werk gaat, dat vind ik belangrijker dan dat je veel geld verdient. (beide zou natuurlijk geweldig zijn maar dan moet je niet in de zorg werken :') )

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:02

Wat heerlijk is dat, hè?

Ik heb dat ook, maar dan andersom: Ik ben met het MBO-dierhouderij na twee jaar gestopt omdat het gewoon niets voor mij was. Toch behoorlijk wat mensen zeiden dat ik beter de opleiding af kon maken, omdat ik dan in ieder geval een diploma had, maargoed, was heb ik daaraan als ik er nog twee jaar doorheen moet zwoegen terwijl ik er toch niets mee ga doen? Gelukkig had mijn moeder het al wel door en toen ik ermee kwam dat ik HBO-archeologie wou studeren (kon eerst niet, was een privé-opleiding, dus echt duur en nu niet meer), zei mij moeder gelijk: Doen! Ik heb toen eerst in twee jaar HAVO gedaan, nu die gehaald en nu doe ik de archeologie-opleiding. Ik zit ongelooflijk lekker in mijn vel en het is gewoon precies wat ik wil.

Ik herken me ook helemaal in jou verhaal, en ik ben blij dat je het gevonden hebt :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 02:59

Stomme vraag misschien, maar waarom ging je niet voor dier en management op hbo niveau?
(Gewoon interesse hoor, heb zelf ook een mbo gedaan ondanks havo. En nu weer hbo)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 05:32

Herkenbaar, ik ben ook na het gymnasium mbo gaan doen na jaren aarzelen en het gevoel hebben dat ik universiteit moest doen.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:30

Set_Elkol leuk om te lezen! Wij hebben hetzelfde verhaal ongeveer :')

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:36

Leuk topic dit!

Ik zit nu in de bovenbouw van het gymnasium, wil hierna graag iets pedagogisch doen. De opleiding Pedagogiek op HBO-niveau spreekt me meer aan dan de opleiding Pedagogische Wetenschappen (Universiteit). Dus waarschijnlijk ga ik dat ook doen :)

Bijna al mijn klasgenoten gaan waarschijnlijk naar de universiteit, dus ik ben wel een beetje een uitzondering :P

Grappig Set_Elkol en Mijntje92! Een aantal MBO-opleidingen die met dieren te maken hebben lijken mij ook zo leuk, maar dat ga ik toch maar niet doen :) HBO dier en management lijkt me ook erg leuk, alleen heb ik geen biologie in mijn pakket, dus kan ik die opleiding niet doen :(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 18:01

Ik heb naar Dier en Managment gekeken, maar ik voelde me er niet goed bij, alsof ik werd opgeleidt voor een uitkering :o Ook wil ik graag meer praktijk en dat heb ik nu gelukkig :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:07

mijntje92 schreef:
Set_Elkol leuk om te lezen! Wij hebben hetzelfde verhaal ongeveer :')

:))

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:10

eclair98 schreef:
Ik heb naar Dier en Managment gekeken, maar ik voelde me er niet goed bij, alsof ik werd opgeleidt voor een uitkering :o Ook wil ik graag meer praktijk en dat heb ik nu gelukkig :D

Opgeleidt voor een uitkering? :')

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:18

Heel goed dat je gewoon kiest voor wat je echt wilt doen! Dat is uiteindelijk veel belangrijker. Het is ook echt niet zo dat mensen die hbo of universiteit altijd beter eindigen dan mensen die mbo doen. Ik ken zooooveel "slimme" mensen die een universitaire opleiding doen, maar er niet voor werken en uiteindelijk geen studie afmaken. De mensen die een mbo-opleiding doen, hard werken en al werkervaring opdoen krijgen komen gewoon goed terecht. Beter dat je iets doet wat je echt leuk vindt dan iets doen wat je niet interesert, maar een goede baan gaat opleveren.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 18:20

nienke555 schreef:
eclair98 schreef:

Opgeleidt voor een uitkering? :')

Ik kreeg nou niet echt de indruk dat er veel banen in te vinden waren. Oke, het mbo ook niet, maar dan kan ik alsnog veel meer kanten op dan met die HBO diploma.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:25

Oke, duidelijk :D