Spijkerbroek wassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:38

Ik draag een spijkerbroek ongeveer een week. Dan gooi ik hem binnestebuiten in een kussensloop in de wasmachine.
Ik was hem op 40 graden met waspoeder en een scheut schoonmaak azijn in het wasverzachter bakje. Ik centrifugeer nog een keer extra als het programma klaar is. De broek wordt aan de lijn te drogen gehangen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:42

Dat is toch vies eigenlijk

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:44

purny schreef:

Wat is vies? Dat je een broek 1 week draagt of bedoel je het half jaar van de verkoper?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:54

DonCamillo schreef:
Al mijn spijkerbroeken (en die kosten nooit meer dan een paar tientjes) gaan op 60 graden in de intensieve was, want vaak zijn ze na een paar keer dragen, maximaal een week, al smerig. Zelfs degene die elastisch zijn ondergaan dat lot omdat ik destijds bij de eerste al compleet vergeten was dat dat niet mocht. Alleen de hele nette niet en de legging-achtige. En raad eens? Ze gaan jaren mee, totdat ze door gaan slijten bij de knieen.
Het lijkt me dus niet normaal dat een spijkerbroek na een keer wassen al door is.

Het zelfde hier :j
Ook goedkope broeken en gaan eens in de week in de was. Nu draag ik thuis altijd huispakken en op werk werkkleding dus heb ze eigenlijk amper aangehad :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:55

Meestal na 2 keer. Er zit altijd wel ergens modder op of paardenzooi.

Overigens gaan de pakken van mijn vriend ook iedere 4 draagbeurten naar de stomerij echt niet als er pas vlekken in zitten.

Maar ik houd van schoon en wasmiddelgeur :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:00

jorika1986 schreef:
purny schreef:

Wat is vies? Dat je een broek 1 week draagt of bedoel je het half jaar van de verkoper?

Dat je een broek zo weinig wast

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:08

Mijn broeken zijn nooit vies in de zin van vlekken, ze worden alleen wat wijd en smoezelig na een aantal keer dragen. Dan voelen ze gewoon niet zo fris meer of zit het model minder goed. Dat zal na een half jaar dragen wel helemaal zo zijn :P Maar oed, op een gegeven moment wordt hij niet veel 'viezer', denk ik.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:24

De spijkerbroeken van mijn zoon was ik na elke keer dat hij ze gedragen heeft. Hij wil ze nog wel eens een tweede dag aantrekken, maar dat ben ik voor. De wasmachine in en daarna een rondje droger. Broeken gaan al ruim twee jaar mee en zien er nog heel goed uit!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:09

Toen ik in een fancy kleding zaak werkte waste ik mijn broeken ook heel weinig. Simpelweg omdat ze verschrikkelijk achteruit gingen en niet representatief meer zijn.

Maar was ze nu vaker, kwaliteit van dure broeken is ver te zoeken dus was ze zo min mogelijk Ha g ze uit in een douche of badkamer die vol hangt met damp of een nacht buiten en was ze met natuur azijn. Dan blijft de kleur mooier. Gewoon een scheutje ik je wasmachine. Je ruikt er niets van. Succes!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:31

Fred_Kroket schreef:
Toen ik in een fancy kleding zaak werkte waste ik mijn broeken ook heel weinig. Simpelweg omdat ze verschrikkelijk achteruit gingen en niet representatief meer zijn.

Maar was ze nu vaker, kwaliteit van dure broeken is ver te zoeken dus was ze zo min mogelijk Ha g ze uit in een douche of badkamer die vol hangt met damp of een nacht buiten en was ze met natuur azijn. Dan blijft de kleur mooier. Gewoon een scheutje ik je wasmachine. Je ruikt er niets van. Succes!

Bij mij gaat er standaard bij elke was, ongeacht wat, een scheutje Natuur Azijn. Ook in het wasverzachter vakje. Je kleding blijft inderdaad mooier, krijgt geen nare geurtjes en het lijkt wel zachter dan met alleen wasverzachter. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:35

Ik draag hooguit eens per week een spijkerbroek, als het niet een stuk minder is. Dus het komt bij mij wel eens voor dat ik hem een half jaar niet was inderdaad. Ik vouw mijn broeken nooit op, ik hang ze altijd over mijn kastdeur en zet mijn deuren en ramen als ik weg ben tegen elkaar open zodat de boel goed lucht.

Verder was ik ze natuurlijk wel direct als er vlekken op komen of als er een luchtje aan zit, maar dat gebeurt eigenlijk bijna nooit.

Edit: Als ik mijn spijkerbroek was dan is dat ook altijd op 30 graden en met een heel klein beetje wasmiddel, geen wasverzachter.

WillemYntJee

Re: Spijkerbroek wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:47

Yessy hier hetzelfde probleem met fietsen!
Heb een tijdlang alleen maar gstar broeken gehad omdat zij lengtemaat 36 verkopen maar sommigen gaan nog geen jaar mee..
Nu replay, kijken hoe dat bevalt.

Ik draag een broek gemiddeld 4 dagen voor ik m in de was gooi.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:50

Ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe vaak hij zn spijkerbroeken draagt. Als ie m 1 keer per maand aan doet snap ik dat ie m maar eens in t half jaar wast :D

Hier verschilt het heel erg. Wanneer ie vies is :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:52

G star weet ik nog van vroeger, binnen no time doorgesleten. Door lopen/fietsen noem maar op. Komen er bij mij niet meer in, zeer slechte prijs-kwaliteits verhouding. Heb nu veel closed/acne/levi"s jeans en die worden gewoon regelmatig gewassen, geen enkele slijtplek te vinden. Dure merken adviseren ook om de jeans niet te vaak te wassen en zeker geen wasverzachter te gebruiken.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:56

Ik was zelf mijn broeken altijd na ongeveer 3 dagen. Nou moet ik zeggen dat mijn Vero Moda broeken nu al een jaar langer leven dan mijn Gstar. Na de eerste week zaten er al allemaal haaltjes en losse naden in mijn dure broeken. Nooit meer G star dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:05

Ik schrik gewoon van :=
4 dagen is hier echt de max :oo

En je wast je broeken niet met Omo?

Maar als die broeken echt zo slap zijn dat ze niet tegen kunnen om gewassen te worden den zeg ik mooi :wave: Er zijn genoeg andere merken die dit probleem niet hebben en nog goedkoper ook zijn.

Hier gebruik ook ook niet van die vettige was verachter maar idd scheutje azijn in vakje van was verzachte en 4 eetlepels waspoeder in de machine.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:02

Gstar slijt volgens mij sowieso echt ontzettend snel. Ik koop ze niet meer :n Je betaalt je scheel en ze gaan maar kort mee.

Ik was mijn broeken na 2-3x dragen. Ik heb ze naar mijn werk aan, en dan zit je er toch gauw 8-9 uur in. Langer dragen vind ik dan gewoon niet fris :n Ze gaan op 40 graden met vloeibaar wasmiddel, geen wasverzachter en ik heb geen droger. Mijn broeken gaan op zich redelijk lang mee, behalve aan de binnenkant van mijn bovenbenen, daar slijten ze snel door. Ik doe namelijk alles op de fiets, en de naden op zijn zadel zijn funest voor spijkerbroeken :=

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:06

belle_boef schreef:
Hoe vaak wassen jullie dure merk jeans?

Mijn Wranglers gaan na 1 á 2 keer dragen op 40 graden (Die van mijn vriend zonder elastan op 60 graden) in de wasmachine. Heb toevallig van de week 1 weg moeten gooien. Heb hem 12 jaar gehad. De Wrangler broeken gaan bij ons heel lang mee.
Heeeeel af en toe gaan die van mijn vriend mee op de 90 graden was als hij ze naar zijn werk aan heeft gehad. Anders gaan de vlekken er niet uit.

Gstar vind ik echt een vreselijk merk. Zeer slechte kwaliteit.
Maar jeetje... Een half jaar je broek niet wassen. Dat vind ik echt heel vies.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:02

Hoe vaak... meestal 1x in de week, soms iets langer en soms iets korter. Ik moet wel zeggen dat ik meestal een joggingsbroek aantrek als ik thuiskom (dus spijkerbroeken meestal maar halve dagen draag).

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:05

Na 2x dragen gaan broeken in de was.
Moet er niet aan denken om ze langer aan te hebben zonder te wassen.

Kleding van mijn kids na 1 dagje in de was.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:19

HorseTopShop schreef:
belle_boef schreef:
Hoe vaak wassen jullie dure merk jeans?

Mijn Wranglers gaan na 1 á 2 keer dragen op 40 graden (Die van mijn vriend zonder elastan op 60 graden) in de wasmachine. Heb toevallig van de week 1 weg moeten gooien. Heb hem 12 jaar gehad. De Wrangler broeken gaan bij ons heel lang mee.

De Amerikaanse of de Europese?
De Amerikaanse zijn dikker en gemaakt voor de cowboy. De Europese zijn zachter en gaan sneller stuk is mijn ervaring.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:06

cissy schreef:

Al sla je me dood.... Ik zou het niet weten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:09

Ik was mijn broeken ook pas na 10x dragen ofzo.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:33

Ik ben zuinig op mijn duurdere spijkerbroeken, ik was ze echt niet elke keer als ik ze gedragen heb. Zitten ook nooit vlekken oid op bij mij gelukkig. Ik hang ze liever even te luchten buiten. Na meerdere malen dragen (keer of 10) was ik ze pas, binnenste buiten en rits dicht. En ik doe ze niet in de droger.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:52

HorseTopShop schreef:
cissy schreef:

Al sla je me dood.... Ik zou het niet weten.

Zit er een hard plastic label op je bips of een wat zachter nep leren label? Zitten er 'spijkers' op de hoeken van je kontzakken? Staat overigens ook op dat gele label achter je rits waar ze gemaakt zijn.