Als praten even niet lukt...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:40

Wat erg voor je zeg..... :(:)

Ik weet uit ervaring wat het is om de "sterktste te zijn, ik was daar zo in meegegaan, dat ik een jaar daarna nog steeds niets voelde, ik voelde me een ijsblokje, zonder emotie niks niet. Ik heb mijn lieve mams verloren ook aan die rotziekte en het is zo erg om een sterke vrouw vol levenslust te zien veranderen in een kasplantje. Het is nu bijna 15 jaar terug en ik mis haar nog zo , zo heel erg. Ik kan zo wel in tranen uitbarsten.
Ook mijn vader ben ik 4 jaar geleden verloren aan die vreselijke ziekte....

JPS

Re: Als praten even niet lukt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:56

Je kunt je per schrift goed uitdrukken. Fijn dat je daar bij je geliefden nu ook de ruimte voor hebt gevonden. Veel sterkte.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:43

_MelloW_ schreef:
Om jullie even up te daten na al jullie lieve woorden.

Gisteravond moest ik werken, ik werk in de zorg in de ouderenpsychiatrie. Er hing een negatieve sfeer, en normaal laat je het van je afglijden, de dubbelzinnige opmerkingen, de scheldpartijen. Maar gisteravond brak ik. Ik dacht ik zet het knopje wel om en ik ga ervoor. Maar kwam er achter dat dat niet zo maar even gaat. Huilend naar huis en echt niet meer kunnen stoppen. Ik ben op een gegeven moment maar binnendoor gereden en van de snelweg af gegaan. Eenmaal thuis zat mijn geweldige man thuis met heel veel knuffels liefde en geduld en hij brak ook om mij zo te zien, samen lekker even gejankt en heb alles wat ik deze week niet kon zeggen gezegd.

Dus bedankt allemaal voor jullie woorden.

Ook mijn moeder wel verteld van mijn angsten en dat ik van haar hou. En dat was een fijn gesprek.

Ik was deze week alleen maar bezig geweest met wat anderen voelden en zette mezelf even achteruit. Mijn broer is psychiatrisch patient en claimde mij van de week nogal. En ook mijn zus waarmee ik al tijden geen contact had moest dit weten dus die gebeld. Niet door hebbende dat dit energie vreet en ook wat doet met mij.

We gaan ervoor, ik ga haar bij staan welke weg we ook in slaan. Na alles eruit gegooid te hebben voel ik me niet meer zo alleen met mijn gevoel.

Dus iedereen die ook niet praat, zoek iemand waarbij je je veilig voelt en PRAAT. Het heeft mij zo opgelucht en ik had het nodig dat ik brak, had alleen niet verwacht dat het op mijn werk zou gebeuren.

Mocht dit topic die opening zijn, doe het dan hier, laat dit dan die opening zijn. Misschien kunnen we elkaar dan ook steunen.

Kentaro, Wat vreselijk, de periode waar jullie nu inzitten. Soms is de geest zoveel sterker dan het lichaam, maar je moeder wil nu dus nog voor jullie knokken. Hoe gek het ook klinkt. Omarm dat.

Dat ik zeg dat mijn moeder het niet voor ons moet doen is omdat ik iemand anders nooit zou willen laten lijden voor mij en ook mijn stiefvader denkt daar zo over. Maar jou moeder is zo sterk van geest dat ze zelf nog voor jullie wil gaan, voel je niet schuldig. Omarm de momenten die jullie nog hebben, wees trots op die powervrouw. Want dat ben ik ook, trots dat ik zo'n powervrouw als moeder heb. Als ik later ''groot'' ben dan is zij mijn voorbeeld (niet alles) over hoe ik in het leven zou willen staan.

Goed dat je met je moeder praat, blijf dit doen.
Zorg ervoor dat je alles wat je in je hoofd te binnen schiet even opschrijft zodat je alles wilt en kunt vragen.
Zoals ik lees is je moeder een heel sterk persoon.
Er is natuurlijk altijd een kans dat ze weer beter wordt.
Sta haar dicht bij zodat ze die sterke persoon blijft.

Dit komt misschien heel overdreven over. Maar ik heb deze kans niet gehad en ik zit nog met 100en vragen die ik niet meer aan mijn mama kan vragen en 100en dingen die ik haar te weinig gezegd heb.
Ik ben mijn moeder dik een jaar geleden verloren aan deze ziekte.
Toen wij te horen kregen dat ze kanker had heeft mijn moeder nog maar 3 dagen geleefd.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:57

Lieve TS, ik wil je heel veel sterkte wensen.
Fijn dat je 'het' hebt uit kunnen spreken, waarschijnlijk zat je er al wat tegenaan te hikken en heeft het schrijven van je verhaal je wellicht een setje in de goede richting gegeven.

Ik herken me helaas ook in jou. Het is zo'n verschrikkelijke ziekte, ieder huisje heeft zijn kruisje, maar waarom?.. Ik kropte destijds ook alles erg op. Tot het moment dat ik barste en alles er na een behoorlijke huilbuil er stotend uitkwam. Vanaf dat moment lukte mij het ook om alles even uit te spreken.

Het is niet erg om niet te praten. Het idee om andere op te vangen en boven jezelf neer te zetten is vrij logisch, om op die manier even niet aan je eigen verdriet te denken. Maar onbewust stapelt deze zich op en komt deze er toch uit.

Sterkte TS.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 08:32

Fijn dat je het nu uit hebt kunnen spreken en dat het zo goed opgevangen werd door je moeder en man.

Heel veel sterkte :(:)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 11:46

Even een update, waren een weekend weg.
Geen goed nieuws. Het is de kleincellige vorm kreeg ze vrijdag te horen. Dit weekend heeft ze al 5 chemokuren gekregen in de hoop dat dit aanslaat en ze nog wat tijd krijgt. De arts had gezegd dat het anders als we er niet achter waren gekomen en ze nu niet startte het binnen 3 weken gedaan was.
Zelf ben ik van de week in het ziekenhuis geweest, ik had pijn op de borst. Gelukkig geen hartklachten maar puur van de stress. Stapje terug doen dus. Zelf is ze strijdbaar maar ik zie ook wat het allemaal met haar doet. 6 weken terug nog zo vitaal als wat (4 x per week op de hometrainer) en nu op de stoel zittend, even praten en een hoestbui waar ze bijna niet uitkomt erachteraan. Ik merk dat ik me terug trek en moeilijk praat maar ga er proberen wat aan te doen. Want dat maakt het ook niet makkelijker voor mijn omgeving. Wilde jullie wel even bedanken en op de hoogte stellen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:11

Wil je nogmaals veel sterkte wensen,kan me zo voorstellen hoe je je voelt. Je kunt zo weinig doen behalve er voor haar zijn.

Pas goed op jezelf, stress maakt veel kapot. Heb het zelf gemerkt, was al niet gezond maar de afgelopen maanden heb ik op de automatische piloot gedaan en toen de rust kwam was het misse boel en kwam alles eruit.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:31

Heel veel stertke! Zal nog een zware tijd aankomen maar probeer zoveel mogelijk te praten en/of schrijven. Het zal je helpen om het te kunnen delen maar ook je omgeving zal je beter begrijpen wanneer het je even allemaal te veel wordt.

Gun jezelf verdrietig, kwaad, gefrustreerd te zijn.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 11:53

Bedankt voor alles, op het moment een gevoel van verslagenheid en ook wel dankbaarheid voor iedere dag die komen gaat. Gelukkig heb ik nu even rust gevonden en wat beslissingen gemaakt die ook meer rust geven. We gaan nog een moeilijke tijd tegemoet maar waar ik eerst op de zaken vooruit liep en al nadacht over later leef ik nu dag bij dag, en dat bied rust. We kunnen toch niet voorspellen hoe alles zal gaan. Gelukkig kan ik nu ook wel open zijn naar mijn moeder en dat is fijn.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:00

Meis ook via deze weg heel veel sterkte!! :(:)
Wat een verschrikkelijk iets om mee te maken!

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:57

Wil je veel sterkte wensen. Helaas zit ik in hetzelfde schuitje.. En ook mijn moeder is totaal geen prater.
Wel fijn dat je nu wel open kan zijn naar je moeder.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 18:35

Jij ook heel veel sterkte. Zo moeilijk allemaal.