Help! Vrijetijd te veel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:18

Doubtless schreef:
Afwassen en overdag diensten mag je gewoon wanneer je 17 bent :) Als je niet weg wilt bij AH kan je toch iets er naast zoeken? Als ik het zo lees heb je op dit moment 20 uur vrij die je ergens aan kunt besteden, er zullen vast restaurants zijn die daar een vacature voor hebben!

Het gemak van een bijbaan vinden moet je niet onderschatten hoor. Ik heb nu na dik een jaar overal solliciteren eindelijk een bijbaantje. Ookal was ik pas 17, toch kreeg ik al vaak de reden dat ik 'te oud' was en ze liever iemand van 16 hebben.
TS heeft zo te lezen ook heel lang moeten solliciteren voor ze eindelijk een baan heeft.

Moest t even zeggen, want ik vond het heel vervelend als mensen zoiets zeiden, solliciteerde me verdomme rot :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:23

FlorienM schreef:
Heb nog niet zo lang een baan bij de AH , dus ben dan ook heel blij dat ik na heel veel te hebben gesolliciteerd ik eindelijk een baantje heb. Er wordt hier heel veel gesolliciteerd en omdat ik 18 wordt willen ze liever mensen hebben die een jaartje jonger zijn en dus minder kosten. Voor de baantjes in de horeca willen ze juist mensen van 18+ maar dat ben ik dus pas over een half jaar.

Voor de horeca willen ze juist niet 18 plus. Alleen het ligt er aan wat je zoekt. Kijk naar een lunchroom oid. Echte restaurants willen voor de avonden vaak inderdaad 18+ omdat ze anders vaak niet tot sluit mogen werken.
Dat je nog geen 18 bent nu, maakt denk ik vrij weinig uit. Je kunt dus opzoek naar restaurantjes,cafeetjes, lunchroom oid, zelfs een la place of een mac. En dan word je gewoon niet de avonden in geroosterd..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:27

Wow, wat een luxe. Althans de meesten zouden zoveel vrije tijd willen. Maar ik zag het ook bij mijn vriend toen hij nog maar 2 dagen werkten. Hij kreeg in een week minder gedaan dan nu, en nu werkt hij 5 dagen.

Als ik jou was zou ik me vooral richten op je toekomst. Oftewel studies bekijken, uitzoeken, meelopen. Er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat je een studie kiest die bij je past. En zodra je het weet, je daar beter op voorbereiden door alvast in te gaan lezen etc. Als je nog aan het oriënten bent kunt je naar de studiekeuzebeurs gaan: http://www.studiekeuzebeurs.nl/

Daarnaast zou ik het opvullen met : bijbaantje, vrijwilligerswerk, extra paarden rijden, sporten (in mijn geval hardlopen en klimmen), lezen, taal leren, films kijken die ik echt graag wil zien, lange wandelingen maken, lange fietstochten maken en zo voort.

Probeer in ieder geval een ritme te vinden zodat je het gevoel blijft houden dat je bezig bent. Lamlendig op de bank hangen wordt je niet gelukkig van.

FlorienM

Re: Help! Vrijetijd te veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 19:39

Ben nu ook bezig met mijn autorijbewijs , dus weer wat uurtjes in de week minder te vullen. Wat studies betreft wordt ik gillend gek. Ik ben in 4Havo begonnen met oriënteren voor een studie en heb dus in de afgelopen 2 jaar al heel veel opendagen afgestruind . Ik heb het gevoel dat ik alle studies in Nederland gezien heb |o

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:04

Autorijbewijs halen kan je gewoon in je vrije tijd doen, dus dat telde ik niet mee met de 40 uur invulling.

Als je al 2 jaar rond aan het kijken bent & er zit niets tussen dat je leuk lijkt, is studeren dan wel iets voor jou?

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:59

Als je spaans wilt leren, duolingo.com! Ik leer nu Noors, zonder belangrijke reden, en deze 'methode' werkt verslavend en dus super motiverend. Echt een aanrader voor mensen met veel tijd die op hun eigen tempo een vreemde taal willen leren.

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:06

Bedankt voor de tip sammyvriend! Ga ik zeker even naar kijken.
Doubtless, studeren moet en wil ik sowieso er zal vast en zeker iets zijn wat ik leuk vindt alleen op dit moment is het even heel frustrerend