Nachtmerries hoe ga jij daarmee om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:54

Ik krijg nachtmerries voordat ik de griep krijg. En soms ook als ik op mijn rug in slaap val.
Als ik wakker ben geworden doe ik altijd even de lamp aan en moet even bijkomen.
Dan probeer ik aan leuke dingen te denken, of aan wat ik die dag heb gedaan.
Mocht ik daarna nog niet gekalmeerd zijn, dan ga ik op de laptop leuke YouTube filmpjes kijken.
Zo staat mijn hoofd alleen maar naar leuke dingen en kan ik daarna weer rustig in slaap vallen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:55

Diep van binnen ben je denk ik bezig met een issue in je leven wat tot leven komt in je dromen/nachtmerries.

Daarnaast spelen de volgende zaken een rol:
- ga je ziek worden? Dan ga je raar dromen! Ook tijdens een ziekte kun je ontzettend vreemd dromen.
- zorg er inderdaad voor dat je het niet te koud en niet te warm hebt als je slaapt.
- praat over je droom als je wakker wordt.
- vraag je partner (indien die er is) om je wakker te maken mocht hij doorkrijgen dat je weer bezig bent of zet voor jezelf een wekker midden in de nacht, om jezelf er even uit te trekken.
- drink minder energie achtige drankjes voordat je naar bed gaat. Dit kan ook een rol spelen.

Vaak is er onbewust zorgen over iets. Ga uitzoeken hoe je mogelijk aan die nachtmerries komt! Succes!

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:24

Hoe ga ik er mee om?
Niet, ik heb nu 3/4 jaar lang achter elkaar nachtmerries, als ik da.een keer geen nachtmerrie heb is dit echt een wereldwonder.

Iejoor

Re: Nachtmerries hoe ga jij daarmee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:31

Ik ga er inderdaad ook niet meer om..
Ik heb inmiddels al 3 jaar lang iedere nacht dezelfde nachtmerrie's (Meestal zijn het er een stuk of 2.. ) en ik heb me er bij neergelegd.. Het enige wat helpt is overdag slapen, tja dat is nou eenmaal hoe het is bij mij..

Ik heb nog wel veel dingen geprobeerd of als tip gekregen:
Schrijf al je zorgen op en zorg er niet voor dat je gestrest in slaap valt.
Kijk geen horror als je er niet tegen kan..
En verder was dit het wel..

Succes en sterkte :(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:05

Laat eens uitzoeken wat jouw nachtmerries betekenen, zodat je aan de oorzaak van een onderliggend probleem kunt werken. Geheid dat je van de nachtmerries af bent.

Fish_n_Chips

Re: Nachtmerries hoe ga jij daarmee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:39

Ik heb PTSS en heb daardoor jaren elke nacht, soms meerdere keren per nacht nachtmerries gehad. Tegen de nachtmerries zelf hielp niets - enkel voor het oriënteren zodra ik wakker word heb ik een nachtlampje.