Bedrogen, verslagen en met de handen in het haar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bedrogen, verslagen en met de handen in het haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:52

TS, zit je niet eerder in een leefpatroon vast dat je moeilijk te doorbreken vind? Lees je berichten eens terug. Je komt niet over als iemand die gelukkig is met deze persoon, die duidelijk zoekende is en geen rekening houd met jouw gevoel en grenzen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:03

Een goede optie zou zijn om een aantal maanden uit elkaar te gaan zodat jouw vriend zonder enige druk kan uitzoeken wat hij met zijn leven wil. Weet hij dit dan kunnen jullie praten en overleggen of dat leven voor jullie alle twee aanvaardbaar is. Nu moet hij met zijn gevoelens overweg onder druk van jou, dit is geen basis voor een relatie. Dit zit bij je vriend zo diep dat afspraken op een gegeven ogenblik gebroken worden, hij kan niet anders dus laat hem voorlopig vrij zodat hij eerst voor zichzelf duidelijkheid schept.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:26

Ik zou een lange tijd uit elkaar gaan. En dan niet een klein maandje maar langer. Ik zat ook vast in een patroon waar ik niet gelukkig in was. Ik heb het een keer of vijf willen uitmaken maar elke keer niet gedaan omdat ik zo van hem hield. En nu wou ik dat ik het al veel eerder had gedaan. Als je een lange tijd uit elkaar gaat kan je rustig nadenken over de relatie en kan hij zichzelf gaan 'ontdekken'. Ik krijg het idee dat hij nog opzoek is naar wie hij is en wat hij wil. Geef hem daarvoor de ruimte.

Je moet vooral aan je zelf denken. Hopelijk heb je hier wat aan

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:36

Wat hij ook gedaan heeft, ik vind het niet reëel om van hem te eisen dat hij zijn beste vriend niet meer ziet. Hoe hoog schat je zelf de slagingskans daarvan in? Hij moet zijn gehele gevoel veranderen voor jou, dat gaat niet werken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:47

Hollowlog schreef:
Het was een ontzettend heftig gesprek. Beide gehuild als kleine kinderen en daarna toch maar samen met iedereen avondgegeten. Ik had m'n zinnen gezet op het uitmaken, maar besefte dat ik eigenlijk wel heel gek op hem ben, ondanks zijn misstap.
We hebben duidelijke afspraken gemaakt, hij zal ook niet meer afspreken met die beste vriend van hem en verder mag hij van mij experimenteren met het dragen van kleding die hij wilt. Maar ik heb hem wel verteld dat ik niet wil hebben dat hij het naar buiten aantrekt. Dat vind ik te gevaarlijk.
We zullen zien hoe het loopt.. ik hoop dat er nog een goed einde aan kan kom en dat mijn vertrouwen in hem niet voor niets is.

Ik hoop voor je dat dit de juiste keuze is. Ik vind het erg naief. Hij heeft zijn vriend én vriendin gezoend, en nog meer. Het is dus niet eens een klein 'foutje' geweest maar het was hartstikke bewust. Dan verzwijgt hij en hij liegt er ook nog eens over wanneer jij ernaar vraagt. Als je een fijne relatie wilt, met iemand die je kan vertrouwen, zou ik weg lopen. Hard. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:50

zorro schreef:
Wat hij ook gedaan heeft, ik vind het niet reëel om van hem te eisen dat hij zijn beste vriend niet meer ziet. Hoe hoog schat je zelf de slagingskans daarvan in? Hij moet zijn gehele gevoel veranderen voor jou, dat gaat niet werken.

niet alleen dit, maar je verbied hem verder ook in zekere zin zichzelf te zijn doordat hij geen rok buitenshuis mag dragen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:52

Geryon schreef:
Hollowlog schreef:
Het was een ontzettend heftig gesprek. Beide gehuild als kleine kinderen en daarna toch maar samen met iedereen avondgegeten. Ik had m'n zinnen gezet op het uitmaken, maar besefte dat ik eigenlijk wel heel gek op hem ben, ondanks zijn misstap.
We hebben duidelijke afspraken gemaakt, hij zal ook niet meer afspreken met die beste vriend van hem en verder mag hij van mij experimenteren met het dragen van kleding die hij wilt. Maar ik heb hem wel verteld dat ik niet wil hebben dat hij het naar buiten aantrekt. Dat vind ik te gevaarlijk.
We zullen zien hoe het loopt.. ik hoop dat er nog een goed einde aan kan kom en dat mijn vertrouwen in hem niet voor niets is.

Ik hoop voor je dat dit de juiste keuze is. Ik vind het erg naief. Hij heeft zijn vriend én vriendin gezoend, en nog meer. Het is dus niet eens een klein 'foutje' geweest maar het was hartstikke bewust. Dan verzwijgt hij en hij liegt er ook nog eens over wanneer jij ernaar vraagt. Als je een fijne relatie wilt, met iemand die je kan vertrouwen, zou ik weg lopen. Hard. :n

Moeilijk hoor, maar je verdient toch iemand die echt voor jou gaat en waar je op kunt vertrouwen? :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:58

Lastige situatie TS... maar zonder vertrouwen sta je nergens.

Ook ik lees niet iemand die echt gelukkig is... hoe banketstaaf dat ook mag overkomen.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:11

Pff, heftig verhaal!! Moet een behoorlijke worsteling met jou verstand en gevoelens met zich meebrengen.
Maar probeer eens jezelf de vraag te stellen of jij je later met hem oud ziet worden.
Zie jij als je echt heel eerlijk bent het totaal plaatje met hem?? vanuit die antwoorden kan je uiteindelijk een beslissing maken wat die ook mocht zijn.
Heel veel sterkte, en wees eerlijk naar jezelf :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:12

Je wil nog wel bij hem zijn, maar alleen als hij niet is wie hij is?
Zijn beste vrienden niet meer zien, niet in het openbaar met vrouwelijke kleding....
Dat kan toch niet?
Je moet elkaar accepteren zoals je bent en als de een dat van de ander niet kan :wave:
Jij gaat hier niet gelukkig van worden en hij ook niet.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:20

Realistische nuchtere optiek, of emotionele optiek, zit wel vaak verschil in..

En het ergste vond ik nog dat hij sexuele handelingen pleegde met een vriendin..

Dan vind ik zoen aan beste vriend minder erg...

Maar daar hoor ik je nu niet over...

Voor mij klinkt t als iemand waar als je er druk op legt, niet een basis voor relatie.
Jullie moeten je beide ontwikkelen tot wie jezelf graag wilt zijn.

En als je vriend zulke vreemde ideeen heeft, moet hij goede psychologische hulp krijgen, al dan niet met medicatie , dat zou basis zijn voor een relatie of gewoon zn eigen ideeen volgen, en dan moet jij er rekening mee houden dat de relatie op niets uit loopt

Succes

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:23

Van verbieden krijg je stiekem gedrag. Ik vind dat geen basis om verder op door te gaan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:49

Beetje vreemde afspraken vind ik. Je kan van je vriend toch niet verlangen dat hij zich anders gaat gedragen dan hij is?
Ik denk dat je hem moet aanvaarden in wat hij is en doet, of, niet.
Ik hoop voor jou dat alles nog goed komt, omdat je dit blijkbaar wil, maar mij lijkt het eerder op een 'uitstel van executie'.
Veel sterkte meid!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:46

Onthoud dat een relatie je iets moet kunnen bieden, waaronder dat je je fijn voelt bij diegene en diegene kan vertrouwen.

Iemand veranderen kun je niet en moet je ook niet willen, hetzelfde geld jezelf willen veranderen voor iemand.
Soms pas je gewoon niet bij iemand en kom je er soms wat later achter, dat doet pijn, maar beter laat dan nooit.

Sterkte ts! :(:)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:57

Als hij rokjes buiten wilt dragen dan moet hij dat toch zelf weten?
Waarom verbied je dat?
Krijg je alleen maar ellende van, stiekem gedrag. Zelfde als het verhaal met die vriend en vriendin.
Ik zou nog eens goed nadenken over wat je wilt, het klinkt eerder alsof je niet alleen wilt zijn.
Sterkte

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:51

Moeilijk dit... Ik snap dat je hem niet kwijt wilt en dat het makkelijker is om het weer bij te leggen en verder te gaan. Maar ben je echt 100% overtuigd dat hij zal veranderen en zich aan de afspraken zal houden? En misschien nog belangrijker: of het eerlijk is dat je deze eisen stelt?
Vertrouwen is een van de moeilijkste dingen om terug te winnen en ik weet niet of je op lange termijn gelukkig zal zijn bij hem. Het klinkt waarschijnlijk hard, maar ik zou er toch nog eens in alle rust over nadenken en je niet door je gevoelens laten leiden wanneer je bij hem bent.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:20

Ik begrijp dat niet. Hoeveel eigenwaarde heb je als je bedrog accepteert?

Succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:29

Het heeft geen zin om hem de omgang met die beste vriend te verbieden. Als hij op zoek is naar zijn al dan niet bi-sexualiteit, dan kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan en is de kans dat hij dan ervaringen met iemand anders op gaat doen enorm groot denk ik.

Je laatste post klinkt alsof je je hebt laten overmannen door je emoties, en misschien ook wel om hebt laten praten.

Hij wil experimenteren in sexualiteit (jij verbiedt hem dat) en met bv vrouwenkleren (jij gedoogt dat maar voelt je er niet goed bij). Ik denk dat het GOED is dat hij dat doet. Zolang hij het niet stiekum doet, en met respect voor jou als partner. Maar als jij je er niet goed bij voelt, hoe gek je ook van 'm bent, dan gaat dit niet goedkomen en ga jij 'm zijn experimenten straks toch kwalijk nemen...

Is het niet een optie om tijdelijk eens wat afstand van elkaar te nemen, en elkaar wat ruimte te geven? En dan bv over 3 maanden eens kijken wat jullie dat gebracht heeft aan inzichten en ervaringen? Goede kans dat die rokjes helemaal niet zo lekker zaten, en dat seks met een vrouw toch veel leuker blijkt te zijn...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:03

Het lijkt erop dat jullie wensen en verwachtingen niet langer met elkaar rijmen. Het verbreken van de relatie lijkt dan de moeilijkste keuze, maar als ik het zo vanaf de zijlijn bekijk wel het verstandigst.
Het blijft jouw keuze maar ik ben bang dat dit jullie uiteindelijk toch gaan opbreken. Het is niet erg om dingen op te offeren in een relatie, maar er zit nu een best aantal mitsen en maren aan jullie relatie waarin jullie niet allebei jezelf kunnen zijn. Denk je dat jullie allebei gelukkig kunnen zijn in deze relatie?

Hollowlog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 15:38

Even ter verduidelijking. Het is niet zo dat mijn vriend wil experimenteren in seksualiteit, maar in genderidentiteit. Als Genderfluid persoon voel je je soms vrouwlijker of mannelijker dan de andere dag. Het uit zich niet in het opeens willen hobbelen van mannen naar vrouwen, dat is los van elkaar.
Verder denk ik nog steeds dat we wel bij elkaar passen. Ik verbied hem het rokjes dragen zeker niet, hij moet doen waar hij zich goed bij voelt, maar ik heb hem wel op het hart gedrukt dat ik het gevaarlijk vind om te doen buitenshuis. Dan kan hij nog steeds zeggen dat hij het lekker wel buiten gaat doen, maar hij deelt deze mening met mij. Hij mag van mij experimenteren tot in de eeuwigheid, ben ik nog steeds wel erg verliefd op hem en vind het loslaten toch erg lastig. Hij geeft ook dat hij totaal geen behoefte (meer) heeft aan seks met hetzelfde geslacht, en dat stelt mij al meer gerust. Verder hebben we besloten om alles open en eerlijk aan elkaar te vertellen, ook als wat minder leuk nieuws betreft. Ik denk dat dat wel duidelijke afspraken zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:41

TS, je zegt dat hij niet wil experimenteren met seksualiteit, maar waarom heeft hij dan seksuele handelingen verricht met die vriendin?
Genderontwikkeling kun je ook prima doen zonder fysieke handelingen met een ander..

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:20

Oke case closed.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:35

Anoniem schreef:
Je wil nog wel bij hem zijn, maar alleen als hij niet is wie hij is?
Zijn beste vrienden niet meer zien, niet in het openbaar met vrouwelijke kleding....
Dat kan toch niet?
Je moet elkaar accepteren zoals je bent en als de een dat van de ander niet kan :wave:
Jij gaat hier niet gelukkig van worden en hij ook niet.

DIt inderdaad... Je kan hem toch niet verbieden met zijn beste vrienden om te gaan? Ik vind het echt bijzonder dat je zo als een blad aan een boom bent omgeslagen. ZOals meerdere hier schrijven, klinkt meer als niet weg willen uit een 'gewoonte' dan dat dit een hele gezonde relatie in stand houden is.