Sanne_com schreef:Als je niet door de gezondheid selectie door komt is het inderdaad moeilijk,
Maar je kan het altijd proberen, als het je interesseert gewoon doen. Niet geschoten is altijd mis!
En volgens mij, ik weet meer over de defensie selectie, is het eerder een gesprek dan dat ze random dingen naar je gaan schreeuwen, ze proberen er achter te komen of je het gaat kunnen leren ze gaan er niet vanuit dat je al helemaal getraind bent!
Volgensmij is het echt schreeuwen & niet in de vorm van een gesprek;)
Ik kan het inderdaad altijd proberen.
donjalover13 schreef:en hoezo denk je dat je die test niet gaat halen als mensen naar je roepen? en waarom denk je dat je niet door de psychologische en of gezondheids test heenkomt? je kan het altijd proberen. misschien kom je er toch doorheen en doe je iets wat je leuk vind. als je van te voren al denkt dat het niks word word het vaak ook niks.. je mag wel wat zelfverzekerder zijn hoor ! je kan het vast wel, als je er maar in gelooft !
Die psychologische test weet ik niet, maar de gezondheidstest omdat ik al een aantal jaar allemaal aan het kwakkelen ben met mijn gezondheid.
Eileen_ schreef:Hij is te doen als je traint, zonder trainen kom je er sowieso niet. Maar met alleen trainen kom je er niet, je hebt een hele hoop doorzettingsvermogen nodig. Die test is zo gemaakt dat je t einde op doorzettingsvermogen doet. En dat heb je of dat heb je niet. Dat is wat ze zeggen iig.
En de sporttest is niet het zwaarste, dat is de psychologische test. En daar kan je je niet voor trainen. Dat heb je of dat heb je niet.
Ben t wel met je eens dat als je echt iets wil, je er keihard voor moet werken en het op zn minst moet proberen.
Ik raad nog steeds een tussenjaar aan met reizen. Denk dat elk persoon dit zou moeten doen. Beste keuze die ik ooit heb kunnen maken.
Dat wat jij over die testen zegt, is inderdaad wat ik ook heb gehoord. Proberen kan ik altijd doen.
Jessy90 schreef:Als je bij de politie wilt solliciteren duurt het ongeveer een jaar voor dat je, na alle testen te hebben gehaald, aangenomen word en aan de slag kan. Dan moet je dus nog een behoorlijke tijd invullen en 17 jaar is erg jong. Vaak krijg je dan te horen dat je nog wat levenservaring mist en dat heb je in de opleiding ook echt wel nodig. Of je voor een tussenjaar kiest óf reizen of eerst met een opleiding beginnen die je ook gaaf lijkt is voor jezelf en je eigen ontwikkeling het beste. Dan kan je, als jij er echt voor wilt gaan een sollicitatie tegen aan gooien en maak je al wat meer kans. Helaas heb je 0% garantie dus zorg dat je een plan b hebt of er al mee bezig bent.
Ik wist het na de havo ook niet. Ik heb toen een studiebeurs bezocht en vanuit daar een meeloopdag op de pabo geregeld. Uiteindelijk heb ik twee jaar gewerkt en dus een jaar pabo gedaan voordat ik er achter kwam wat ik wilde. En nu nog twijfel ik wel eens of dit het voor mij is. Dat is het leven denk ik..
Studiebeurs heb ik al twee jaar achter elkaar bezocht. Nu heb ik ook een meeloopdag geregeld bij de school waar ik me ook voor ingeschreven heb.
Even voor iedereen:
De richting van de politie die me leuk leek was forensisch onderzoeker of arts. Bij forensisch onderzoeker mbo moet je eerst politie worden en hbo zit alleen aan de andere kant van het land (en je hebt er natuurkunde voor nodig). Bij forensisch onderzoeker moet je eerst basisarts worden en werkervaring hebben. Basisarts is universiteit. Die arts kan ik dus denk ik wel vergeten maar misschien forensisch onderzoeker.