Hoe lang duurt het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Hoe lang duurt het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:47

Eerlijk? We zitten er al midden in. Het speelt zich alleen nog niet af in de westerse wereld maar we zijn er zeker wel bij betrokken. Daarbij wordt deze oorlog ook op een ander niveau afgespeeld.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:14

Thats_Me schreef:
Eerlijk? We zitten er al midden in. Het speelt zich alleen nog niet af in de westerse wereld maar we zijn er zeker wel bij betrokken. Daarbij wordt deze oorlog ook op een ander niveau afgespeeld.

Jawel hoor, het speelt zich ook af in jouw straat.

Het punt is dat veel mensen bij "wereldoorlog" gelijk beelden van WO I en WO II voor de geest halen. Zo'n wereldoorlog komt er echter nooit meer, maar dat wil niet zeggen dat er nergens op grote schaal mensen elkaar in de haren vliegen! Dat begon al in 1946 onder meer door de Hollanders met hun "politionele acties" in Indonesië en het is sindsdien nooit weg geweest. Pluis de geschiedenis van Israël maar eens uit of verdiep je in de handel en wandel van het Afrikaanse continent.
Noord Ierland (IRA), Baskenland (ETA), rote armee fraction, Bader meinhoff grouppe; moet ik nog wat meer voorbeelden opnoemen? Ze liggen voor het oprapen........

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:29

beatje schreef:
Nee ik ben beduidend minder bang van een christen.Een christenis veel gematigder in hun geloof en dringen het niet op.Wij wonen natuurlijk ook in een gebied wat christelijk of katholiek van oorsprong is.Overigens geloof ik zelf helemaal niet,maar met andere geloven kan je prima door één deur

Ik zou als ik jou was de geschiedenis eens Door lezen dan kun je zien dat die protestanten en katolieke mensen niet Door 1 deur konden even min de joodse geloof!!

Wat denk je van de jehova getuigen dringen die je niet iets op?? Die komen ook steeds terug.

De mensen met het moslim geloof hebben mijn nog nooit opgedragen dat ik hun geloof moet volgen.

In de media en op internet zie je alleen maar het kwade wat er vroeger ook al was alleen nu Door het makkelijke internet kun je alles volgen...

Ik zou zeggen ga eens bij de mensen kijken dat is alleen maar leuk.

Verder over of er een oorlog komt.. mischien?.. ik verdiep me er niet in net zo min dat ik nieuws kijken dag zijn altijd alleen maar negatieve berichten en elke dag het zelfde nieuws

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:53

Een wereldoorlog zal er niet komen. Burgeroorlog zou mogelijk zijn.
En dan niet om religieuze redenen, maar vooral politieke redenen. Want zeg nou eerlijk... Wie is er blij met de situatie waar we nu in zitten?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:12

Niet in alle opzichten blij, maar als ik op een avond vanuit een feestje in de stad in mijn eentje over straat loop en vervolgens met het OV probleemloos naar mijn van water, stroom en gas-voorziene huis gebracht wordt, besef ik wel dat we in een gezegende situatie zitten. Niet iets waar oorlog verbetering in aanbrengt zeg maar.

Oorlog wordt te makkelijk gezien als oplossing maar het lost helemaal niets op. Mensen gaan dood, worden verkracht, vernederd, vernietigd, gezinnen uiteengerukt, maatschappijen verwoest, en daarna heb je nog tientallen jaren nodig om zowel in praktisch als in emotioneel opzicht de schade te herstellen. En je moet nog net zo hard nieuwe ideeen bedenken over hoe dan wel.

Dus laten we die oorlog overslaan en nu alvast beginnen met 'hoe dan wel' voor de problemen die er wel degelijk wel zijn.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:25

Ik ben er zeker van overtuigd dat ons nog vanalles te wachten staat :)
Vind het erg interessant om deze gesprekken te lezen, ik ben zelf christen, maar heb ook zeker respect voor ander soort geloven en niet-gelovigen.
Ik vind het dus wel interessant om te lezen over hoe andere mensen over de toekomst op dit gebied denken :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:30

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er een wereldoorlog 3 uitbreekt. Er heerst momenteel oorlog in syrie en omstreken, maar ik denk niet dat Nederland hier weer op eenzelfde manier bij betrokken gaat zijn als bij wereld oorlog 2.

Er zijn veel contracten en verdragen gesloten tussen landen(daarom zitten wij nog in bij de eurolanden..) zodat we enigszins beschermt zijn tegen oorlogen..
dat we steun krijgen en geven.. maar goed, dat het goed mis is met de wereld tegenwoordig mag duidelijk zijn.