Waarom ben ik toch anders dan andere bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Waarom ben ik toch anders dan andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:04

Ik ben het daaf mee oneens. Ik denk dat er omgekeerd misschien wat meer compassie kan zijn. Bijv. Iemand die dyslexie heeft maakt veel fouten, als diegene dat in z'n onderschrift zet met iets in de trant van "sorry als ik fouten maak maar ik heb dyslexie" dan kun je daar als bokker rekenin mee houden en hoef je geen nare opmerkingen te maken omdat iemand veel fouten maakt. die dyslext kan er weinig aan doen, maar bokkrrs kunnen er wel rekening mee houden. Idem voor HD

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:12

Ik sluit me aan bij Jilletje en Anneert, niet om vervelend te doen, maar ook voor je eigen bestwil. Misschien is dat net dat filtertje dat je misschien nodig hebt om je ook weer fijn te voelen op bokt, zonder irritaties van eender partij.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:56

Maartje, ook al wordt er rekening mee gehouden, wat in mijn opzicht nu ook al gebeurt als je verschillende topics van HD leest, dan kan het nog zijn dat hij het verkeerd oppakt, en dus wellicht onbedoeld een verkeerde reactie geeft, waarop weer gereageerd wordt. Er worden ook heus niet zoveel nare (bedoelde) opmerkingen gemaakt naar HD, maar hij vat ze zo op. Vaak zijn het goed bedoelde tips die soms wat minder prettig lezen dan HD zou willen, en daarvoor zou een maatje of wat begeleiding bij het bokken, of überhaupt internet, wel fijn kunnen zijn. Iemand die het allemaal wat nuanceert, waardoor bokken leuk blijft :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:57

Wat vervelend dat het zo voelt HD :(:)

Ik vind jouw topics vaak juist leuk om te lezen, weer eens een andere kijk op zaken :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 00:07

Bedankt iedereen voor de opbeurende comments in dit topic. :) Ik heb ze allemaal goed doorgelezen en ik heb er wat aan, trust me! :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:16

Ik zie je ook vaak voorbij komen en ik vind je topics ook vaak ondoordacht en impulsief. Je roept vaak allerlei dingen waar je eigenlijk weinig vanaf weet en ik snap van andere bokkers dat dat veel voor jou ongewenste reacties kan geven. Ik vind dat je heel hard je best doet om aandacht te krijgen op bokt, ook door bijvoorbeeld veel in capslock te typen. Dit is allemaal niet nodig, gewoon jezelf zijn en dan komt het vanzelf goed. Gemeen heb ik je iig nog nooit zien doen.

Aan de andere kant vind ik de reacties van Veel bokkers naar jou toe ook weer niet kunnen, mensen die veel.op bokt zitten weten heus wel van jouw beperking.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:47

Ik vind je hartstikke leuk Horseydude, niet veranderen hoor!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 07:59

Ik denk dat "gewoon jezelf zijn" voor ts inhoudt dat hij soms nu eenmaal ondoordachte dingen roept en dergelijke. Waarom moeten mensen met een beperking, die het irl al moeilijk genoeg hebben, zich hier ook nog eens aanpassen? Dit als we allemaal weten dat er meer speelt en dag we er zelf ook gewoon rekening mee kunnen houden? Is het fair van iemand iets te vragen wat net door de beperking onmogelijk is?

HD, ik vind je wel cool. En als ik iets van je lees, weet ik dadelijk dat jij het bent. Dat moet je ook maar kunnen op een forum met duizenden leden ;-)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 08:04

Inderdaad, gewoon je zelf zijn en genieten! :(:)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:11

Delphi schreef:
Ik denk dat dit topic o.a. te maken heeft met het Seaworld gebeuren? Ik denk dat er wat mensen gevallen zijn over het feit dat je eerst hebt verzonnen dat je naar Seaworld bent geweest, wat achteraf niet zo was. Dat je er daarna wel naar toe bent geweest en er erg enthousiast over was en zelfs baalde dat er mensen waren die terug wilde naar het hotel.
En dat je later een erg negatief topic opende over Seaworld waarin je verteld dat je verplicht mee moest naar Seaworld tijdens die reis en liever in het hotel had willen blijven. Terwijl je in het topic van de reis iets totaal anders zei.

Dat is een topic waar ik ook op heb gereageerd. Ik vond het inderdaad jammer dat hij daar super enthousiast was, maar dat hij later nog zo ongeveer een klacht heeft neergelegd bij een reisorganisator oid. Dat vond ik niet tof. Dus ja, ik denk dat ik wel één van de bokkers ben die niet onvoorwaardelijk snoezig reageert. ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:18

Tieneke schreef:
Ik denk dat "gewoon jezelf zijn" voor ts inhoudt dat hij soms nu eenmaal ondoordachte dingen roept en dergelijke. Waarom moeten mensen met een beperking, die het irl al moeilijk genoeg hebben, zich hier ook nog eens aanpassen? Dit als we allemaal weten dat er meer speelt en dag we er zelf ook gewoon rekening mee kunnen houden? Is het fair van iemand iets te vragen wat net door de beperking onmogelijk is?

HD, ik vind je wel cool. En als ik iets van je lees, weet ik dadelijk dat jij het bent. Dat moet je ook maar kunnen op een forum met duizenden leden ;-)

Wauw. En dat om 7u sochtends. :D

HD, doe gewoon je ding. Ik moet meestal erg lachen om jouw enthousiasme. Het werkt aanstekelijk.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:25

Helemaal met Tieneke eens!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:47

Tja, soort beroepsmisvorming, denk ik :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 23:48

Tieneke schreef:
Tja, soort beroepsmisvorming, denk ik :+

Die snap ik niet echt, sorry... :o

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:55

Ik krijg op mijn werk continu te maken met mensen in een moeilijke situatie en het kan soms heel hard zijn. Dus ik probeer dan begripvol te zijn en te kijken wat ik kan doen om het beter te maken en soms zijn mensen gewoon al blij als je uitspreekt dat je ze begrijpt. En dat maakt dat ik buiten mijn werk om ook wel meer begrip heb voor mensen en hun problemen dan vroeger.
(Ik werk overigens voor de controleartsen van de mutualiteit, dus ben een aanspreekpunt voor arbeidsongeschikte mensen.)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:30

Maartje1990 schreef:

Idem. Bokt is best een aardig forum, maar een beetje meer tolerantie, even diep adem halen en jezelf niet altijd zo serieus nemen is soms best wel even handig. Bovendien, 2 miljard Chinezen interesseert het geen f*ck wat wij hier bespreken...... :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 22:16

Cowboy55 schreef:
Maartje1990 schreef:

Idem. Bokt is best een aardig forum, maar een beetje meer tolerantie, even diep adem halen en jezelf niet altijd zo serieus nemen is soms best wel even handig. Bovendien, 2 miljard Chinezen interesseert het geen f*ck wat wij hier bespreken...... :+

Helemaal gelijk. Vanmiddag zat ik nog aan dit topic te denken en volautomatisch tekende ik dit maar:

Afbeelding

Heel weird, kwam eigenlijk zomaar in me op...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:20

Weet je HorseyDude, je zit al minstens net zo lang op bokt en ik kan me geen bokt herinneren zonder HorseyDude. Ik vind het leuk om te zien hoe je bent en hoe je groeit. In je tekeningen en foto's bijvoorbeeld, maar ook als persoon. Dus je moet voor jezelf bepalen of bokt voor jou nog leuk is, maar ik vind je een enorme aanwinst voor bokt! :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 22:22

_Nelleke_ schreef:
Weet je HorseyDude, je zit al minstens net zo lang op bokt en ik kan me geen bokt herinneren zonder HorseyDude. Ik vind het leuk om te zien hoe je bent en hoe je groeit. In je tekeningen en foto's bijvoorbeeld, maar ook als persoon. Dus je moet voor jezelf bepalen of bokt voor jou nog leuk is, maar ik vind je een enorme aanwinst voor bokt! :D

:oo

...Bloos!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 18:27

IKbenEllen schreef:
Ik vind je hartstikke leuk Horseydude, niet veranderen hoor!

Was ik ook niet van plan hoor! ^_^

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:48

Wil je nog wel op bokt blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:54

Idem. Bokt is best een aardig forum, maar een beetje meer tolerantie, even diep adem halen en jezelf niet altijd zo serieus nemen is soms best wel even handig. Bovendien, 2 miljard Chinezen interesseert het geen f*ck wat wij hier bespreken...... :+[/quote]
Helemaal gelijk. Vanmiddag zat ik nog aan dit topic te denken en volautomatisch tekende ik dit maar:

Afbeelding

Heel weird, kwam eigenlijk zomaar in me op...[/quote]

En dan heeft ie het over een bakfoutje/afleverfoutje :o
Als ik zo kon tekenen <3