PostNL stuurt Chinese pakketten gelijk naar afhaalpunt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:45

Citaat:
De meeste Chinese webshops liggen in zogenaamde Export Processing Zones. Dit zijn speciale economische zones, waarin de overheid het bedrijfsleven stimuleert. Hier hebben bedrijven bijvoorbeeld minder last van milieuregels, waardoor de prijzen omlaag kunnen. De Chinese overheid stimuleert ook de export, want dit is goed voor de economie. Als gevolg hiervan subsidieert de overheid de post, waardoor deze lage tarieven biedt voor klanten. Tel daarbij op dat de posttarieven daar sowieso al lager liggen en dat de grote webshops kwantumkorting krijgen en je kunt je voorstellen dat de verzendkosten per product erg laag liggen. Deze kunnen ze doorberekenen in de prijs en zo kunnen ze jouw ‘’Free shipping’’ bieden.

http://chinesewebshop.nl/gratis-verzenden/

lor1_1984

Re: PostNL stuurt Chinese pakketten gelijk naar afhaalpunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:45

Mijn pakketje uit China kwam vanmiddag gewoon aan huis.
En het was geen brievenbuspakketje.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:51

Mijn pakketje kwam vandaag door de brievenbus :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:56

Ik snap niet dat jullie het een probleem vinden? Ik zou juist willen dat alles bij een afhaalpunt wordt afgeleverd. Veel fijner, pik ik het op van mijn werk ipv een briefje dat we er niet waren (gek hè, als je allebei werkt). Als het kan laat ik alles bij afhaalpunten bezorgen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:06

Zou ik ook zeker geen probleem vinden hoor als ik een volgend pakketje bij een ophaalpunt moet ophalen. :n
Combineer ik het gewoon met de boodschappen ofzo. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:08

Het probleem kan zijn dat de bezorging foutgevoeliger is. PostNL is wel vaker pakketjes opeens kwijt.. Straks ligt het overal en nergens. Ben nu ook nog bezig met een pakketje dat wel/niet in Manchester UK danwel/niet teruggestuurd is naar Nederland :+ En ze wijzen allebei naar elkaar. 'It wasn't me'

Ik vind afhaalpunten helemaal niet fijn.

Bovendien.. wordt het voor hen goedkoper.. Voor de afhaler niet.. Die moet een dag later (niet diezelfde dag want dan is het er nog niet), zelf ergens naar St. Juttemis rijden om een pakketje op te halen. Ook leuk als dit tot 17.30 uur open is en jij dan net klaar bent met werken.. Kun je een hele week wachten.. Daar had ik in mijn vorige woonplaats altijd zo'n schurft aan. Leuk combineren met boodschappen. Was idd in dezelfde winkel.. Maar wel altijd dicht op het moment dat ik 'thuis' kwam.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 24-10-15 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:08

Ik vind het wel een probleem, omdat ze hem automatisch naar het afhaalpunt aan de andere kant van het dorp (dus auto pakken) sturen ipv die hier om de hoek. Daarnaast laat ik pakjes met een reden naar mn huisadres sturen :+

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 17:15

Ik vind het wel vervelend omdat ik vaak geen tijd heb om hem te halen en er bij mij thuis eigenlijk altijd wel iemand is die de deur open kan doen. Dat is voor iedereen anders natuurlijk, dus de een vind het wel fijn en de ander niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:10

Fitzroy schreef:
Ik snap niet dat jullie het een probleem vinden? Ik zou juist willen dat alles bij een afhaalpunt wordt afgeleverd. Veel fijner, pik ik het op van mijn werk ipv een briefje dat we er niet waren (gek hè, als je allebei werkt). Als het kan laat ik alles bij afhaalpunten bezorgen.

Ik werk tot 6 uur en het afhaalpunt (Bruna) is ook maar tot 6 uur open .Sinds een jaar geen koopavond meer hier op het dorp. Moet je dus tot zaterdag wachten..

Ik heb het gelukkig nog niet gehad, maar wacht wel al een aantal weken op wat crappakketjes voor scrapbooking. Mocht het bij het afleverpunt liggen, moet ik dus wel een briefje in de bus krijgen?
Wat nou als de pakketjes daar al liggen en ik geen briefje in de bus heb gehad? Zal niet de eerste keer zijn dat ze ze neit uitschrijven..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:19

Als jij tot 6 uur werkt ben je toch ook niet in de gelegenheid je pakje in ontvangst te nemen? En heb je geen lunchpauze ?
Maar goed, ieder zijn voorkeur. Ik vind het ideaal om zelf even langs te rijden wanneer het mij uitkomt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:21

Buren, schuurtje. . Noem maar op..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:23

Brievenbuspost laat ik altijd thuis bezorgen, grote(re) pakketten op mijn werk of bij mijn ouders.
Ik ga niet al die kleine zooi ook nog eens naar hun laten sturen, zou een beetje te gek worden :).

Natuurlijk heb ik lunchpauze, maar dat is een half uur en in een half uur ben ik niet terug op mijn werkplek als ik eerst hier in het dorp een pakketje moet halen.

Ik heb inderdaad een afspraak met de postbezorger dat hij pakketten die toch niet door de brievenbus gaan gewoon in de schuur zet en dat gaat vooralsnog eigenlijk altijd goed. Alleen bestel ik dus uit China alleen "meuk".

Overigens is het worst case scenario wat ik hierboven beschrijf betreft de briefjes gelukkig geen probleem hier bij mij. Maar ik hoor het wel veel rondom me..

Maar wacht even... Volgens mij ben ik nu even in de war.. Gaat het nou om álle pakketten of alleen brievenbuspakketten?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:43

Het gaat om alle níet-brievenbuspakketten. Voor brievenbuspakketten maakt het natuurlijk niks uit of ze pakketje zelf of alleen briefje door de brievenbus gooien, dat zou geen kostenbesparing opleveren.

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar zou het wel vervelend vinden. Vooral omdat ik het dan waarschijnlijk standaard naar het PostNL-punt gaat dat volgens hen het dichtste bij is, helaas ligt deze niet op mijn dagelijkse route. Een ander punt ligt blijkbaar net iets verder weg, maar die ligt wel op mijn dagelijkse route en heeft veel ruimere openingstijden. Ik zou het dan wel fijn vinden als ik op zijn minst een voorkeurspunt zou mogen doorgeven...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:49

Oooooh, dan was ik dus toch in de war. Dan maakt het voor mij niets uit :). Grote pakketten komen hier eigenlijk nooit uit China en laat ik toch bezorgen waar mensen zin :).

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:55

Nou ik had zaterdag ook een briefje in de bus. Gisteren op wezen halen, was echt een mini envelopje die gewoon door de brievenbus kon.

Dus ik was een beetje aan het mopperen tegen die meid. Maar die zei ook dat alle pakketjes, ook brievenbus uit verre landen nu gelijk naar een afhaalpunt werden gebracht. Moet ook voor getekend worden.
Ze was er zelf ook niet blij mee, want zij had ook alleen maar een hoop extra werk.

Nog idioter vond ik dat mn pakje helemaal naar de andere kant van de stad werd gebracht, terwijl de Jumbo ook met postpunt ongeveer 10 stappen van mn huis vandaan is 8)7 8)7 8)7

HermaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:08

Ik werk als bij de PostNL als voorbereider en vroeg me ook al af samen met mijn buurvrouw bij de post waarom er nu briefjes zijn. Soms staat er duidelijk een adres op de foto maar soms ook alleen maar een boel chinees gekrabbel.
Maar ik krijg in mijn wijken nog wel pakketjes en brieven ook pakketjes die helemaal niet door de brievenbussen passen! (arme bezorgers :( )

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:58

Lijkt mij ideaal eigenlijk. Ik zou willen dat ik altijd bij elke bestelling overal kon kiezen dat ik het pakket wel zelf bij een afhaalpunt ophaal. Vind ik veel makkerlijker, hoef ik niet thuis te blijven, of verdwijnt bij een verre buur, maar gewoon uit het werk even langs de supermarkt waar ik toch heen moet voor boodschappen en gelijk even meenemen. Bij sommige winkels kan dat al, maar bij veel te veel webwinkels nog niet.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:02

Ja soms zou het inderdaad makkelijk zijn..

Maar een envelopje dat gewoon door de brievenbus kan?? Vind het echt flauwekul.

En als ze het inderdaad naar de supermarkt zouden brengen waar ik 10 meter vandaan woon en tot 21.00 open is... Ook prima.

Maar nu brengen ze m naar de boekhandel aan de andere kant van de stad, die om 18.00 of 17.30 sluit en ik ben pas om 20.00 thuis. Dus dat betekend dat ik enkel op maandag er heen kan -O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:07

Dit is veel fijner voor de postbezorgers. Ik heb als postbode bij de post in België gewerkt en al die mensen met hun prulletjes uit China --' valt telkens tussen je stapel uit, past net niet in die rotbrievenbus of mensen die je gewoon thuis ziet die de deur niet openen --' de pakketjes met een code kan je dan gelukkig meenemen en een briefje in de bus doen. Maar die Chinese zooi heeft vaak geen code en daar sta je dan met je pakket wat niet terug mee mag.
Dit mogen ze in België ook invoeren :D

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:15

Pakketje uit china besteld, ben benieuwd of die aan de deur komt of niet..
Heb wel al 2x de verzendbevestiging ontvangen dus ben benieuwd _O-

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:48

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie allemaal in China bestellen :+

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:58

nou ik had er weer 9! van dat soort envelopjes in de bus hoor. Echt niet naar afhaalpunt.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:11

Ik hou van afhaalpunten... Maar wel die bij de appie hier, en waar brengen ze alles van mij automatisch naartoe? Juist de Plus. Waar alles alsnog kwijtraakt, niet aankomt, onbeschoft personeel rondloopt. Als ik kan kiezen kies ik dus voor de appie, waar ik toch al altijd boodschappen doe en er niks mis gaat met mijn pakketjes. Nu zal ik maar zorgen dat ik allen brievenbuspost uit China bestel, anders is de kans groot dat ik mijn pakketjes nooit meer krijg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:17

.negen. .. wat bestel je dan wel niet allemaal? :=

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:19

Vind het dan wel gek dat er niet staat welk afhaalpunt + dat het er meestal pas een dag later is :+
Stond de eerste keer echt heel gek te kijken van het briefje. Maar goed te weten! ik verwacht nog 2 dingen namelijk.