Haar Doneren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:07

Ik heb vorig jaar mijn haar gedoneerd aan stichting haar wensen, bewust voor deze stichting gekozen omdat deze pruiken maakt voor zieken kinderen en andere stichtingen ook voor volwassenen. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik wou graag met mijn haar een kind blij maken.

Vond het voor mijzelf echt even heel erg kl*ten toen het er af was, was er ook niet heel erg blij mee :'). Maar het voelde zo ongelooflijk goed! Zal het in de toekomst zeker nog een keer doen, maar dan dat er iets meer van mijn haar over blijft.
Heb trouwens zelf de vlecht opgestuurd in een envelop.

Afbeelding

Afbeelding

Jaan81

Re: Haar Doneren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:15

Ik ben ook alweer een laar jaar aan het sparen. Destijds aan Stichting Haarwensen gedoneerd, m'n kapster heeft zich toen aangesloten bij de stichting. :j
Sinds 1 oktober moet de vlecht 5cm langer zijn dan voorheen (als ik het goed heb, moet in ieder geval langer zijn dan eerst), dus spaar nog even door. Wil namelijk geen te korte coupe hebben na het afknippen ;)

Mijn volledige knipbeurt is dan trouwens verder gratis

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:23

Ik ga mijn haar 28 november doneren aan Stichting Haarwensen! Ga het doen op de knipdag in Apeldoorn :). Heb eerder altijd geroepen dat ik dat nooit zou willen doen, maar als er dan toch wat dingen veranderen ga je het toch overwegen. Wil ook een keer wat anders met m'n haar en vond dit wel een goede gelegenheid. Mijn haar is denk ik zo'n 65/70 cm en het groeit belachelijk snel, daarom durfte ik het ook wel aan :D.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 14:28

Mijn haar is ook rond de 60 cm lang dus dan durf ik het wel aan ja

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:40

Ik heb het een paar jaar terug ook gedaan, je kan het volgens mij bij iedere kapper doen en dan zelf opsturen. Heb ik ook gedaan en omdat mijn kapster het zo leuk vond was de knipbeurt zelfs gratis :)

Afbeelding

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:49

Al maanden speelt het idee van mijn haar doneren door mijn hoofd.
Ik heb alleen wat vragen, omdat ik niet weet of mijn haar geschikt is.
Ik heb heel dun haar, als ik het vlecht is het een dun vlechtje over.
Ook is mijn haar droog aan de onderkant, waardoor de kapper er waarschijnlijk een flink stuk af moet knippen voordat het weer helemaal "gezond" is.
Wordt het "droge" haar meegeteld als haar om te doneren? Of wordt dat er eerst afgeknipt en dan pas 30 cm gemeten?
En wordt het haar los gemeten of moet het een vlecht van 30 cm zijn?
En heeft het wel nut om zulk dun haar te doneren of kunnen ze daar niets mee?
Ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn en dat iemand mij er antwoord op kan geven :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:54

Iedere vlecht is nuttig. Voor 1 pruik hebben ze een x-aantal vlechten nodig namelijk.

De rest van de vragen kan ik niet beantwoorden voor je, wie weet is er op de site voldoende info te vinden?

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:08

Het maakt niet uit of je haar droog/dood is aan de onderkant, dat had ik ook en wordt gewoon meegeteld in cm :)

Edit: en wij hadden het los opgemeten en daarna pas gevlochten

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:19

Mjetterd schreef:
Ik heb vorig jaar mijn haar gedoneerd aan stichting haar wensen, bewust voor deze stichting gekozen omdat deze pruiken maakt voor zieken kinderen en andere stichtingen ook voor volwassenen. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik wou graag met mijn haar een kind blij maken.

Vond het voor mijzelf echt even heel erg kl*ten toen het er af was, was er ook niet heel erg blij mee :'). Maar het voelde zo ongelooflijk goed! Zal het in de toekomst zeker nog een keer doen, maar dan dat er iets meer van mijn haar over blijft.
Heb trouwens zelf de vlecht opgestuurd in een envelop.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Klein beetje off-topic maar wilde het wel even kwijt; dat korte haar staat je echt prachtig!! :)

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:40

Nicolien schreef:
Al maanden speelt het idee van mijn haar doneren door mijn hoofd.
Ik heb alleen wat vragen, omdat ik niet weet of mijn haar geschikt is.
Ik heb heel dun haar, als ik het vlecht is het een dun vlechtje over.
Ook is mijn haar droog aan de onderkant, waardoor de kapper er waarschijnlijk een flink stuk af moet knippen voordat het weer helemaal "gezond" is.
Wordt het "droge" haar meegeteld als haar om te doneren? Of wordt dat er eerst afgeknipt en dan pas 30 cm gemeten?
En wordt het haar los gemeten of moet het een vlecht van 30 cm zijn?
En heeft het wel nut om zulk dun haar te doneren of kunnen ze daar niets mee?
Ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn en dat iemand mij er antwoord op kan geven :)

Dode puntjes werden gewoon meegerekend. Mijn haar is opgemeten toen het ingevlochten zat. Let wel op dat je haar recht moet zijn aan de onderkant, bij bij in laagjes geknipt haar telt de korste laag voor het aantal cm.
Hoe dik/dun je haar is maakt niet uit, ze zijn overal blij mee.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:46

Zelf heb ik het ook gedoneerd 2 jaar geleden!
Goed doel, hoop dat ik iemand er blij mee heb gemaakt!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:53

Ik heb vorig jaar (of is het alweer 2 jaar geleden :D ) 40 cm gedoneerd. Ik had verschillende mensen in de omgeving die met kanker te maken kregen, dus ik wilde graag iets positiefs doen. Inmiddels is mijn haar alweer zo lang dat ik bijna weer kan doneren.

Afbeelding

Overigens is er een heel topic met veel foto's over haar doneren: [LZP] In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:56

Ik heb vorig jaar mijn haar gedoneerd en dat is een hele goede beslissing geweest! Wel heb ik van te voren heel veel kapsels bekeken zodat ik ongeveer wist wat ik wilde (een bob) en wat ik zeker niet wilde, de rest liet ik over aan de kapper.

Afbeelding

Afbeelding

Edit: Even de foto's iets kleiner gemaakt. Zo'n groot hoofd ineens, daar word je niet gelukkig van!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:05

Ik heb het 1 keer gedaan, vorig jaar. Ik wilde mijn haar sowieso kort hebben (echt kort) en vond het zo zonde om mijn haar dan maar gewoon weg te gooien, dus heb ik het toen gedoneerd.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:52

MWS => LZP

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:30

Ik heb zelf vorig jaar mijn kortere haar gedoneerd aan een dame die mutsjes maakt met korter haar eraan. Zij heeft voldoende aan 15 cm en het mag ook grijzer zijn al. Ik ga even op zoek naar hoe zij heet.

http://www.haarkrachtonline.nl/

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:13

Dank je wel voor de antwoorden!
Het is dus per kapper verschillend of het ingevlochten of los gemeten wordt.
Vanaf 15 cm is ook een goede! Denk dat de stap om te doneren dan al veel sneller gezet wordt.