Wie heeft er een 45 km brommobiel of citycar? Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Wie heeft er een 45 km brommobiel of citycar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:11

Huh? Je mag met tramadol niet eens auto rijden, laat staan met dubbele dosis :oo levensgevaarlijk!

En een gewone scooter? Of je scooter rijbewijs halen iig? Dan hoef je in principe voor je praktijk niks met je benen te doen en alleen met je polsen gas te geven :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 23:44

Niet met foutieve info strooien.
Je mag ermee autorijden als je de dosis ca 2 weken gewend bent en niet wappie bent of iets die kant op.
En laat ik dat zijn, ook die dubbele dosis ben ik gewend en mag ik slikken. :)
Ik streef echter naar maximaal 1x daags tramadol, maar dit lukt uiteraard niet altijd.
Verder heb ik altijd overleg met mijn instructeur hier over en zij merkt niks aan mijn rijden en ik ook niet, en ja daar vraag ik dan extra naar.
Maar ik zeg het bewust zodat zij extra scherp is en kan observeren, je wil je medicijnen zo goed mogelijk instellen op de dagelijkse gang dus test je dat JUIST met rijles.
Ik slik dit nu 7 maanden en het suffe heb ik op de eerste twee dagen na niet gehad en daarbij ben ik bijwerkingloos.
Ik slik retard trouwens, dat werkt trager als de snelwerkende maar daar merk ik ook niks van qua suf zijn.
Echter is die nodige finishing touch fysiek gewoon nog onmogelijk, ik heb zonder zoveel pijn en ook hoofdpijn dat niks wil.
Wat dat betreft helpt het enorm goed, maar ik wil niet teveel van die reut slikken omdat ik dan echt gegarandeerd overbelast.
Zelf doe ik al jaren extreme sport, nu niet i.v.m. dit en vervoer en als er een is die niet gaat rijden o.i.d. bij twijfel of teveel vermoeidheid ben ik het wel.
Ik drink bijvoorbeeld nooit, verder dan enkel de smaak van amaretto omdat ik moest proeven van iemand ben ik nooit gekomen. :+

Scooter heeft geen voorkeur in verband met de kou, ik heb mijn skibroek al aan gehad. :')
Morgen gaan we mogelijk kijken en hopelijk testen, een Biro!
Overigens is het vervelende dat ik geen slechte chauffeur ben, maar dat ik het ergste nog fysiek de boel niet genoeg 'af' en stabiel krijg.
Daar volgt hoofdpijn op en dan is het cirkeltje rond.
Voor het idee invoegen op de snelweg gaat voor die paar keer best goed maar door het fysieke stuk mist er gewoon nog. Spiegelen ed gaat ook goed maar die pokkepedalen en de houding die ik erbij aan moet nemen is hommeles.

Irl zou je ook niet zeggen dat dat rijbewijs zo'n probleem vormt.
Mensen die het weten zijn verbaasd, iemand die ik ken slikt het ook en die was best verbaasd, gezien hij er wel erg veel last van heeft.
Echter hoef ik er niet op te rekenen dat ik slaap van Tramadol, was het maar eens zo dan was het slapen een stuk simpeler geweest, ff tussendoor een uurtje o.i.d.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:20

Ik heb nooit in de city gezeten of gereden maar vondt het van de buitenkant een erg leuk sportief ding! Ik viel voor mijn canta omdat er schuifraampjes in zaten en hij zo lekker ruim was. Kon er met gemak 3 grote honden, kind en buggy in kwijt. Had in de jdm niet gepast. Wat ik weet is dat de canta makkelijk blijvend aangepast kan worden. Zou het niet meteen afschrijven hoor!

Ik zal later vandaag eens googlen naar de biro, nog nooit van gehoord terwijl ik mij toendertijd er erg in verdiept heb.

Als je een bankje nodig hebt.. Arola 20/40? Geen idee of ze nog bestaan en te vinden zijn..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 12:55

Vanmiddag komt de Biro!
Het is top ook voor mijn benen. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 14:14

Zo'n 'autootje' is het geworden.
De beenhouding is voor mij top en optisch lijkt hij groter vind ik.
We vinden hem echt leuk en stoer, wegenbelastingvrij en voor 50 cent rijd je er 70 kilometer mee.
Er gaat elke maand 50 euro op een rekening voor onderhoud en mogelijk een nieuw accupakket, vorig jaar september zijn er nieuwe in gegaan en nieuwe banden.
Er zit ca 3000 kilometer op de teller en is eigenlijk zo goed als nieuw.
Ik kan dus voorlopig voort. :-)
Hij rijdt lekker ook en hij trekt hartstikke snel op. :p

Afbeelding

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:39

Heb je wel een deur of niet? Geinig ding, beetje arola idee!

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:12

Super snel geregeld zeg! Veel plezier ermee en sterkte met je gezondheid!

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:27

Wat een leuk ding, heel veel plezier ermee! Echt fijn dat het gelukt is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 23:01

Hij was tweedehands dus direct leverbaar, daarom ging het zo snel.
Verder zie je ze weinig tweedehands dus je moet ook niet te lang afwachten.
Er stond er nog een zgan met 50 km op de teller, maar die was iets van 10.000 euro, deze was veel minder.
Ze zijn normaal zonder deuren, omdat het italiaanse stadsautootjes zijn.
Ik heb gewoon deuren maar bij warmte kan ik die gewoon eruit halen. :') :D
Doe dat maar na met je normale auto. _O-

Vanmiddag gelijk op pad geweest, heen volledig over de fietspaden om te wennen.
Even wennen aan een klein ding wat gevoelsmatig vliegt. :D
Op niet gelijke wegen hobbelt hij bij 45 kilometer nogal dan is 35 km hard zat.
Maar op de weg gaat dat perfect, op de terugweg heb ik het laatste stuk in het donker en dus rustig via de weg gedaan.
Anders heb ik 3 stoplichten met onhandige bochten en ik kan geen raam open draaien.
Dat is een kilometer max waar je toch maar 50 kan en mag, gewoon plankgas bij het stoplicht en dan gaat het echt prima! Hij trekt fijn snel op.
Bij thuiskomst merkte iemand op dat het de eerste keer rijden zonder instructeur was.
Geen moment bij stil gestaan, ik heb een uur of 50 minimaal gehad op de weg en ik had sowieso zoiets van hoe eerder alleen hoe beter.
Alleen het op het fietspad rijden vond ik even erg gek, met uitritten moet je echt opletten omdat ze gelijk op je weg staan.
Normaal komen ze dan eerst het fietspad over van achter hun heg o.i.d. :+
Enige is dat hij enorm beslagen was, maar nu heb ik het achterraampje op een ienimini kiertje en nu is dat weg, dan hoeft de blower ook niet accu te eten.

Het enige waar ik nog wat aan wil doen is de binnenspiegel.
Die moet OF te hoog dat je nog amper wat ziet, of midden op je raam dat hij je zicht zwaar belemmert. Daarbij is het een zuignap, knudde dus.
Mijn spiegel buiten is wel heel goed en extra groot dus zien doe ik het toch wel, maar toch wil ik het anders.
Er zit er nu een op, aan de bestuurderskant maar de andere kant wil ik er ook een.
Gewoon omdat ik dat zo gewend ben in een auto. :+
Voor de binnenspiegel denk ik over een achteruitrij camera achterop, dan is dat opgelost.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:20

Nog een trucje voor het vocht :

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 23:42

Dat ga ik doen! Top! :) :D
Paps toverde ook anti condensspray tevoorschijn, dus dat ga ik er ook op doen morgen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 00:31

Nou gisteren was het gelijk praktisch.
Ponylief had zijn hoofd gestoten en moest gehecht worden, daarna kon ik gewoon naar huis om later te gaan kijken of hij weer wakker genoeg was.
Dat was hij niet dus toen s'avonds maar nog eens geweest.
De eerste totaal 80 kilometer zitten er nu al op.
Het rijdt makkelijk en hij bevalt heel erg goed, ik kan rijden zonder pijn. *\o/*
Ik rijd zover dat kan gewoon vlot en ik heb pas een aso gehad die bewust verkeerd voorsorteerde bij het stoplicht om maar gauw langs mij te kunnen. -O-
Het leukste was nog dat zijn licht op rood ging en ik door kon rijden, geniaal! :D
Had hij mooi nog niks bereikt. :D :')
Verder pak ik op wegen waar echt flink 80 gereden wordt het fietspad, behalve als het hele rustige wegen zijn.
Ik ben hier erg bekend dus de plekken waar men gauw (te) hard rijdt weet ik wel.
Maar 60 wegen die ook nog eens rustig zijn rijd ik op de weg.
In praktijk rijd ik 70% op de weg nu en de rest fietspad, het is een route in/om de polder, als ik op 2 kilometer twee keer ingehaald wordt is dat het wel.
Die wegen zijn ook best breed en overzichtelijk, weinig bochten ook en vaak niet druk.
Ik rijd dus zo dat ik het verkeer zo min mogelijk hinder en men er goed langs kan als de situatie daar naar is en dat bevalt goed.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:51

Wat een grappig ding! Het is op het eerste gezicht net een golfkarretje, hihi!
Kan me voorstellen dat je daar een hoop lol van gaat hebben. :( +:)+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 22:10

Ja dat heb ik nu al, en nu krijg ik ook door hoe ik redelijk zuinig kan rijden.
Hij kan 45 maar op 40 is hij veel zuiniger, dat is een soort eco modus.
Optrekken gaat dan wat kalmer in plaats van best heel fel.
Juist dat felle vreet elektriciteit en dan rijdt hij echt prima.
Verder zit er een boost knop op dan trekt hij extra snel op lol, nou zonder is hij al vlot zat hoor hahaha :D _O-
Je vliegt gegarandeerd de bocht uit op volle snelheid met afslaan bij een stoplicht. :+

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:10

Er is al een paar maanden niet in dit topic gereageerd maar ben toch benieuwd of nog meer mensen een brommobiel willen/hebben aangeschaft :)

Ik ben sinds deze week aan het kijken of ik mijn rijbewijs ervoor kan halen en heb al een verkeersschool gevonden die niet al te duur ervoor is! Informeer ook wel bij rijscholen die alleen maar bromfiets/scooter hebben maar dan moet het voor mij echt een bromfiets zijn waar ik op kan rijden, scooter wordt me lichamelijk te zwaar.
Moet wel zeggen dat die brommobielen erg duur zijn zeg.. Hoop dat ik er als ik mijn rijbewijs heb eentje voor een mooie prijs op de kop kan tikken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:23

Sorry als ik er overheen lees, maar is een automaat geen optie voor je? Kan mij best voorstellen dat het koppelen zwaar is, maar als je met een automaat je rijbewijs haalt kan je gewoon op de snelweg rijden, zij het niet enkel in automaten.

edit: ik ben een spuit 11 :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:32

Leuk Moon! Al moet ik zeggen dat ik het stiekem wel een eng idee vind dat je daarmee op de grote weg rijdt, al kan ik niet uitleggen wat ik er precies enger aan vind dan met mijn brommobiel (Aixam Crossline) al kan die wel een beetje harder, ik haal de 60 als het nodig is ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 01:10

Drico, niet voor elke brommobiel heb je een scooterrijbewijs nodig.
Ik heb er geen, maar ik heb wel 50 lesuren zeker gehad in de auto en mijn theorie voor rijbewijs B.
Ik zou je zeker adviseren al is het niet nodig om hem of te halen of in elk geval rijles te nemen, het blijft een auto en een beetje lef en ervaring is erg prettig.
Duur zijn ze inderdaad, mijn ouders hebben mij geld geleend en een deel betaald.
Nu ben ik haast platzak qua spaarrekening maar ik heb hem afbetaald, ik vond het een vervelend gevoel dat ie niet echt van mij was. :o

Alwiene, ik heb er geen last van.
Grootste deel van de tijd rijd ik in de polder en stukken waar je 60 mag.
Op de 80 wegen waar inhalen lastig is of men hard rijdt pak ik het fietspad.
Net als met veel drukte op de weg.
Verder heb ik de fiets you houding, gedram achter me is gewoon mijn plek opeisen.
En bij versmallingen geef ik duidelijk richting aan en ga op tijd in het midden rijden zodat ze er niet ineens langs schieten. :Y)

Ik ben er nog steeds blij mee in elk geval.
Alleen is er een defect vanaf het begin waarvan men nog nooit gehoord heeft, zelfs de fabriek/exporteur niet.
Morgen komen ze hem thuis doormeten en een onderdeel vervangen.
Hij deed dat vanaf de eerste week al, dus de rechtsbijstand is er druk mee omdat de verkoper het af laat weten.
De reparatie zou 1100 euro zijn dachten ze, dus aangetekende brieven en die ellende om dat vergoed te krijgen.

Bij het lezen hier komt de stress trouwens weer boven.
Man wat een frustratie en verdriet heb ik gehad om dat rijden.
Met 100 mg tramadol verging ik nog van de pijn in de auto.
Dat is echt verleden tijd.
En ja het is verdrietig om dat te hebben met 23 jaar, maar wat een rust geeft mijn autootje mij zo.
Kan er weer om janken merk ik. :o

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:18

@moonfish13
Voor een gehandicaptenvoertuig hoef je inderdaad geen rijbewijs te hebben, maar ik denk dat een rijbewijs toch wel handig is mocht je ook in een brommobiel willen.
Het pakket wat ik heb gezien voor de brommobiel is ook incl. lessen :)
Ik wil toch eerst gewoon voor een brommobiel gaan, mocht mijn ziekte in loop van de tijd meer stabiel worden kan ik altijd nog kijken voor rijbewijs B.

En wat vervelend van die reparatie! Hopelijk kun je het verhalen op de verkoper, scheelt weer dan!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 14:54

De enige reden van mij dat ik geen rijbewijs heb is omdat ik al zoveel les gehad had voor ik deze kocht. Ook gewoon theorie gehaald voor B.
Beide instructeurs die ik heb staan daar ook achter qua rijvaardigheid. :)

Die reparatie.
Ja banketstaaf maar het is niet anders, gelukkig zijn we er voor verzekerd.
Vandaag heeft de importeur hier een accu leeg gereden, onderdeel vernieuwd en alles doorgemeten.
Er is ook een van de vier accu's stuk, de kapotte trekt nu de accu's die nog heel zijn leeg, dat verklaard een hoop waarom ik er maar zo weinig km mee kan rijden.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:05

Maar dan heb jij dus een gehandicapten voertuig? Eentje die niet groter is als 1,1m daarvoor hoef je geen rijbewijs. Maar voor de echte brommobiel moet je wel rijbewijs AM voor hebben

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 19:24

De meeste mensen weten het verschil niet, maar ja idd een invalidevoertuig.
Ik heb hem ook echt om die reden.
CBR proof sturen kan ik ook niet, dus kwart voor en kwart over vasthouden.
Kan wel maar dat doet al erg snel zeer.
Wel heel bewust gekozen ook voor minder dan 1.10, met breder dan 1,10 mag je niet meer op het fietspad en daar ontkom je soms niet aan.
Tenminste niet als je geen ontploffende medeweggebruikers wil. :+