Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
elenaMM77 schreef:ik stel ze nooit.. maar ik ken 2 meiden van 25 en 28 die nog thuiswonen.. En dan vraag ik mij toch wel eens af: why... (gemakzucht).. want je ouders verdienen toch ook een leeg nest op een gegeven moment, waarbij het weer om hun twee draait. ze hebben hun taak volbracht en verdienen de tijd om er van te genieten in plaats van maar te blijven zorgen voor jongen die maar niet uit willen vliegen.
(als men reëel de kosten en taken split is het nog tot daaraan toe.. maar hier was sprake van een kleine 200 euro kostgeld of zo, totaal niet reeel).
(zo vat ik het iig niet op)
Zo woonde mijn ex en zijn broer ook nog thuis (destijds 25 en 28 oid) en hun moeder deed echt nog alles voor ze (brood smeren voor werk enzo)... Echt een afknapper. Op een gegeven moment moet je ook gewoon gaan vind ik! Of in ieder geval zelf ook de handjes uit te mouwen steken en meehelpen in het huishouden, want dat deden ze dus ook niet. 11AFotograaf schreef:elenaMM77 schreef:ik stel ze nooit.. maar ik ken 2 meiden van 25 en 28 die nog thuiswonen.. En dan vraag ik mij toch wel eens af: why... (gemakzucht).. want je ouders verdienen toch ook een leeg nest op een gegeven moment, waarbij het weer om hun twee draait. ze hebben hun taak volbracht en verdienen de tijd om er van te genieten in plaats van maar te blijven zorgen voor jongen die maar niet uit willen vliegen.
(als men reëel de kosten en taken split is het nog tot daaraan toe.. maar hier was sprake van een kleine 200 euro kostgeld of zo, totaal niet reeel).
Sorry, maar zo makkelijk als jij het nu stelt is het niet altijd!
Ik woon met mijn 26e ook nog thuis en hoewel ik momenteel erg bezig ben met het vinden van een appartement, is de kans nog niet groot dat er binnen afzienbare tijd iets op mijn pad komt. Ik ben vrijgezel en run al 6 jaar mijn eigen bedrijf, maar dat heeft nog niet genoeg winst om een hypotheek te kunnen krijgen (te veel onzekerheid, dus je moet van 3 (!!!) jaar goede winstcijfers kunnen laten zien). Daarnaast ben ik 'pas' 3,5 jaar ingeschreven bij 2 huurinstanties en als ik nu reageer op een appartement, dan heb ik geluk als ik in de top 10 sta. Bij 1 instantie staat ik zelfs meestal rond plek 60/70. Of te wel: Ik wil wel, maar kan niet... Dus ik heb het geluk dat mijn ouders mij niet het huis uit schoppen en ik nog verder kan werken aan mijn bedrijf en mijn toekomst zonder financiële problemen.
elenaMM77 schreef:ik stel ze nooit.. maar ik ken 2 meiden van 25 en 28 die nog thuiswonen.. En dan vraag ik mij toch wel eens af: why... (gemakzucht).. want je ouders verdienen toch ook een leeg nest op een gegeven moment, waarbij het weer om hun twee draait. ze hebben hun taak volbracht en verdienen de tijd om er van te genieten in plaats van maar te blijven zorgen voor jongen die maar niet uit willen vliegen.

Tjah.. Dan is de keuze makkelijk gemaakt. Zegt niet dat ik hier niets moet doen...
Als je het zelf niet breed hebt, misschien een ander verhaal.. Kahawa schreef:elenaMM77 schreef:ik stel ze nooit.. maar ik ken 2 meiden van 25 en 28 die nog thuiswonen.. En dan vraag ik mij toch wel eens af: why... (gemakzucht).. want je ouders verdienen toch ook een leeg nest op een gegeven moment, waarbij het weer om hun twee draait. ze hebben hun taak volbracht en verdienen de tijd om er van te genieten in plaats van maar te blijven zorgen voor jongen die maar niet uit willen vliegen.
Als die ouders dat ook graag willen blijf je er voor mijn part je hele leven wonen! En dan draaien de zorgrollen juist om na verloop van tijd. Blijven plakken en ouders die je er niet uit durven trappen is weer een ander verhaal.
hoefden niets te betalen verder. Gemakzucht? Niet voor mij. Gezondheid is erg lang slecht geweest en heb veel ondersteuning nodig gehad. En door de gezondheid kwamen er veel eisen bij kijken voor een huis en daar had ik weer financieel mijn man voor nodig zodat wij uiteindelijk konden kopen. Dat was weer mogelijk omdat mijn man ook nog thuis woonde en ook kon sparen
11AFotograaf schreef:elenaMM77 schreef:ik stel ze nooit.. maar ik ken 2 meiden van 25 en 28 die nog thuiswonen.. En dan vraag ik mij toch wel eens af: why... (gemakzucht).. want je ouders verdienen toch ook een leeg nest op een gegeven moment, waarbij het weer om hun twee draait. ze hebben hun taak volbracht en verdienen de tijd om er van te genieten in plaats van maar te blijven zorgen voor jongen die maar niet uit willen vliegen.
Sorry, maar zo makkelijk als jij het nu stelt is het niet altijd!
Ik woon met mijn 26e ook nog thuis en hoewel ik momenteel erg bezig ben met het vinden van een appartement, is de kans nog niet groot dat er binnen afzienbare tijd iets op mijn pad komt. Ik ben vrijgezel en run al 6 jaar mijn eigen bedrijf, maar dat heeft nog niet genoeg winst om een hypotheek te kunnen krijgen (te veel onzekerheid, dus je moet van 3 (!!!) jaar goede winstcijfers kunnen laten zien). Daarnaast ben ik 'pas' 3,5 jaar ingeschreven bij 2 huurinstanties en als ik nu reageer op een appartement, dan heb ik geluk als ik in de top 10 sta. Bij 1 instantie staat ik zelfs meestal rond plek 60/70. Of te wel: Ik wil wel, maar kan niet... Dus ik heb het geluk dat mijn ouders mij niet het huis uit schoppen en ik nog verder kan werken aan mijn bedrijf en mijn toekomst zonder financiële problemen.

BaileyMix schreef:Mag iedereen toch zelf weten. Ik ga geen commentaar geven op mensen die met 20+ nog thuis wonen, maar mijn type mens is het zeker niet, verre van. Het 'maar ik kan lekker sparen en heb straks op m'n 30e een huis' vind ik veruit de meest verschrikkelijke reden. Maar dat mag je dan alsnog helemaal zelf weten, zolang wij maar ver uit elkaars buurt blijven heb ik er toch geen last van.

, maakt toch niks uit hoelang. .