Samenwonen in Groningen aan de andere kant van het land!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: Samenwonen in Groningen aan de andere kant van het land!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 18:36

Even snel gelezen, reageer straks uitgebreider!
Sowieso leuk die 25-30 jaar bokkers! Gezellig :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:55

Oh trouwens, ik ben 25 en volgensmij ook best gezellig :Y) Dus mochten jullie een keer in zijn voor een meeting, lijke me leuk!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 20:49

Ja, meeting lijkt me ook leuk! Kunnen eventueel n appgroep maken met de mensen die willen meeten :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 23:54

Kwam vanmiddag n huisje in Hoogkerk tegen. Iemand daar bekend mee?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:35

Hoogkerk is ook leuk wonen. Ben je ook zo in stad.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:39

Ik zou dan weer nooit in Hoogkerk willen wonen. Ieder zijn smaak, daarvoor moet je inderdaad gewoon eens wat rondjes door de wijken lopen en zien hoe de sfeer is. Hoogkerk is wel goedkoper dan in de stad.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:11

Ik ben anderhalf jaar geleden voor vriendlief vanuit Amersfoort ook naar Groningen verhuisd. Wilde niet in het appartement wonen waar hij toen woonde, dus wij hebben een leuke sociale huurwoningen in Corpus den Hoorn :). Ik ken de andere wijken niet zo goed, maar ik vind dit wel een erg leuke wijk.

Vriendlief woonde hiervoor in de wijert en dat vond ik niks, maar hij moest daar ook zijn appartement uit omdat alles gerenoveerd ging worden. Al vind ik dat er nu nog niet uit zien, maar misschien is het qua bewoners ook opgeknapt, woonde toen echt rare figuren :=

Ik ben trouwens 26 :). Doe ook callcenter werk, iets anders is lastiger te vinden.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 09:19

Ah leuk, Laura! Beetje het zelfde als ik dus! (Ff in je profiel gespiekt van daar dat k je naam weet ;) ) Bevalt Groningen qua stad? T is voor mijn gevoel zo ver overal vandaan... Zeker met vriendinnetjes die overal en nergens wonen, maar niet in het noorden :p
Als er mensen een meeting willen, laat maar weten! Dan maak ik wel een appgroep en of meetingtopic aan! ^^

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:21

Plien91 schreef:
Nog een stadjer hier :wave:!
Helpman, Oosterpoort, Corpus den Hoorn en de wijken rondom het stadspark en noorderplantsoen zijn echt enorm leuk! Beijum, Lewenborg en Vinkhuizen zou ik in eerste instantie niet naar kijken, ver van het centrum en de populatie is bijzonder.. Dat moet je wel liggen :D. PB me gerust als je eens een kop koffie in de stad wil komen halen :)!

Amen :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:26

Wat leuk dit topic, ik begin 1 november bij het UMCG en woon nu ook in Gelderland dus wij gaan ook verhuizen. Als het goed is hebben we vanaf 1 december een huisje in een dorpje zo'n 15km buiten Groningen stad!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:29

Set_Elkol schreef:
Plien91 schreef:
Nog een stadjer hier :wave:!
Helpman, Oosterpoort, Corpus den Hoorn en de wijken rondom het stadspark en noorderplantsoen zijn echt enorm leuk! Beijum, Lewenborg en Vinkhuizen zou ik in eerste instantie niet naar kijken, ver van het centrum en de populatie is bijzonder.. Dat moet je wel liggen :D.

Amen :D

Ook hoe ik er over denk. :j Groningen is wel echt een leuke stad! Je hebt hier alles en er is altijd iets te doen! Je vriendinnen willen vast vaak langskomen als ze eenmaal hebben ontdekt hoe leuk de stad is! :D

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:31

_AB_ schreef:
Ah leuk, Laura! Beetje het zelfde als ik dus! (Ff in je profiel gespiekt van daar dat k je naam weet ;) ) Bevalt Groningen qua stad? T is voor mijn gevoel zo ver overal vandaan... Zeker met vriendinnetjes die overal en nergens wonen, maar niet in het noorden :p
Als er mensen een meeting willen, laat maar weten! Dan maak ik wel een appgroep en of meetingtopic aan! ^^

Haha, dat heb ik ook. Heb wel veel leuke mensen leren kennen, maar vrienden hier heb ik nog niet gemaakt. Als ik vakantie heb van het werk dan rij ik ook echt heel Nederland door, al merk ik wel dat veel van die vriendschappen ook verwaterd zijn. Ik kwam wel daar heen, maar hun nooit hier heen en het voelde ook alsof alles vanuit mijn kant moest komen. Heel jammer, maar ook wel onvermijdelijk denk ik.

Maar ik begin nu eindelijk echt mijn draai te vinden, al rij ik soms nog verkeerd of raak ik verdwaald als ik zonder navigatie denk dat ik ook wel een kortere binnendoor weg weet of het centrum in rij. Groningen is soms echt nog een doolhof :+.

Soms mis ik Amersfoort echt enorm, maar dat wordt steeds minder. Groningen is ook echt een leuke stad.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:46

Imre schreef:
Ik zou dan weer nooit in Hoogkerk willen wonen. Ieder zijn smaak, daarvoor moet je inderdaad gewoon eens wat rondjes door de wijken lopen en zien hoe de sfeer is. Hoogkerk is wel goedkoper dan in de stad.

Niks mis met Hoogkerk, allen een beetje veel nieuwbouw! Je bent wel zo in de stad en bij de Divoza! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:50

En aan de andere kant van de stad zit js zo bij epplejeck :+

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:13

Wat grappig, ik ben op mijn 18e ook samen gaan wonen in Noord Groningen vanuit Westervoort (bij Arnhem). Cultuur shock, soms nog steeds! Daar zul jij wat minder last van hebben als je in de stad gaat wonen, ik woon 15 minuten boven de stad zegmaar ;)

Ik wil sowieso niet in de stad wonen, dus kan je wat dat betreft niets aanraden. De dorpjes net om de stad heen hebben echter ook een prima verbinding met de stad, alleen is er wat meer dorpsgevoel. Bijvoorbeeld Zuidwolde, maar of daar iets is wat binnen jullie budget / wensen past, weet ik niet...

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:34

Hoogkerk zou voor mij ook geen optie zijn.. zelfde idee als Beijum en Vinkhuizen etc.
Als je het kan betalen zou ik echt rond de binnenstad gaan zoeken.
Wij woonden ook liever in een klein huisje in de stad dan een groter huis buiten de stad. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:21

Hoogkerk lijkt mij juist wel leuk. Net buiten de stad, goedkoop en geen slechte reputatie (dacht ik :P)
Ik zou gewoon een keertje gaan kijken in Hoogkerk! Zelf kijken en voelen is toch het meest fijne.

Voor vriendinnen is er gelukkig een goede treinverbinding ;)
Daarnaast zijn er ook hele leuke mensen in Groningen zelf. Leuke dingen doen en nieuwe vrienden maken is wel erg fijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:59

Tja, de weg van het Westen naar het Noorden is langer dan van het Noorden neer het Westen zeggen ze hier altijd.

Ik ben ook import ... Rotterdamse, en dat verwaterd op een gegeven moment.
Maar in het Noorden wonen is zoooooooooo relax en gezellig. Straks zeg je... nooit meer terug

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:07

Groningen is fantastisch. Wil er nooit meer weg. Vriend en ik kunnen beide op de fiets naar het werk. Winkels om de hoek. Op zaterdag lekker de stad in: markt, lunchen, shoppen of s avonds uit eten en op stap.
A7 en A28 op 3min rijden. Ik ben in 20minuten bij mijn ouders die in een dorpje wonen.

Alleen voor cursussen moet ik altijd naar het midden/westen van het land. Nooit eens andersom. Maar ach, 1,5/2u rijden is ook prima te doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:12

Mando schreef:
Tja, de weg van het Westen naar het Noorden is langer dan van het Noorden neer het Westen zeggen ze hier altijd.

Maar in het Noorden wonen is zoooooooooo relax en gezellig. Straks zeg je... nooit meer terug

Dit was ooit onderzocht door de UK en inderdaad... volgens de routeplanner was de weg van Amsterdam naar Groningen inderdaad ongeveer een kilometer langer :')

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 15:45

Sheran schreef:
Mando schreef:

Dit was ooit onderzocht door de UK en inderdaad... volgens de routeplanner was de weg van Amsterdam naar Groningen inderdaad
ongeveer een kilometer langer :')

Hahaha! Echt waar ja? T voelt idd wel langer van hier naar Grunn dan andersom!
Stiekem hou ik ook gewoon al van die stad! <3
( en van de markt!)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 15:46

Plien91 schreef:
Groningen is fantastisch. Wil er nooit meer weg. Vriend en ik kunnen beide op de fiets naar het werk. Winkels om de hoek. Op zaterdag lekker de stad in: markt, lunchen, shoppen of s avonds uit eten en op stap.
A7 en A28 op 3min rijden. Ik ben in 20minuten bij mijn ouders die in een dorpje wonen.

Alleen voor cursussen moet ik altijd naar het midden/westen van het land. Nooit eens andersom. Maar ach, 1,5/2u rijden is ook prima te doen.

Precies dit zegt mijn vriend ook! Dat is blijkbaar het 'Groningen gevoel'

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:17

Groningen is heerlijk! :+: Ik ben er tijdens mijn studie komen wonen, heb een toffe baan gevonden en blijven plakken. Ik woon alweer bijna vijf jaar in mijn eigen woning, een appartement in Coendersborg. Een wijk in het zuiden van de stad, tegen Haren aan. Heerlijk wonen, ben zo dol op mijn wijkje :+: En wat Plien al zegt. Mijn werk is tien minuten fietsen, mijn paarden staan fantastisch en betaalbaar in Noordlaren en er is áltijd wat te doen in Groningen :D

De genoemde wijken Hoogkerk, Leeuwenborg, Beijum etc vind ik zelf niet aantrekkelijk, zou er voor geen goud gaan wonen :o Maar een wijk leer je pas echt kennen als je er eenmaal door heen bent gelopen/gefietst, en je weet pas echt of het aanstaat als je er eenmaal woont :))

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 14:47

Tivara schreef:
Wat leuk dit topic, ik begin 1 november bij het UMCG en woon nu ook in Gelderland dus wij gaan ook verhuizen. Als het goed is hebben we vanaf 1 december een huisje in een dorpje zo'n 15km buiten Groningen stad!

Wacht, volgens mij ben ik ooit met jou op ponykamp geweest! Ik stuur je n pb!
Leuk zeg, welk dorpje ga je wonen?
WIj willen voorlopig wel in stad blijven :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 14:48

Ik heb trouwens maandag n sollicitatie bij de belastingdienst in Groningen! Ik ben benieuwd hoe dat afloopt!