@Milord: je klopt gaat over kleuterklassen, maar wij noemen dat hier in de volksmond wel school. Nu goed, het is maar een benaming natuurlijk.
Veranderen van school is inderdaad altijd nog mogelijk, en ik zou dat ook zeker doen mocht ik merken dat mijn dochter niet past op die school of er echt grove fouten gebeuren, maar ik wil dat liever niet moeten doen omwille van redenen die ik zou kunnen voorzien omdat ik zelf niet grondig genoeg de afweging maak.
En bedankt voor de tip over die doorlichtingsverslagen, dankzij Balte heb ik beide scholen opgezocht en het heeft mijn mening wel beïnvloedt!
Zo had de school in H vrij veel opmerkingen bij het 1e verslag (2009), meer dan de school in Z, maar zij hebben bij latere doorlichtingen dan wel meer inspanningen gedaan dan eigenlijk nodig waren. Ze hebben dus niet gewoon hun pijnpunten weggewerkt om een positief advies te krijgen, maar hebben hier net inspanning geleverd om extra goed te doen en er een pluspunt van te maken. Het aspect zorg kwam hier al van bij het 1e verslag heel positief naar voor, dus blijkbaar geen holle boodschap van de directeur.
In Z waren de opmerkingen minder zwaar, maar hier krijg ik dan de indruk dat men eraan gewerkt heeft gewoon om in orde te zijn.
Er wordt natuurlijk maar op enkele punten ingezoomd, hier kwamen in de ene school Nederlands en wereldoriëntatie aan bod, in de andere school wiskunde en muzische.
Nog steeds heel benieuwd naar het klasmoment volgende week!