Een goede kennis heeft K...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:47

Waren jullie voor ze kanker kreeg heel close met elkaar? Je kan ook geregeld een mooie kaart sturen.
Mijn moeder wou ook niemand meer zien maar was heel blij met kaarten.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:51

anneliesdj schreef:
HorseyDude schreef:
Ze hebben al zelf gezegd dat ik niet langs mag komen, want de verzorging heeft het al heel druk bij haar thuis.

Ik snap niet dat mensen dat kunnen, het draait nu toch om haar en niet om degenen die de verzorging doen. Als zij wil dat je komt zou ik gewoon gaan, al is het dan maar 10 minuten.
Dat kun je trouwens zowieso wel doen, even heen gaan, aanbellen, knuffel geven en weer vertrekken, daarmee doe je niemand kwaad.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. We hebben totaal geen inzicht in de situatie, wie weet hoe veel mensen langs komen. Wij hebben ook echt mensen bij de deur tegengehouden en niet langs laten komen, heel jammer maar anders bleef er gewoon geen tijd meer over voor het gezin.
Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van de situatie want in een andere situatie kan dit misschien wel prima.

HD, heel veel sterkte de komende tijd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:59

Hammeke schreef:
Ik vind het wel vrij egoïstisch van hun kant dat je niet meer langs mag gaan.. Al is het maar 5 of 10 minuutjes, als je haar zo goed kent is het voor jou immers ook een manier om afscheid te kunnen nemen.

Bij onze buurvrouw is dit ook zo gegaan, de vrouw had al meer dan 2j een relatie met iemand die enorm goed voor haar zorgde maar die niet gewenst was bij haar familie, de laatste dagen van haar leven is de vrouw naar het ziekenhuis gegaan en heeft haar familie de man er echt van weggehouden.
Triest vind ik dat.

Mijn schoonvader is overleden aan longkanker en hij wilde, buiten enkele mensen en zijn eigen kinderen, niemand zien. En of dat nou egoïstisch was of niet, hij was degene die ging sterven, dus die wens hebben we gerespecteerd.

TS, ik wens je veel sterkte.

Hammeke

Re: Een goede kennis heeft K...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:11

Maar uit dit topic blijkt nergens dat het de wens van de stervende is.
Dat is wat mij een beetje stoort.

Net zoals ik zei over mijn buurvrouw, ik ben er zeker van dat zij haar vriend nog eens had willen zien, maar hij mocht daar niet komen van haar familie, en dat vind ik verkeerd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:16

Shadow0 schreef:
Ik vind persoonlijk dat je de wensen van de ander moet respecteren. Als er wordt aangegeven dat bezoek niet gewenst is, om welke reden dan ook, is het niet goed om zomaar langs te gaan. En als je hele intieme vrienden bent dan kun je daar misschien omheen gaan, maar HorseyDude heeft het over een goede kennis. Soms zit het er dan gewoon niet in, hoe triest dat ook is.

Ze zegt dat ze haar kent vanaf haar kindertijd, dat vind ik meer dan een kennis.
En persoonlijk als ik het zou zijn, zou ik liever dagelijks wakker gebeld worden uit mijn middagslaapje dan dat ik alle lieve mensen niet meer gezien zou hebben in mijn laatste dagen.
Maar goed dat ben ik.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:21

anneliesdj schreef:
Shadow0 schreef:
Ik vind persoonlijk dat je de wensen van de ander moet respecteren. Als er wordt aangegeven dat bezoek niet gewenst is, om welke reden dan ook, is het niet goed om zomaar langs te gaan. En als je hele intieme vrienden bent dan kun je daar misschien omheen gaan, maar HorseyDude heeft het over een goede kennis. Soms zit het er dan gewoon niet in, hoe triest dat ook is.

Ze zegt dat ze haar kent vanaf haar kindertijd, dat vind ik meer dan een kennis.
En persoonlijk als ik het zou zijn, zou ik liever dagelijks wakker gebeld worden uit mijn middagslaapje dan dat ik alle lieve mensen niet meer gezien zou hebben in mijn laatste dagen.
Maar goed dat ben ik.

Heel eerlijk denk ik niet dat je dat kan zeggen voordat je zelf zo ziek geweest bent. Dat 'middagslaapje' zorgt er wel voor dat je daarna nog en uurtje gezellig met je kinderen of beste vrienden een kop thee kan drinken en wat praten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:27

Misschien, maar dat is dan aan de persoon zelf denk ik.
Maar goed ik ken de situatie daar ook niet, maar ik zou zeggen; niet geschoten is altijd mis.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:55

vuurneon schreef:
Hammeke, vanuit mijn werk weet ik dat, hoe lief ook bedoeld, het niet altijd haalbaar is voor de zieke zelf. Dat zelfs even die 10 minuten bezoek kan nog te belastend kan zijn. Het is goed dat de familie het aangeeft. Sterker nog, zelfs meegemaakt dat de zorg werd geweigerd voor de rust: de familie gaf zelf aan wanneer een zorgmoment gewenst was. En dat was ook prima. Het draait nu om het zo comfortabel mogelijk maken voor haar in de tijd de haar nog rest op deze aardbol...

Het is jammer, maar begrijpelijk en dat kun je ook alleen maar respecteren.

HD nogmaals heel veel sterkte! Het is ook heel verdrietig

Inderdaad, ook "maar 5 minuten" kan al veel te veel zijn...
Ik heb het zelf op een leukere manier meegemaakt, hoe makkelijk "maar 5 minuten bezoek" teveel kan zijn: na een bevalling (die 48 uur duurde) kwamen mensen die vonden dat ze er recht op hadden "gezellig" aankakken op de dag na de bevalling... ( mijn familie dacht wat beter na en kwam pas na een week).
Ik kreeg 's avonds prompt koorts van uitputting. Nou was dat dus vanwege een bevalling, nog kans zat om later dat kraambezoekje over te doen dus. Maar ik kan me dus wel héél goed voorstellen hoe zwaar een bezoekje van "maar" 5 minuten kan zijn voor iemand die er nog veel slechter aan toe is en bijvoorbeeld moet vechten om alleen maar adem te kunnen halen...

Daar kan een ander niet over oordelen of het egoïstisch is om iemand niet toe te laten... mensen kunnen héle goede redenen hebben bezoek niet toe te laten, hoe triest het ook is dat je niet persoonlijk afscheid kunt nemen en hoe begrijpelijk het ook is, dat je iemand nog even wilt kunnen zien of spreken.

Heel veel sterkte TS, het is erg moeilijk om te weten dat iemand er niet lang meer zal zijn. :(:)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 17:51

Even wat verschrikkelijk nieuws doorgeven, want ik hoorde net dat ze helaas is komen te overlijden. Ze is ook inmiddels gecremeerd. :'(

Rotziekte... ;( Ik wíst wel dat ze 2016 niet zou halen... |(

Vaarwel Trea met je mooie witte haren... ;(

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:54

Sterkte gewenst HD :(:)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:01

Sterkte HD. Mijn 'oom' (enorm goede vriend van het gezin) is afgelopen week ook te komen overlijden. Wij gaan hem maandag wegbrengen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:01

Heel veel sterkte, HD! :(:)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 18:01

Fnanne schreef:
Sterkte gewenst HD :(:)

Bedankt, zal wel wennen zijn voor haar vriendin en voor mij en voor haar man. Die ik (als hij dit leest!) heel erg veel sterkte wil toewensen bij dit vreselijke verlies.
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 14-11-15 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 18:03

Hhilde schreef:
Sterkte HD. Mijn 'oom' (enorm goede vriend van het gezin) is afgelopen week ook te komen overlijden. Wij gaan hem maandag wegbrengen.

Sterkte terug! :(:) Y;(

Afbeelding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:13

Sterkte TS! Jammer dat je de kans niet hebt gehad om naar de crematie te gaan of naar het afscheid/avondwake.

Ik snap dat het als eerbetoon bedoeld is, maar ik weet niet of je zonder toestemming zo een foto van je kennis op internet/bokt mag plaatsen? Misschien dat je hem beter kan verwijderen en een mooi ander plaatje kan plaatsen als eerbetoon. Bijv. van de zee als ze daar van hield of van bloemen of een bepaald dier als ze daar zo van hield.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 18:18

Delphi schreef:
Sterkte TS! Jammer dat je de kans niet hebt gehad om naar de crematie te gaan of naar het afscheid/avondwake.

Ik snap dat het als eerbetoon bedoeld is, maar ik weet niet of je zonder toestemming zo een foto van je kennis op internet/bokt mag plaatsen? Misschien dat je hem beter kan verwijderen en een mooi ander plaatje kan plaatsen als eerbetoon. Bijv. van de zee als ze daar van hield of van bloemen of een bepaald dier als ze daar zo van hield.

Is weg :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:24

Heel veel sterkte HD... Afscheid nemen is zo ontzettend moeilijk Y;(

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:35

Heel veel sterkte Y;(