Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anneliesdj schreef:HorseyDude schreef:Ze hebben al zelf gezegd dat ik niet langs mag komen, want de verzorging heeft het al heel druk bij haar thuis.
Ik snap niet dat mensen dat kunnen, het draait nu toch om haar en niet om degenen die de verzorging doen. Als zij wil dat je komt zou ik gewoon gaan, al is het dan maar 10 minuten.
Dat kun je trouwens zowieso wel doen, even heen gaan, aanbellen, knuffel geven en weer vertrekken, daarmee doe je niemand kwaad.
Hammeke schreef:Ik vind het wel vrij egoïstisch van hun kant dat je niet meer langs mag gaan.. Al is het maar 5 of 10 minuutjes, als je haar zo goed kent is het voor jou immers ook een manier om afscheid te kunnen nemen.
Bij onze buurvrouw is dit ook zo gegaan, de vrouw had al meer dan 2j een relatie met iemand die enorm goed voor haar zorgde maar die niet gewenst was bij haar familie, de laatste dagen van haar leven is de vrouw naar het ziekenhuis gegaan en heeft haar familie de man er echt van weggehouden.
Triest vind ik dat.
Shadow0 schreef:Ik vind persoonlijk dat je de wensen van de ander moet respecteren. Als er wordt aangegeven dat bezoek niet gewenst is, om welke reden dan ook, is het niet goed om zomaar langs te gaan. En als je hele intieme vrienden bent dan kun je daar misschien omheen gaan, maar HorseyDude heeft het over een goede kennis. Soms zit het er dan gewoon niet in, hoe triest dat ook is.
anneliesdj schreef:Shadow0 schreef:Ik vind persoonlijk dat je de wensen van de ander moet respecteren. Als er wordt aangegeven dat bezoek niet gewenst is, om welke reden dan ook, is het niet goed om zomaar langs te gaan. En als je hele intieme vrienden bent dan kun je daar misschien omheen gaan, maar HorseyDude heeft het over een goede kennis. Soms zit het er dan gewoon niet in, hoe triest dat ook is.
Ze zegt dat ze haar kent vanaf haar kindertijd, dat vind ik meer dan een kennis.
En persoonlijk als ik het zou zijn, zou ik liever dagelijks wakker gebeld worden uit mijn middagslaapje dan dat ik alle lieve mensen niet meer gezien zou hebben in mijn laatste dagen.
Maar goed dat ben ik.
vuurneon schreef:Hammeke, vanuit mijn werk weet ik dat, hoe lief ook bedoeld, het niet altijd haalbaar is voor de zieke zelf. Dat zelfs even die 10 minuten bezoek kan nog te belastend kan zijn. Het is goed dat de familie het aangeeft. Sterker nog, zelfs meegemaakt dat de zorg werd geweigerd voor de rust: de familie gaf zelf aan wanneer een zorgmoment gewenst was. En dat was ook prima. Het draait nu om het zo comfortabel mogelijk maken voor haar in de tijd de haar nog rest op deze aardbol...
Het is jammer, maar begrijpelijk en dat kun je ook alleen maar respecteren.
HD nogmaals heel veel sterkte! Het is ook heel verdrietig
Delphi schreef:Sterkte TS! Jammer dat je de kans niet hebt gehad om naar de crematie te gaan of naar het afscheid/avondwake.
Ik snap dat het als eerbetoon bedoeld is, maar ik weet niet of je zonder toestemming zo een foto van je kennis op internet/bokt mag plaatsen? Misschien dat je hem beter kan verwijderen en een mooi ander plaatje kan plaatsen als eerbetoon. Bijv. van de zee als ze daar van hield of van bloemen of een bepaald dier als ze daar zo van hield.