Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bridgetF schreef:Hij reed achteruit, dat is een bijzondere verrichting, daar heeft al het andere verkeer voorrang op. Dus jij ook! Daar komt nog eens bij dat jij stil stond en niet reed, dan is hij dubbel fout! Bumperkleven valt alleen bij voortbewegend verkeer.
Ik zou vanavond maar eens even naar hem toe gaan en zsm een schadeformulier in vullen. Heb je ook contact gegevens van getuigen?
Amira_ schreef:bridgetF schreef:Hij reed achteruit, dat is een bijzondere verrichting, daar heeft al het andere verkeer voorrang op. Dus jij ook! Daar komt nog eens bij dat jij stil stond en niet reed, dan is hij dubbel fout! Bumperkleven valt alleen bij voortbewegend verkeer.
Ik zou vanavond maar eens even naar hem toe gaan en zsm een schadeformulier in vullen. Heb je ook contact gegevens van getuigen?
Ja dat heb ik! Ga dit zo ook even aan mijn ouders laten lezen allemaal.
ilaan schreef:Als je daarheen gaat, of op een neutrale plek afspreekt, neem dan iemand mee met verstand van het invullen van zo'n formulier en iemand die zich niet laat ompraten in de tegenpartij zijn voordeel.
Want als hij de verkeerde vakjes oid aankruist dan heb je mooi een probleem. En ja ik spreek uit ervaring, had gelukkig niet getekend dus ze konden er niks mee maar handig was anders!
Goof schreef:TS ik vind het wel meteen een leermoment om niet te dicht op een auto te rijden met je scooter (ook al is het niet jouw fout).
Ik merk ook wel eens dat er iemand boven op mijn achterbumper rijdt. Omdat een scooter zo smal is zie je deze niet altijd direct. Als je ineens moet remmen oid kun je dus echt vrij gemakkelijk een scooter over het hoofd zien.
Alleen in dit geval kon ik er echt even niks aan doen, maar weet van mezelf wel dat ik af en toe te dicht op auto's rijd dus dat zal ik zeker niet meer doen.
anneliesdj schreef:Dat is niet nodig want het feit dat zij met de scooter vast zat onder de auto is daar bewijs van.
Maar heb je politie laten komen op dat moment? Zo nee, niet slim. Politie komt wel degelijk voor als de schuldvraag niet duidelijk is.
Los daarvan, lijkt me dat hij gewoon aansprakelijk is omdat hij én achteruit reed, én jij de zwakkere bestuurder bent.