Problemen huisbaas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Problemen huisbaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:00

Sorry maar ik vind op een vloer van 60m2 een emmer grote echt niet enorm hoor. Wij storen ons er ook niet aan en wij moeten er leven toch?

Wij willen het ook zsm oplossen maar de verzekering kan hier zo 2 maanden overheen laten gaan, hoe zit dat dan?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:01

Jullie storen er zich niet aan maar het is een huurhuis,dan hoort alles te zijn zoals jullie het huurden.

Jullie huren het en horen er geen schade aan te richten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:02

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:03

Over hoeveel werk/geld hebben we het eigenlijk?

Moet de hele vloer dan opnieuw gedaan worden qua schuren en lakken of kan alleen die plek 'gerepareerd' worden?

Mocht je nu geen geld hebben daarvoor dan moet je in gesprek met je huurbaas. Lijkt mij sowieso een puik plan om eens een gesprek aan te gaan. Als jij dat niet durft/kan dan je vriend, of misschien samen?

Even goed afstemmen wat te doen met die vloer. Kom dan met een concreet voorstel: we hebben nu even een moeilijke periode maar zorgen dat het voor eind december gemaakt is oid

En ga dan gelijk het gesprek aan dat het jullie stoort dat hij zo regelmatig binnen komt. Dat het voelt als controle maar dat jullie het huis huren en hij daar van de binnenkant zich niet mee hoort te bemoeien mits jullie de schimmel niet hoog tegen de muren op hebben zitten en de boel versmeren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:05

LauLauu schreef:
Jullie storen er zich niet aan maar het is een huurhuis,dan hoort alles te zijn zoals jullie het huurden.

Jullie huren het en horen er geen schade aan te richten.

Pas als je er uit gaat... dan moet alles worden teruggebracht naar de originele staat (uitgezonderd gewone slijtage).

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:06

In principe heeft je huisbaas niets te zorken in jouw woning zodra jjj gehuurd hebt.
Zou toch nog eens contact met jouw verzekering leggen. Bij wie ben jij verzekerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:07

We horen er geen schade aan te richten nee, maar heb ik dit express gedaan? Nee.

Je gaat me niet vertellen dat jij nog NOOIT schade hebt gemaakt perrongeluk aan iemand anders zijn spullen of ed.

Ik heb gisteren gebeld met mijn verzekering en kreeg helaas te horen dat gehuurde objecten niet onder de verzekering vallen.

De hele vloer moet opnieuw worden gedaan, schuren en lakken etc.

Het huis is verder gewoon schoon en netjes, we maken 1x per week het hele huis schoon, verschonen de kattenbakken regelmatig, katten hebben overal de gelegenheid om aan iets te krabben of ed.

Als wij tegen hem ingaan gaat hij dreigen met dingen van de katten moeten dan maar weg of ed.

Ik dacht ook dat als wij eruit gaan alles in de originele staat moet worden gebracht.. Dan snap ik best die regel in het contract maar die man wil het liefst nog elke dag langskomen om te kijken hoe het hier gaat.. had het dan niet verhuurd.. :l
Wij hebben tegen hem gezegd dat we ermee aan de slag gaan, maar hij eist nu dus dat het voor november geregeld is. Ik hoop dat mijn moeder eventueel nog iets in ken brengen of ed..

Wij zijn bij ING verzekerd, heb dus al contact hiermee gehad en dit is niet verzekerd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:09

Het lijkt mij het handigst als je gewoon even in goed overleg gaat met je huisbaas.

Ik kan me voorstellen dat hij er enorm van baalt dat jullie er nog maar net in zitten en je nu al zijn vloer "vernield" hebt... wat staat hem dan nog meer te wachten als je zo achteloos met zijn huis om gaat, zal die dan wel denken....

Maar als je er nog maar kort woont, dus recent verhuisd bent en 2 maanden borg betaald hebt dan zal hij vast ook wel kunnen begrijpen dat je nu wellicht even door je spaarpotje heen bent.

Ik zou gaan voor een goed gesprek waarbij je jezelf opstelt dat je het ontzettend rot vindt dat dit gebeurd is, hem verzekerd dat je voorzichtiger met zijn spulletje zal zijn en je om de tafel gaat zitten om het kostenplaatje voor reparatie duidelijk te krijgen.

En dan voor te stellen dat je dat in termijnen extra bovenop je huur betaalt.

Hij heeft toch niks te vrezen verder gezien die 2 maanden borg waar hij het altijd nog uit zou kunnen halen, mochten jullie ineens vertrekken?

Laat hem gewoon iets opstellen met daarop duidelijk de kosten voor herstel, dat jullie tekenen dat jullie dat moeten betalen, en dat je daarvoor de huur zoveel maanden met zoveel euro verhoogd om dat af te betalen en dan ben je er toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:11

Beloven schreef:
Huurder zal het gehuurde goed als goed huisvader onderhouden.
Bij in gebreke blijven zal de verhuurder op kosten van de huurder deze werkzaamheden laten uitvoeren.

Kort gezegd: je zit er amper in en je hebt nu al schade, ik bedenk zo maar even dat dat niet valt onder "als een goed huisvader onderhouden". Helemaal niet als het je amper wat boeit dat die schade er zelfs maar is, in iets wat niet eens van jou is!

Waarom moet er dan een hele vloer uit als het "slechts een vlek" is? Heeft hij dat bepaald of een expert ofzo? Want die zou ik wel inschakelen, of even bekijken welk bedrijf die vloer heeft geplaatst en met hen overleggen. Als het opgelost kan raken met een kleine ingreep moet je ook niet heel de boel gaan vernieuwen natuurlijk.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:11

en ook dat kan een huisbaas niet dreigen dat de katten weg moeten, hij kan jullie er ook niet zomaar uitzetten zeker niet daarom. kijk maar eens google rechten bij huurwoning

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:13

Bij zo iemand had ik zowiezo niet willen huren.

Is er geen mogelijkheid om ergens een stukje parket te krijgen en alleen dat beschadigde stuk te vervangen?

En waarom moet alles vernieuwd worden? Er is toch maar op 1 stukje schade?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:16

Eens met pmarena, met de aanvulling dat de kosten moeten worden vastgesteld door een onafhankelijke deskundige en dat je van de kant van de verhuurder verwacht dat hij jullie verder met rust laat. Hij mag niet te pas en te onpas bij jullie aan de deur staan, alleen als hij een goede en duidelijk omschreven reden heeft.
Laatst bijgewerkt door Boras op 14-10-15 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:17

Varekaj schreef:
Beloven schreef:
Huurder zal het gehuurde goed als goed huisvader onderhouden.
Bij in gebreke blijven zal de verhuurder op kosten van de huurder deze werkzaamheden laten uitvoeren.

Kort gezegd: je zit er amper in en je hebt nu al schade, ik bedenk zo maar even dat dat niet valt onder "als een goed huisvader onderhouden". Helemaal niet als het je amper wat boeit dat die schade er zelfs maar is, in iets wat niet eens van jou is!

Ik vindt je wel overdreven reageren hoor. Er wordt nog steeds in geleefd in dat huis. Als er NIETS mag gebeuren, moet je het huis in een porceleinkast opbergen.

Ik had een Eigen huis en daar gebeurden ook wel dingen waar ik van baalde, maar hoe veel je ook baalt, het verandert er niets meer aan...

Volgens mij moet het goed pas weer in fatsoenlijke staat worden gebracht op moment van de sleuteloverdracht. Is het dan niet oke, dan kan de huurbaas je borg inhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:18

Ik vind het niet zo redelijk van je om mij (ons) zo aan te vallen, we gaan harstikke netjes met het huis om en een ongelukje kan gebeuren. Nodig je uit om zelf even te komen kijken en niet te oordelen door je pc schermpje heen :).

Bij de bezichtiging was het een super aardige man en kwam die totaal niet zo over, dit is echt veranderd sinds we het huren..

En de hele vloer moet gedaan worden omdat je anders een kleurverschil krijgt in de vloer.

Hij zei ook al meteen omdat die dacht dat het kattenpis was dat die katten wegmoesten.. We zijn juist gaan huren omdat de katten hier mee mochten. Dat was geen enkel probleem etc.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:21

Wat onwijs vervelend dat die man zo vaak langs/binnen komt. Je zou er benauwd van worden...
Ik vraag me af of hij dat wel mag?

Mijn huisbaas komt nooit binnen om de boel te checken. Alleen als we het aan hem vragen.

En ja, het is vervelend dat je nu een plek hebt op de vloer maar jeetje, een ongelukje kan iedereen gebeuren hoor. Wat staan sommigen hier weer te springen om met het vingetje te wijzen.
Ik hoop dat het uiteindelijk meevalt en je niet alles hoef te schuren en lakken!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:24

Beloven schreef:
Sorry maar ik vind op een vloer van 60m2 een emmer grote echt niet enorm hoor. Wij storen ons er ook niet aan en wij moeten er leven toch?

Wij willen het ook zsm oplossen maar de verzekering kan hier zo 2 maanden overheen laten gaan, hoe zit dat dan?

Ik vind wel dat je erg laks doet over iets heel ergs duurs van een anders wat je stuk maakt met een m.i. ondoordachte actie. Natte handdoeken op een parketvloer.... Je snapt toch zelf ook dat dat niet kan?

Maar verder, geen idee of hij het zo kan eisen. Maar het lijkt me wel logisch dat dit zsm hersteld wordt. Het wordt anders alleen maar erger en gaat je ondervloer rotten enzo :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:28

Sorry hoor maar als ik op een laminaten vloer handdoeken laat liggen voor 1 minuut max dan komt hier ook geen zwarte vlek op. Het was een ongelukje en dit kan gebeuren. Stel jij loopt met je sopemmer over die vloer, valt, hele emmer water over je vloer heen, wat dan? Dat kan ook niet toch???

Zoals ik zei, niet aan gedacht en een foutje kan gebeuren, vind dat de meeste hier meer oordelen. Alsof je zelf nooit een fout maakt of perongeluk iets kapot maakt of beschadigd.. wauw.

Ondervloer en alles is gewoon al helemaal droog en zoals ik zei het wordt zsm gemaakt maar als de verzekering hier 2 maanden overheen laat gaan.. :S

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:28

TS heb je een fotootje van de plek? Zal denk ik vast wat info geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:31

Rocamor schreef:
TS heb je een fotootje van de plek? Zal denk ik vast wat info geven

Ga ik vanavond proberen te plaatsen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:36

Ik snap eigenlijk gewoon niet hoe je van een stapeltje vochtige handdoeken zo'n schade kan krijgen op een parketvloer dat het gaat verkleuren, en dat zelfs de hele boel er weer uit moet. Wanneer ik de mijne uit de machine haal zijn die idd vochtig, maar no way dat ze zo'n vlek zouden achterlaten als ik ze zou laten liggen.

Daarnaast, als die man net het hele huis gerenoveerd heeft en veel geld in die vloeren heeft gestopt, dan is dat aardig zuur dat het na 2 maanden alweer eruit mag door "een ongelukje". Op dat vlak begrijp ik 'm volledig. Hij heeft jullie immers in goed vertrouwen zijn pand ter beschikking gegeven als woning.

Over de termijn echter, daarover zou ik wel in gesprek gaan. Het is niet dat het huis hierdoor op invallen staat natuurlijk, maar herstel de boel gewoon zo snel mogelijk en let een beetje op in de toekomst. Je woont er net, hij komt nog herstellingen doen blijkbaar waarvan je wel op de hoogte bent (zoals dat lek). Het kan prima dat je die beste man niet meer ziet eens die herstellingen afgerond zijn ;) Van ongezonde bemoeizucht zou ik me op dat punt nog even geen zorgen maken.
Stel dat alles netjes hersteld raakt en hij komt dan nog maandelijks zonder reden op de koffie, dan zou ik wel aan de bel trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:41

Die lek is opgelost door een loodgieter bedrijf, niet door hem. Er is niks aan het huis gebeurd of ed. Die vloeren liggen er al 30 jaar in, maar zullen toen de tijd best duur zijn geweest ja.

Blijkbaar is die vloer zo gevoelig dat als er 1 druppel water de vloer raakt en er langer dan 5 min opligt of ed er een zwarte vlak opzit..

De vloer moet er niet uit, het moet opnieuw geschuurt en gelakt worden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:42

Beloven schreef:
Sorry hoor maar als ik op een laminaten vloer handdoeken laat liggen voor 1 minuut max dan komt hier ook geen zwarte vlek op. Het was een ongelukje en dit kan gebeuren. Stel jij loopt met je sopemmer over die vloer, valt, hele emmer water over je vloer heen, wat dan? Dat kan ook niet toch???

Zoals ik zei, niet aan gedacht en een foutje kan gebeuren, vind dat de meeste hier meer oordelen. Alsof je zelf nooit een fout maakt of perongeluk iets kapot maakt of beschadigd.. wauw.

Ondervloer en alles is gewoon al helemaal droog en zoals ik zei het wordt zsm gemaakt maar als de verzekering hier 2 maanden overheen laat gaan.. :S

maar zo snel krijg je toch helemaal geen schade?

hier ligt ook een laminaat vloer in mijn gehuurde woning..
gloednieuw gelegd door de verhuurder, dus iedere schade is door ons veroorzaakt..

ik heb natte handdoeken voor de wasmachine gegooid, inclusief vol hondenurine (mijn hond, inmiddels ingeslapen, had blaasproblemen aan het einde van haar leven).. soms lag er een plas de hele nacht op.. werd wakker, zag het.. dweilde het op en gooide de natte handdoek (ja had gewoon geen droge schone dweilen meer als een hond 10x per dag plasjes achterlaat, met en zonder bloed) bij de wachmachine. liep de rest van het huis door, snel even zuigen en dweilen, en als ik pech had vergat ik die hele handdoeken tot smiddags..

ook drie of 4 keer de honden waterbak die niet heel handig stond omgeschopt (dat wel vrijwel meteen opgeruimd natuurlijk)..

inmiddels is mijn hondje er niet meer.. En ondanks mijn angst voor het laminaat is de enige schade die er tot nog toe op zit een klein chipje in de kleine kamer (drie milimeter circeltje) van een ladder die omviel toen we erin gingen.

tot slot hebben we de wasmachine en droger al 1x moeten verplaatsten omdat men bij de ketel moest.
hierbij is de hele wasmachine leegegelopen en over de vloer gelopen..
snel handdoeken erover heen en het hele spul in de gang gedoponeerd, we hadden geen tijd om alles goed te drogen.. Zelfs dat heeft geen schade opgeleverd

Ik zou dus allereerst twijfelen of jullie parket wel nieuw of zo duur is..
Daarnaast als de huisbaas beweert dat hij alles nu moet schuren en lakken..
sorry maar laminaat schuur en lak je niet.
Tot slot hoort er in principe altijd 1m2 extra laminaat aanwezig te zijn in een woning (zeer zeker gehuurde), zodat je de eventuele schade kunt herstellen, door die paar stroken eruit te halen en te vervangen..

ook als er geen parket aanwezig is.. na 3 maanden mag er nog geen verkleuring zijn, dus als hij de naam van het laminaat geeft, gewoon 1m2 of zo klein mogelijk pakket halen en zelf vervangen..
is het
a. weer netjes
b. heeft hij niets te klagen..

als het parket zwart geworden is door de vlek, ga er dan maar vanuit dat er echt geen nieuw of duur laminaat gelegd is.. dan heb je het over een prutproduct.. De stroken horen namelijk dusdanig verwerkt te zijn dat ze echt wel tegen een beetje vocht of enkele uren een natte doek kunnen hebben.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 14-10-15 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:43

Beloven schreef:
Helaas vallen gehuurde objecten hier niet onder. Nu gaat dit waarschijnlijk wel via mijn moeder lukken maar dan nog kan hier zo 2 maanden overheen gaan voor je aanvraag goedgekeurd is etc.

Maar waarom moet je nu wachten op de aansprakelijkheidsverzekering van je moeder dan? Die heeft er toch niks mee te maken? Jij hebt toch de natte handdoeken op de grond laten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:45

Nogmaals, het is parketvloer, geen laminaat. Groot verschil, hier mag ook niet gedweilt of ed op worden.

Op laminaat heb je met water niet zoveel last ervan indd. Maar hier blijkbaar supersnel..

Via mijn verzekering kon het niet, dus hebben we het via mijn moeders verzekering geprobeerd en dit kon wel, hierom moet ik dus wachten op de verzekering..

Het is geen nieuwe vloer, is al 25 jaar minimaal oud, en toen de tijd waarschijnlijk heel duur.. :
http://ronaldbosparketvloeren.nl/?gclid ... wod0tkOmQl

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:46

TS heeft het steeds over parket, niet over laminaat. Bij mij ex was het parket ook onwijs gevoelig. 1 spettertje en iedereen werd gelijk panisch