Ik denk dat als ik een huilbaby heb dat ik bij wijze van moordneigingen zou krijgen. Ik ben lichamelijk niet ziek maar ook niet altijd even fit, in de winter lig ik veel in bed en lamlendig op de bank, op die momenten denk ik van....pfff je zal maar een kind hebben..... Ik heb soms genoeg aan mezelf hoewel dit heel negatief klinkt maar misschien heb ik niet genoeg drive.
Anderzijds ben ik van het zorgen (en loop ik mezelf dan snel voorbij) en is het heel aandoenlijke een mini exemplaar van jezelf...
Wat ik mijzelf serieus afvraag, is je eigen kind echt altijd de leukste? Ik zie soms van die jankerige bange introverte kids dan denk ik pffft dat zou ik nou jammer vinden dat je denkt nou mijn kind is lelijk of een sulleke of whatever.
Onder vrouwen is het denk ik een soort taboe, want ik hoor nooit soortgelijke verhalen, alleen maar rozengeur en maneschijn.
Egoïstisch als je niet voor kinderen kiest..?? Je laat niks achter?? Get real, in wat voor wereld leven we?! Zo gezellig is het momenteel niet en de overbevolking is een groot mondiaal probleem! Ik vind het juist een groot offer om er niet aan te beginnen, zeker als je erfelijk belast bent met ellendige aandoeningen en je hier je verantwoordelijkheid in neemt.
er bestaat niets zaliger dan die kleine handjes die grijpen naar jou en hoe ze haar lijfje in mijn armen begraaft als ze verdrietig is, of de schattige zoenen die ze geeft...
hoe zou dat eruit zien?
,
jouw reactie was ook op phormo. Tjee, ik moet echt op bed.
'.