Sinds mijn 4e levensjaar heb ik geen contact meer met mijn vader. Het eerste studiejaar kreeg ik dan ook keurig een aanvullende beurs, jaar 2 hadden ze zomaar even bedacht dat ik weer contact met mijn vader had en kreeg ik dus alleen de basisbeurs
Aantal maanden moeten wachten maar op den duur alles met terugwerkende kracht terug gekregen. (Wel na enkele verklaringen van moeder, psycholoog, LBIO, mijzelf, en nog wat oude formulieren over rechtszaken). Daarnaast weet ik trouwens niet hoe het zit met de vernieuwde stufi, je kon namelijk toch geen beurs meer krijgen maar alleen maar lenen? En lenen van DUO/overheid is niet eng. De rente die je terug moet betalen in minimaal, zelfs de rentes op de spaarrekening zijn nog hoger
En afbetalen gaat heel rustig en je kan zelf een klein beetje inspraak hebben over de hoeveelheid die je afbetaald. Dit kan namelijk in grote delen, maar ook in kleine beetjes.Over het inkomen van je moeder, dit wordt altijd zo gerekend, het is oneerlijk dat weet ik. Maar dat inkomen staat in principe "vast" volgens de belastingdienst. Andere dienstjaren kan nog wat op gecorrigeerd worden. Vandaar dat DUO ook van dit bekende inkomen uit gaat.