Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:32

Zolang jullie niet samenwonen begrijp ik het probleem niet tenzij zij keihard spaart voor een uitzet en jij ieder weekend gadgets koopt. Of betekent deze aanschaf dat je haar de komende maanden niet meer kan zien wegens geldgebrek en dat je geen trein kaartje kan kopen om haar te zien?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:32

Voor de zaken die je opnoemt zou ik persoonlijk niet eens willen. Je gebruikt hem alleen voor de gemakkelijken die je op je telefoon hebt. Maar die wil wil je niet pakken op zo'n moment. Er bestaat ook nog iets van een social life. Berichten kunnen wachten. Niemand kan verwachten dat iemand constant berichten kan lezen. Daarnaast, vind ik het ook onverantwoord in het verkeer. De smartwatch is de eerste die een verbod krijgt in het verkeer. Net als je werk, je bent bezig met verkeer regelen, niet je berichten checken. Tot zover mijn mening erover.

Jij blijft natuurlijk de persoon die zoiets kan aanschaffen en zelf even de afweging moet maken.

Collie2008

Re: Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:34

Ik denk dat jouw vriendin haar paard meer kost dan jouw horloge. ieder z'n ding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:34

Nou jullie zijn lekker aardig voor me :+

Snap dat jullie zeggen dat het zijn geld is, dit is het ook natuurlijk. Maar het geld is voor later.
Het is meer een principe kwestie: als er geld binnenkomt, wordt het uitgegeven door mijn vriend.
En dát vind ik eigenlijk zonde, aangezien we geen geld hebben en dus daarom ook nog thuiswonen.
Ik ben van het sparen, en mijn vriend dus niet

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:36

Kana schreef:
Je betaald het zelf? Dan moet je het toch lekker helemaal zelf weten.

Zie mijn vriend al aankomen, mij verbieden mijn eigen geld uit te geven. :=

Dit dus.

Zolang het mijn geld is, en niet ons geld(waarin zij een gelijk deel inbrengt) kon ze van mij de boom in.

Als je haar nou al laat beslissen wat er aangeschaft moet worden, kan je wel vergeten dat je enige zeggenschap hebt zodra je samen woont.

en zij heeft paarden. Ook een gevaarlijke hobby

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:38

jolmer20 schreef:

Snap dat jullie zeggen dat het zijn geld is, dit is het ook natuurlijk. Maar het geld is voor later.
Het is meer een principe kwestie: als er geld binnenkomt, wordt het uitgegeven door mijn vriend.
En dát vind ik eigenlijk zonde, aangezien we geen geld hebben en dus daarom ook nog thuiswonen.

Nog steeds zie ik het probleem niet. Het is zijn geld, hij moet zelf weten of hij het spaart of uitgeeft.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:38

Of je leest de post boven je waaruit blijkt dat hij al genoeg uitgeeft en ze daarom nog niet samen kunnen wonen.....
Dáár zou ik dus ook van balen!

Kitty1985 schreef:
Kana schreef:
Je betaald het zelf? Dan moet je het toch lekker helemaal zelf weten.

Zie mijn vriend al aankomen, mij verbieden mijn eigen geld uit te geven. :=

Dit dus.

Zolang het mijn geld is, en niet ons geld(waarin zij een gelijk deel inbrengt) kon ze van mij de boom in.

Als je haar nou al laat beslissen wat er aangeschaft moet worden, kan je wel vergeten dat je enige zeggenschap hebt zodra je samen woont.

en zij heeft paarden. Ook een gevaarlijke hobby

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:39

jolmer20 schreef:

het is zijn geld, niet jou geld ;)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:39

jolmer20 schreef:

Waarom mag jij wel bakken geld uit geven aan jouw paarden en moet hij sparen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:40

Kayleigh_ schreef:
jolmer20 schreef:

Nog steeds zie ik het probleem niet. Het is zijn geld, hij moet zelf weten of hij het spaart of uitgeeft.

Kwestie van rekening houden met elkaar lijkt mij: als je afspreekt dat je samen uit huis wil en wilt samenwonen en daarvoor gaat sparen en de een doet het wel en de ander geeft geld uit aan gadgets dan zou ik daar ook niet heel blij mee zijn :n kwestie van prioriteiten; gadget belangrijker dan sparen voor samenwonen? Of toch andersom?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:41

Pfoe, ik vind wel dat jullie reacties "zijn geld, moet ie lekker zelf weten" vrij kort door de bocht zijn :=

Ik zit momenteel in een situatie dat we beiden hard aan het sparen zijn om uit huis te kunnen en te kunnen gaan samen wonen, dan zou ik toch écht niet blij worden als vriendlief gadgets gaat kopen... Natuurlijk, zijn geld, maar onze toekomst.

Aan TS, ik weet niet wat je situatie is? Als je geen toekomstplannen/sparen hebt en je kunt het missen, gewoon aanschaffen toch? Wel thumbs up dat je het in elk geval op tafel gooit :j

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:42

Ik geef niks uit aan mijn paarden, dit doen mijn ouders en die hebben beloofd dit altijd te blijven doen. Dit is mijn luxe :)

Het is meer dat we hebben afgesproken om te sparen, en hij mag best zelf geld uitgeven, dit ga ik hem niet ontzeggen, lijk wel gek!
Maar het is gewoon dit bedrag komt in 1 keer binnen en gaat in 1 keer er weer uit ook. Naar iets waar ik het nut niet van inzie.
Laatst bijgewerkt door jolmer20 op 08-10-15 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:44

jolmer20 schreef:
Ik geef niks uit aan mijn paarden, dit doen mijn ouders en die hebben beloofd dit altijd te blijven doen. Dit is mijn luxe :)

Het is meer dat we hebben afgesproken om te sparen, en hij mag best zelf geld uitgeven, dit ga ik hem niet ontzeggen, lijk wel gek!
Maar het is gewoon dit bedrag komt in 1 keer binnen en gaat in 1 keer er weer uit ook. Naar iets waar ik het nut niet van inzie.

Ik denk dat hij zelf ook erg twijfelt over het nut, anders was dat ding allang gekocht :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:45

Het lijkt me vooral afhankelijk hoe jullie financiele situatie geregeld is. Als jij je eigen geld hebt en alle gezamelijke kosten zijn gedekt: vooral kopen wat je niet laten kan, hoe nuttig of niet-nuttig het ook is.

Als jullie echter samen allerlei kosten moeten dragen en dit ten koste daarvan zou gaan, of je hebt nog schulden, of jullie zijn aan het sparen voor iets belangrijks, dan moeten jullie er ook samen uitkomen. (En ook bv als het ten koste gaat van het vakantiegeld, want dan moet je vriendin er echt iets voor inleveren, het is wel zo netjes om dat dan samen te overleggen.)

Maar dan is het denk ik beter om samen spaardoelen af te spreken, dan elkaars uitgaven te beoordelen op nut.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:45

vuurneon schreef:
jolmer20 schreef:

Ik denk dat hij zelf ook erg twijfelt over het nut, anders was dat ding allang gekocht :)

Precies dit ^

Mijn vriend heeft t andersom, die koopt eerst en bedenkt dan pas wat voor nut het eigenlijk heeft :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:46

Maar jij kunt hem daarin niet tegenhouden en dan vindt hij blijkbaar uit huis gaan niet zo belangrijk.. Wat wel weer super balen is voor jou als jij dat wel graag zou willen. Misschien kunnen jullie afspraken maken over hoeveel je spaart per maand.

Greentea01

Ik woon wel samen.

Wij hebben een gezamenlijke rekening voor de gezamenlijke kosten en een eigen rekening voor.

Van mijn eigen rekening betaal ik mijn paard en andere dingen voor mezelf

Van zijn rekening betaald hij weer zijn motorhobby.

Iedereen zijn ding vind ik. Zo lang de vaste lasten gewoon betaald kunnen worden kan ieder zijn eigen ding doen van de eigen centjes. Dit is ook precies de reden waarom ik een eigen rekening heb en een gezamenlijke.

Kortom: als het van je eigen geld is zou ik geen reden bedenken waarom niet.

Mijn vriend vind een paard misschien ook wel onzin, maar dat wil niet zeggen dat ik geen paard mag, of een auto of ene motor of jouw apple gevalletje :)

Om in te gaan op wat Jolmer20 zegt: ik spaar wel maar hij niet. Spreek een bedrag per maand af dat jullie samen sparen. Het geld dat dan overblijft kan je aan zelf spenderen

jolmer20

Gelukkig is mijn vriend wel zo verstandig om er eerst over na te denken inderdaad haha.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:48

jolmer20 schreef:

Ahh kijk daar komt de aap uit de mouw.

Jij hebt iemand die jouw peperdure hobby bekostigd....

Kijk dan is het helemaal niet eerlijk.

Jij hebt elke dag een leuke hobby om naar toe te gaan, wat je geen cent kost.

Jouw vriend wil een eenmalige dure uitgave doen van ZIJN geld. Een uitgave die hij ook nog eens wil gebruiken om zijn werk te vergemakkelijken.

Maar nee, daar komt de verwende dame uit de hoek: NEE je moet sparen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:49

VisibreTeam schreef:
vuurneon schreef:

Precies dit ^

Mijn vriend heeft t andersom, die koopt eerst en bedenkt dan pas wat voor nut het eigenlijk heeft :')

Neen, denk eerder dat hij bang is voor zijn vriendin

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:50

Marcella, dat is wel vloeken in de kerk hoor door zo'n watch te degraderen tot 'Apple gevalletje'

:') :')

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:51

Ik snap jullie allebei wel.
Zijn geld, zijn beslissing waar het aan uitgegeven wordt.
Maar als dat betekent dat het langer duurt voordat jullie kunnen gaan samenwonen omdat zij als enigste spaart zou ik daar ook van balen.
Ik zou in deze situatie overwegen om een gezamenlijke spaarrekening te openen en af te spreken dat jullie allebei een vast bedrag elke maand daarop storten en ook afspreken welk bedrag genoeg is om samen te gaan wonen. Op die manier heb je een concreet doel om te sparen voor het samenwonen waar jullie beiden evenveel aan bijdragen en alles wat je over hebt kun je uitgeven zoals je zelf wilt. Duurt het misschien een maandje langer om een apple watch te kopen...maar zijn jullie wel allebei blij!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:51

Hoho, dit vind ik een gemakkelijke reactie Kitty1985 :)
Dat ik een verwend persoon ben doordat mijn ouders het voor mij betalen, zegt niet dat ik zeg je MOET.
Het is iets wat we samen hebben afgesproken, en als hij dan een gedeelte uitgeeft en dan een ander gedeelte opzij zet, dan is het wat anders.
We hebben gewoon niks, makkelijk zat.
Als ik geld binnen krijg, gaat het aan mijn benzine om naar hem toe te kunnen of naar mijn spaar.
Vandaar dat ik het niet echt ermee eens ben

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:52

Kitty1985 schreef:
VisibreTeam schreef:

Precies dit ^

Neen, denk eerder dat hij bang is voor zijn vriendin

Beetje banketstaaf en kort door de bocht vind je niet om dat zo te zeggen?
Ik denk niet dat hij bang voor me is ;) Maar hij heeft gewoon altijd zijn geld bij en als hij iets wil MOET hij het kopen. Iets met 'impulsaankopen'....

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:52

vuurneon schreef:
Marcella, dat is wel vloeken in de kerk hoor door zo'n watch te degraderen tot 'Apple gevalletje'

:') :')

-O- -O- -O- -O- nee toch!!!???? |( |( |(

Dat is niet zo bedoelt hoor! hahahaha Ik ben gewoon echt een leek met hippe apple dingen. :+