Onze droomman

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:01

renskesanne schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wat is een goede opleiding / goede baan? Ik vind dat minimaal HBO of een salaris van 3.000. Voor een ander is dat al 2000 euro. :j

eentje waarmee hij zekerheid heeft op een goede vaste baan

Wat is een "goede vaste baan"?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:01

MarlindeRooz schreef:
Wat is een goede opleiding / goede baan? Ik vind dat minimaal HBO of een salaris van 3.000. Voor een ander is dat al 2000 euro. :j

Zonder diploma ben je tegenwoordig nergens meer. En nou vind ik dat geen wereldramp, maar ik wil bijv. zekerheid hebben. Een bepaald niveau zegt vaak toch iets over een persoon, al kan ik dat moeilijk uitleggen. Zou zou ik best met een 'nerd' willen daten. Ik houd ook van gamen, dus wat is er dan mooier? Als 'nerd' zijnde heb je tegenwoordig kans op een goede baan en die zijn vaak al blij dát ze een vriendin hebben :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:05

Een diploma laat ook zien dat iemand doorzettingsvermogen heeft. Ik heb eens iemand gedate die na z'n mavo ergens is gaan werken en daar nog steeds werkt. Ja leuk hoor, maar dat is zo'n afknapper want dan heb je imo gewoon geen ambities om wat van je leven te maken. :') ([***] wat hij deed was niet heel intelligent zeg maar.)
Laatst bijgewerkt door Captain op 08-10-15 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:07

Captain schreef:
Een diploma laat ook zien dat iemand doorzettingsvermogen heeft. Ik heb eens iemand gedate die na z'n mavo ergens is gaan werken en daar nog steeds werkt. Ja leuk hoor, maar dat is zo'n afknapper want dan heb je imo gewoon geen ambities om wat van je leven te maken. :') (werk wat hij deed was niet heel intilligent zeg maar.)

Intilligent ja? :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:08

MarlindeRooz schreef:
renskesanne schreef:

eentje waarmee hij zekerheid heeft op een goede vaste baan

Wat is een "goede vaste baan"?

Tjonge wat dram jij af en toe ongelooflijk door.

Kan ik ook onder jouw post wel gaan zetten, wat is niet teveel overgewicht, hoeveel kg praten we dan over?

Wat voor de 1 een goede baan is kan voor de ander wel een opstapje naar meer zijn. Leuk dat je bv 3000 euro per maand verdient maar als je er voor op je rug moet liggen is het wat mij betreft geen 'goede baan'.

Mijn droomman:
* donker haar
* slank postuur
* 1.80 of langer
* houden van het buitenleven
* een eigen mening hebben
* zelfstandig zijn

Ach eigenlijk heb ik hem al. Hij is misschien in een andermans ogen niet knap of bijzonder maar voor mij heeft hij alles en dat is meer dan je je kan wensen toch <3

Palmera

*mediteraans uiterlijk
*twee koppen groter dan ik
*breed in de schouders/armen
*humor
*creatief in bed
*zorgzaam
*hondenliefhebber
*sportief
*bezig zijn met goede voeding
*goede persoonlijke verzorging
*mij niet als een prinsesje behandelen
*zelfstandig kunnen functioneren

En het belangrijkste: hij moet KUNNEN en DURVEN praten. :)

Edit: op dit moment heb ik een lief die aan alle bovenstaande punten voldoet.
Ik plaats hier meteen de opmerking dat hij toch ook enige minpunten heeft. Maar dat geeft niet: niemand is perfect. Ik denk dat uiteindelijk elkaar accepteren en respecteren het belangrijkste is in een relatie. Belangrijker dan een eisen-lijstje ;)
Laatst bijgewerkt door Palmera op 08-10-15 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Intelligent. :+ excuses. :Y)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:10

Captain schreef:
Een diploma laat ook zien dat iemand doorzettingsvermogen heeft. Ik heb eens iemand gedate die na z'n mavo ergens is gaan werken en daar nog steeds werkt. Ja leuk hoor, maar dat is zo'n afknapper want dan heb je imo gewoon geen ambities om wat van je leven te maken. :') (werk wat hij deed was niet heel intilligent zeg maar.)

Precies dit. Niks tegen mensen die niet hogerop komen maar zelf doe ik ook hbo en wil daarna mijn master gaan halen dus ik wil iemand die hetzelfde niveau heeft. Iemand zonder diploma hoef ik helemaal niet. Geen doorzettingsvermogen/lui lijkt mij.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:17

Argai schreef:
Captain schreef:

Precies dit. Niks tegen mensen die niet hogerop komen maar zelf doe ik ook hbo en wil daarna mijn master gaan halen dus ik wil iemand die hetzelfde niveau heeft. Iemand zonder diploma hoef ik helemaal niet. Geen doorzettingsvermogen/lui lijkt mij.

Pardon? >;) Ik vind dit nogal wat aannames.
Ik ben meteen na mijn mavo gaan werken, heb cursussen gevolgd tussendoor, heb grond gekocht en met vette winst verkocht en van dat geld een zaak geopend op mijn droomeiland. Waar ik nu zo'n 60 uur per week maak om de boel te laten lopen zoals ìk dat wil.

Dus noem niet zomaar iemand lui en zonder doorzettingsvermogen. Er zijn meerdere wegen die naar Rome en de top leiden.

Edit: júist dergelijke ondoordachte aannames klinken tamelijk sneu uit de mond van zgn hoogopgeleiden.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 08-10-15 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:18

Argai schreef:

Gevaarlijk dit. Wat als iemand echt wel het IQ heeft maar tevreden is met het werk wat hij nu doet? Dat hij niet perse een master heeft zegt niks over intelligentie.

NB: liever iemand die gelukkig is met het werk wat hij doet op lager niveau dan iemand op hoger niveau die zwaar ongelukkig is met zijn werk.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:24

degene die ik al heb :D lang, bruin haar, beetje ruig (lange stoppelbaard, buiten werken en buiten de staf wonen), sterk, vind het prima dat ik dieren heb en wil
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 08-10-15 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:24

Het zegt ook niks over intelligentie maar vaak wel over het doorzettingsniveau van een persoon. En ja, uitzonderingen daar gelaten zoals Palmera. Maar ik heb al meerdere mannen
meegamaakt die dus wel gewoon 'lui' waren. Daar zou ik dus niks mee kunnen beginnen. Simpelweg omdat ik wil dat we op dat vlak op hetzelfde niveau zitten.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:27

Winged schreef:
Argai schreef:

Gevaarlijk dit. Wat als iemand echt wel het IQ heeft maar tevreden is met het werk wat hij nu doet? Dat hij niet perse een master heeft zegt niks over intelligentie.

NB: liever iemand die gelukkig is met het werk wat hij doet op lager niveau dan iemand op hoger niveau die zwaar ongelukkig is met zijn werk.

Hij/zij moet vooral doen waar ze gelukkig van worden. Daar ben ik voorstander van. Maar zo ziet mijn 'droomman' eruit. Goede diploma, goede baan. Niet dat ik die ooit ga vinden.:')
Mijn familie heeft altijd erin gestampt dat een goede diploma heel belangrijk is. Dus ik doe er alles voor om mijn diploma te halen. Misschien dat dat daarom ook wel een 'eis' is.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:29

Captain schreef:
Het zegt ook niks over intelligentie maar vaak wel over het doorzettingsniveau van een persoon. En ja, uitzonderingen daar gelaten zoals Palmera. Maar ik heb al meerdere mannen
meegamaakt die dus wel gewoon 'lui' waren. Daar zou ik dus niks mee kunnen beginnen. Simpelweg omdat ik wil dat we op dat vlak op hetzelfde niveau zitten.

Wat heeft dat dan met doorzettingsvermogen te maken?

jij houd dus niet van luie mannen, heeft niets met opleiding te maken lijkt me?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:31

Zeker wel, lees nog maar eens wat ik in mijn tweede post schreef. Overigens vreemd dat ik me moet verantwoorden wat voor eisen ik heb. Dat is persoonsgebonden, kun je het mee eens zijn of niet.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:35

Suzanne F. schreef:
Die bestaat niet vermoed ik. Want hij moet knap zijn, lief zijn, geduldig zijn, kunnen koken, ook in het huishouden wat doen. Niet te dominant zijn maar ook geen watje. Hij moet humor hebben. Hij moet me vrij laten in mijn wensen, hobby's en dromen. Hij moet zelf een carrière hebben en gemotiveerd en ambitieus zijn. Het liefst met een goed inkomen en een hoge functie. Hij moet me in mijn waarde laten en me accepteren om hoe ik ben. Hij moet niks voor mij willen bepalen maar wel in mij geïnteresseerd zijn. Hij moet trouw zijn en alleen maar mij willen. Ik wil niet aan hem hoeven twijfelen. Hij moet van vakanties houden en met mij leuke uitstapjes willen maken. Het moet geen echte family man zijn want ik houd niet van verjaardagen en veel verplichte uitjes. Oh en het belangrijkste: hij moet mijn dochtertje geweldig en leuk vinden en andersom. En zelf geen kinderen meer willen want daar ben ik klaar mee.

Deze man bestaat dus niet omdat geen enkele man (en vrouw) perfect is. Dat realiseer ik me heus wel.

Afgezien van het laatste over je dochtertje en kids, deze man heb ik *\o/* yeah haha

Edit: overigens ook omdat ik m'n eisenlijst had laten varen en niet meer zo krampachtig vasthield aan het type wat ik wilde :j
Laatst bijgewerkt door kimmysan op 08-10-15 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:37

Oh ja, ik dacht ook te weten dat ik het perfecte droomplaatje in mijn hoofd had. En ik dacht hem ook nog bijna te hebben. :j

Vrijheid was voor mij de uitkomst, dacht ik. Iemand die ook gaat en staat waar die wilt, iemand die de ander geen verplichtingen op legt en in zijn waarde laat (kwam net uit een erg moeizame en onderdrukkende relatie). Die avontuurlijk is, de wereld wilt zien. Gewoon gezellig samen wilt zijn. En dan ook nog het liefst met lang haar, een natuurlijk gespierd lichaam, leuke stijl, artistiek. Net zoveel van muziek houd als ik, schaamteloos kan kletsen. En daar was hij, de knappe jongen met lang haar, die net een half jaar in Azië was geweest, vrijwilligerswerk had gedaan, zweert op vrijheid. Tot ik erachter kwam dat vrijheid in zijn ogen betekende dat je geen rekening met een ander hoeft te houden, hij duidelijk had laten weten dat hij verliefd op me was en plotseling zonder iets te zeggen met zijn beste vriend naar Frankrijk was vertrokken. :wave: -O-

En nu heb ik een hele lieve vriend waarbij ik eerst zou zeggen 'niet helemaal mijn type'. Maar wel iemand die ik nog geen week kende en durfde te zeggen dat ik samen met hem wou zijn. Die net zo gek is als ik (misschien ietsjes gekker), mij absoluut trouw zal blijven, mij als de wereld ziet. Samen met mij avontuurlijk wil zijn en de wereld wilt zien. Die samen met mij vrij wilt zijn, die ontzettend artistiek is. En ook nog knap, maar dan met kort haar. :Y) En ook nog, die naar mij op kijkt, en ik naar hem. Die mij absoluut in mijn waarde laat. *\o/*

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 11:37

Captain schreef:
Een diploma laat ook zien dat iemand doorzettingsvermogen heeft. Ik heb eens iemand gedate die na z'n mavo ergens is gaan werken en daar nog steeds werkt. Ja leuk hoor, maar dat is zo'n afknapper want dan heb je imo gewoon geen ambities om wat van je leven te maken. :') (werk wat hij deed was niet heel intelligent zeg maar.)

Is dat zo belangrijk dan? Ik walg hier echt van. Ik werk in de schoonmaak en daar is helemaal niks mee. En dat betekent ook niet dat ik geen ambities heb om wat van me leven te maken. Tjonge jonge zeg

MarlindeRooz

Re: Onze droomman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:39

Dat moet ook gedaan worden toch? Maar niet iedereen wil zo'n partner en past daarbij.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:40

Joh, als jij daar gelukkig mee bent is het toch goed. IK zou daar alleen niet mee kunnen leven.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:40

Oh ja, wat betreft mensen die miepen over HBO of hoger. Dat wil dus echt helemaal niets zeggen. :') Ik ken de grootste dozen die op de universiteit zitten en de meest intelligente mensen op het MBO.

Mijn vriend begon op het gymnasium, maar kwam er achter dat het middelbare school systeem gewoon echt niet voor hem werkte. Nu doet hij een kunstopleiding op het MBO en belachelijk veel zelfstudie thuis. Je wilt niet weten wat voor een boeken hij leest en doorheen komt. :+
Hij is misschien niet 'verzekerd' van een baan in de toekomst, maar ik durf erop te wedden dat hij prima zijn weg vind en ook echt geld gaat verdienen aan zijn kunst.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:41

Mijn partner heeft (in sommige ogen hier) slechts een MBO opleiding maar wel een eigen transport onderneming. Hij werkt kei hard voor zijn bedrijf. En haalt er een goed inkomen uit.

Sterker nog, ik ben ingeneur en zijn inkomen is hoger.

En toch zijn er mensen om ons heen die vinden dat ik iemand van "eigen niveau" had moeten zoeken want hij is chauffeur..

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:43

Dit is je tweede post:

Captain schreef:
Een diploma laat ook zien dat iemand doorzettingsvermogen heeft. Ik heb eens iemand gedate die na z'n mavo ergens is gaan werken en daar nog steeds werkt. Ja leuk hoor, maar dat is zo'n afknapper want dan heb je imo gewoon geen ambities om wat van je leven te maken. :') (werk wat hij deed was niet heel intelligent zeg maar.)

Of iemand een diploma heeft en op welk niveau zegt toch lang niet altijd iets over lui zijn of het wel/niet hebben doorzettingsvermogen?
Dat jij het een afknapper vindt dat iemand geen diploma heeft of werk doet dat naar jou mening niet intelligent is, dat kan en mag natuurlijk (ik probeer je droomman niet te ontkrachten ;) ). Maar in mijn ogen zegt een diploma niets over wel of geen doorzettingsvermogen en lui zijn.
Ik ken ook hbo studenten en studenten van de universiteit die lui zijn en weinig doorzettingsvermogen hebben en daardoor twee jaar langer over hun studie doen.

edit: typefoutje
Laatst bijgewerkt door akishino op 08-10-15 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:44

Ik vind ambitie ook niet alleen werkgerelateerd. Je kunt op zoveel vlakken ambitieus zijn.

Wat ik wel bijzonder vind, waarom willen veel mensen een dominante man? :') Dat wil je toch niet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:47

Lekker spannend inderdaad wat voor baan iemand heeft... Ik kan me daar echt niet druk om maken iig. Al zit iemand door omstandigheden thuis. Geen probleem.

Ik heb zelf een wo opleiding afgerond en werk nu als salarisadministrateur. Ook niet op mijn niveau maar ik heb het hier naar m'n zin. Ik heb inderdaad geen grote ambities maar dat maakt me echt niet lui.

Kimmysan, waarom wil jij geen dominante man? Ik ben wat dat betreft vrij ouderwets denk ik.