Nederlandse ARBO arts in Nieuw Zeeland of Australie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Radiostilte

Re: Nederlandse ARBO arts in Nieuw Zeeland of Australie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:54

Zover ik het nu begrijp moet de vader van TS zorgen dat zijn vrachtwagenrijbewijs in NL weer geldig is zodat NZ hem over kan zetten. Ik vind het dan wel logisch dat je daarvoor in NL moet zijn en ik vind eigenlijk dat je geluk heb dat NL dat zo nog wil doen. Ze hadden ook kunnen zeggen je woont hier al 8 jaar niet meer en je hebt een NZ rijbewijs dus die vrachtwagenregistratie is komen te vervallen of we kunnen niet werken met een NZ rijbewijs. Of dat ze zeiden je had maar moeten zorgen voordat je emigreerde dat je vrachtwagenrijbewijs is NL geldig was zodat NZ hem ober kan zetten.

Maar daar heb je niks aan. Kun je geen contact opnemen met de ambassade of consulaat om te vragen of er ergens in de buurt een Nederlandse arts is? Ik geloof namelijk dat het niet perse een arbo arts hoeft te zijn en volgens mij is die keuring ook redelijk simpel dus door zo beetje elke arts wel te doen. Mocht die er niet zijn kun je dan niet met de Nederlandse instanties overleggen of ze de voorwaarden van zo keuring naar een arts in NZ sturen en dat hij daar de keuring doet. Dat eventueel een arts in NL de resultaten die de NZ arts gevonden heeft checkt of dat overeen komt met de regels? Mocht dat niet kunnen dan blijven alleen de opties van Ibbel over en dan zou ik het ook wel weten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Nederlandse ARBO arts in Nieuw Zeeland of Australie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:10

De keuring voor vrachtwagentijbewijs is in NL enkel toegestaan bij een Arbo arts. Vroeger niet maar dat is veranderd.