Nog meer mensen die hun facebook weg hebben gedaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:35

Mariska_28 schreef:
Ik begin het te overwegen... Schrik elke keer weer van de racistische reacties die langs komen van 'vrienden van vrienden' in de vluchteling discussies. Op dit moment is facebook geen leuk medium.

Ben ik met je eens. Facebook is helemaal niet meer zo leuk zoals het was. Ik heb het dan ook alleen maar vanwege de spelletjes

liesjecryos

Re: Nog meer mensen die hun facebook weg hebben gedaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:07

heel knap dat jullie het kunnen,ik kan het dus echt niet :')
Ik vind FB heerlijk,zit op veel fandoms en daardoor blijf ik van veel dingen op de hoogte.
En met haken krijg ik veel hulp van groepjes.
Ik heb wel weinig vrienden op Fb maar iets van 38,maar ik wil geen meelezers en wat heb je eraan om met het neefje van het nichtje van een kennis van je beste vriendin ''bevriend'' te zijn :? :?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:11

Ik moet ook maar eens m'n lijssie gaan opschonen. Laatst ook iemand eraf gegooid omdat ik elke week foto's van haar kleinkind zag. Vind het ook nog gevaarlijk ook

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:28

Ik vind fb/twitter/instagram wel heel anders dan bokt. Plaats op bokt geen selfies en ik volg ook niemand.

Ik heb geen van de boven genoemde dingen alleen bokt.
;)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:37

Hier ook sinds 3 maanden geen Facebook meer, en heel eerlijk? Ik mis er helemaal niks aan en vind het heerlijk rustig. Niemand meer die je kan 'volgen'. Gaat een boel kapot door dat Facebook. Ben heel blij dat ik er van af ben! En mocht ik het gaan missen, dan maak ik het account gewoon weer aan. ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:41

Ik heb nooit wat actief gedaan met facebook en ik heb het een jaar geleden verwijderd. Nooit wat gemist en ik ga het ook niet missen ook. Het maakt in mijn ogen alleen maar dingen kapot, zorgt voor jaloezie en geeft een foutief beeld van de realiteit.

Ik zal wel ouderwets zijn :+

8nnemiek

Ik heb wel facebook, maar ik zorg wel dat ik alleen vrienden heb die ik echt ken, met een zelfde mening. Post iemand vervelend commentaar, dan gooi ik em direct uit mijn vriendenlijst :Y) En ik heb nog tig verzoeken open staan van mensen die vrienden willen worden.. maar zo lang ik ze niet ken of niet meer wil kennen accepteer ik gewoon niet.
Wel vind ik de groepen op facebook fijn. Zo ben ik aangemeld bij een veganisten-groep, een broodbakkers groep, een weckgroep, een moestuingroep, een trekpaardengroep, een zeilgroep.. Ideaal als je vragen hebt of iets wil verkopen. Je krijgt veel sneller reactie dan op bokt. Maar ook pagina's als die van de dierenbescherming vind ik handig. Er worden waarschuwingen gegeven als er ergens gif wordt gevonden, en er worden vermiste en gevonden dieren gedeeld.

Ir111

Ik vind het een hele leuke manier om een beetje in contact te blijven met mensen die ik anders zou verliezen. Verder haal ik er nuttige en leuke informatie vandaan en gebruik ik het actief om te netwerken. Prima medium dus voor mij.

Mensen die racistische meuk plaatsen of voor de honderdste keer de zwarten pieten discussie aanzwengelen gooi ik zonder pardon uit mijn vriendenlijst. Maar eerst geef ik aan dat ik nooit berichten wil zien van degene die het initiële racistische / zwarte pieten bericht geschreven heeft en dat gedeeld is. Dat helpt enorm, mijn tijdlijn is over het algemeen gewoon gezellig. :D

Wat gaat er dan allemaal kapot door FB? Ik kan me daar echt niets bij voorstellen... :=

edit: Wat 8nnemiek ook zegt: FB groepen vind ik echt super handig, die gebruik ik heel erg veel. Met name geheime besloten groepen. Zo handig om info te delen, bv voor de pensionstal waar ik sta.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:57

Ir111 schreef:
<KNIP> Mensen die racistische meuk plaatsen of voor de honderdste keer de zwarten pieten discussie aanzwengelen gooi ik zonder pardon uit mijn vriendenlijst. Maar eerst geef ik aan dat ik nooit berichten wil zien van degene die het initiële racistische / zwarte pieten bericht geschreven heeft en dat gedeeld is. Dat helpt enorm, mijn tijdlijn is over het algemeen gewoon gezellig. :D

Wat gaat er dan allemaal kapot door FB? Ik kan me daar echt niets bij voorstellen... :=

<KNIP>

Dit bijvoorbeeld: http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/ar ... ntje.dhtml

Werkgevers zitten OOK op Facebook. En hele volksstammen snappen dat maar niet of vinden echt dat beide werelden los van elkaar staan. Werkgevers denken daar anders over!

Dus:
Plaatsers van bijvoorbeeld racistische meuk: nee bedankt, we hebben geen vacature.
Leuke foto van jou met een dikke joint of een krat bier die je claimt net leeggezopen te hebben? Sorry, geen vacature.
Leuk verhaal hoe je met je hooligan matties de supporters van de tegenpartij 'gerekt' hebt? No thanks.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:00

Ik heb Facebook omdat ik het af en toe handig vind om iemand te kunnen contacten wanneer dat nodig is, of iemand kan opzoeken om er zo mee in contact te komen. Ik ben echter vrijwel nooit online, ik denk dat één keer per week of per twee weken veel is. Ik word er namelijk wel onrustig van merk ik.

Mizora

Ik heb zowel twitter als facebook. Op facebook heb ik 2 groepen, 1 over mijn poedels en 1 over mijn paard. Als ik mensen niet interessant vind of te veel vind spammen over iets dan kijk ik of ik op zich ze nog als vrienden wilt houden en dan zet ik hun notificaties uit. Zo is er een soort van vriendin die was altijd al enthousiast met berichten en klagen op facebook en toen werd ze zwanger. Eens in de maand kijk ik even op haar facebook of er nog bijzonderheden zijn. Racistische mensen worden er meestal gewoon uit gegooid maar van een enkeling wil ik blijven weten hoe het leven loopt en die komen dus in notificaties uit (o.a. een werknemer van mijn ouders).

Ik plaats sowieso nauwelijks selfies, op twitter plaats ik wel met regelmaat een foto, de bedoeling is zelfs elke dag. Maar daar plaats ik nauwelijks iets anders (de laatste foto waar ik met meer op sta dan één been is 19 april geweest). Op facebook share ik met enige regelmaat en doe ik wel verhaaltjes schrijven, maar de laatste foto van mijzelf (meer dan één been) is van 1 juni geweest.

Ik gebruik facebook wel om met mensen af te spreken of even wat door te praten als face-to-face niet mogelijk is. Het is makkelijker om er iets naast te doen dan bellen en het hoeft niet op de telefoon te gebeuren (t.o.v. whatsapp).

Maar ik merk wel dat Facebook bij sommige mensen veel meer tijd in beslag neemt dan bij anderen. Bij mij neemt bokt die tijd in, facebook is zo gelezen.

Pantykous

purny schreef:
Mariska_28 schreef:
Ik begin het te overwegen... Schrik elke keer weer van de racistische reacties die langs komen van 'vrienden van vrienden' in de vluchteling discussies. Op dit moment is facebook geen leuk medium.

Ben ik met je eens. Facebook is helemaal niet meer zo leuk zoals het was. Ik heb het dan ook alleen maar vanwege de spelletjes

Ik heb m'n facebook heerlijk opgeschoond nav dat soort reacties. Ruimt lekker op *\o/*

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:04

Hier FB, Maar heb er veel tijd ingestoken om het te krijgen zoals ik wil.

Reacties van vrienden van vrienden zie ik niet. Net als veel reclames ect.

Het artikel met ontslagen. Wat deze mensen deden dikke pech, ze deden al dingen die niet mogen kunnen op de werkvloer of erbuiten.

Structureel blijven kijken wat je voorbij ziet komen en gewoon melden dat je dat niet meer wilt zien. Heeft bij mij heel veel gescheeld en net als rumag/leuke whatsapp/reclame zooi heb ik gewoon op verborgen staan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:11

Hier ook nog Facebook, maar ook om gewoon een beetje te volgen wat er in nl gebeurt, en voor de mensen die het leuk vinden, om te volgen wat wij doen.

Zonder Facebook zou ik veel mensen niet meer spreken omdat ik misschien een week per jaar in Nederland zit, en dan niet iedereen ff langs kan gaan.
Die 200+ vrienden die ken ik ook allemaal, maar degene die alleen maar reclame deelt daar zet ik gewoon de meldingen van uit, en zoek wel weer contact als ik wat te melden heb ofzo.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:13

Ik heb nog wel fb maar zou het het liefste verwijderen. Ik heb er niet veel aan en het kost veel tijd. Echter ben ik redacteur van een fb pagina waardoor ik dus niet zonder mijn account kant.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:15

Facebook heeft hier geen waarde. Zit er bijna nooit meer op.

Iets anders, mensen blijken al snel rascistisch te zijn als ze een afwijkende mening hebben over die vluchtelingen discussie. Ik denk gewoon dat een groot deel er met een nuchtere blik op kijken.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:20

Ik zit er ook aan te denken om FB te verwijderen. Al vanaf het begin ben ik heel selectief in mijn vrienden, maar helaas familie kan je zonder boze gezichten moeilijk verwijderen.
Als ik er iets persoonlijks opzet ( bv operatie) weten mijn hoog bejaarde ouders dat meteen en raken meteen overstuur terwijl het familielid die het ze vertelt niet de moeite neemt om aan mij te vragen hoe het is.
Het zelfde met " vrienden" stompzinnig reageren met 1 zinnetje ( of helemaal niet ) maar ook niet op een andere manier contact opnemen, want alles is toch goed , het staat toch niet op FB ??
FB lijkt wel een nieuwe manier van sociale controle ....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:41

Nayomie schreef:
Facebook heeft hier geen waarde. Zit er bijna nooit meer op.

Iets anders, mensen blijken al snel rascistisch te zijn als ze een afwijkende mening hebben over die vluchtelingen discussie. Ik denk gewoon dat een groot deel er met een nuchtere blik op kijken.

Een nuchtere kijk is wat mij betreft prima, maar posts als: "ik hoop dat alle bootjes zinken, dat scheelt weer een paar opvreters" is wat mij betreft behoorlijk smakeloos. Zijn vaak mensen uit m'n paardennetwerk en gelukkig geen familie dus dat maakt het makkelijk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:55

proudmama schreef:
FB lijkt wel een nieuwe manier van sociale controle ....

Het is toch nog altijd aan je zelf wat je er op zet en voor wie, dus dat controle gevoel heb ik niet zo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:55

blokje schreef:
Nooit aan facebook begonnen.
Ook geen ander sociale media eerder wel hyves.

Hier hetzelfde. Vroeger hyves maar verder geen FB of andere social media. Ik mis het totaal niet.
Heb wel Whatsapp op mijn foon maar vind dat geen echte social media.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:04

Ik heb het een tijdje weggedaan, maar toch maar weer aangemaakt vanwege een besloten groep van mijn jaar op de universiteit. Merkte dat ik veel info miste [daar worden bijvoorbeeld samenvattingen gedeeld, en als je ergens niet uitkomt kun je daar vragen enz.]. Ik heb ook heel weinig vrienden, rond de 30 geloof ik? En ik moet ook weer opschonen, zitten nog een paar mensen van de middelbare school tussen die ik niet meer spreek enz.

Ik zit ook onder een pseudoniem op facebook en mijn pagina is geheel afgeschermd voor iedereen die niet met mij bevriend is. Ik wil niet dat ik gegoogeld kan worden en dat is tot nu toe ook aardig gelukt :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:07

mij valt op dat het helemaal in is om af te geven op facebook.

facebook maakt niks kapot, mensen maken dingen kapot en facebook is gewoon een instrument, geen oorzaak.
Ik heb facebook, vind het erg leuk en handig. te veel tijd er op besteden ligt al evemin aan facebook.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:09

Ik vond het altijd wel leuk, maar tegenwoordig komt er alleen nog maar dingen over vluchtelingen en winacties die je naaien waar je bij staat als je niet oppast. Moet je je gegevens doorgeven en dan staat een heel stuk daaronder dat het zo'n abbonnmentsdienst is. Vind dat zo irritant. Of dat je dan gebeld word door weet ik veel wie door callcenters
Ik doe er nooit aan mee maar heb het wel eens bekeken. En kan daar zo kwaad om worden

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:13

Ayasha schreef:
mij valt op dat het helemaal in is om af te geven op facebook.

facebook maakt niks kapot, mensen maken dingen kapot en facebook is gewoon een instrument, geen oorzaak.
Ik heb facebook, vind het erg leuk en handig. te veel tijd er op besteden ligt al evemin aan facebook.

Mee eens.. Net als wapens. De wapens doden niet, daar zorgt de mens zelf voor..

Hier ook gewoon fb en niet van plan om weg te doen. Alle nieuws dingen lees ik nooit, dus de reacties zie ik ook niet :P

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:17

Leuk om de verschillende meningen te lezen over Facebook.
Zelf volg ik groepen die ik interessant vind, waardoor ik veel leuke artikelen tegenkom om te lezen. Omdat ik die groepen veel volg, komen ook vooral die berichten bovenaan mijn tijdlijn terecht. De nutteloze updates van vrienden (van vrienden, etc.) kom ik daardoor minder tegen.

Vroeger wilde ik altijd alle berichten lezen, dat heb ik tegenwoordig niet meer. De app van mijn telefoon verwijderen heeft daarbij wel geholpen, haha. Besteed veel minder tijd aan Facebook dan voorheen.