CV onderhoudsbeurt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak laat jij de CV controleren ?

- elk jaar
45 (52%)
- eens per 2 jaar
10 (11%)
- alleen als er klachten zijn
4 (4%)
- Heb een contract, komen eens per anderhalf jaar langs,
14 (16%)
- anders
6 (7%)
- nooit
6 (7%)

Totaal aantal stemmen: 85

Anoniem

Re: CV onderhoudsbeurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 00:22

Om de 2 jaar , huurwoning. Man was laatst geweest, alleen de cv had al tijdje geen beurt gehad voor ik hier kwam wonen dus was verstopt en wat stenen stuk :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 00:26

Ook elk jaar.
De CV wordt schoongemaakt, maar ook gecontroleerd of er geen koolmonoxide vrij komt.
Best belangrijk dus.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 01:09

Ik heb een servicecontract, kost me voor zover ik weet niks. Geeft me korting op de jaarlijkse controle/onderhoudsbeurt en daarnaast geen voorrijkosten of arbeidsloon en snellere service bij storingen.
Ze zijn bij ons een paar jaar geleden zelfs op kerstavond geweest toen de ketel het begaf :brr:

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 02:00

2 jr geleden een nieuwe laten installeren op een lease contract incl onderhoud en onderdelen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:29

Nou de monteur is er nu mee bezig. :) Het allereerste onderhoud. Ik dacht dat ik de ketel nog maar 2 jaar had, maar al 3 jaar. Oeps... :=

Ik sluit nu meteen een abonnement af voor iedere 2 jaar controle. Hij installeert straks ook meteen mijn Nest thermostaat. :D Straks nog zo een Nest rookmelder in de hal en extra koolmonoxide rookmelder in de ruimte waar mijn ketel hangt en ik ben dan weer helemaal up-and-running. :)

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:37

nooit want we hebben geen cv we stoken houtkachel

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:39

Heb een contract, ze komen eens per jaar langs.
(Die stond er niet tussen, dus "anders" gestemd )

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:43

Hier komen ze geloof ik 1x in de 2 jaar (huurwoning) maar ik heb een vrij nieuwe ketel, geloof hooguit 1,5 jaar oud. Laatst had ik een storing en dan komen ze netjes langs :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:28

De ketel was goed. :) Ik ben een nieuwe klant en er loopt een actie dat je geen entreekosten, voorrijkosten en eerste servicebeurt hoeft te betalen. Het kost mij wel een paar tientjes aan arbeidsloon voor die Nest thermostaat, daar was ik zelf nooit uitgekomen. Nu heb ik een onderhoudscontracten voor iets van 8,50 euro per maand. Nou ja, prima. :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:40

Elk jaar, vorige bewoners waren niet zo stipt met de afspraken en toen moest de cv bij onze eerste controle helemaal uitgeboord worden zo verstopt zat de cv. Ook scheelt het echt wel in de stook kosten en kwam er eindelijk echt heet water uit de kraan *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:45

Mijn vader doet dit als beroep, en het advies luid jaarlijks. Hij word niet enkel schoongemaakt maar ook gecontroleerd op defecten, slijtage of andere gekke dingen.

Daarbij, als je een servicecontract hebt kun je vaak 24u per dag bellen als er iets mis is me de ketel. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:46

belgikske schreef:

Dus ook geen warm water in de douche of uit de kraan?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:49

Op mijn oude ketel had ik een contract. Sinds maart 2015 een nieuwe en daar geen contract voor. Die ga ik in principe gewoon 'los' laten onderhouden. Dus bellen voor een afspraak. En wie weet over 2 jaar alsnog een contract. Kijk wel even.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:53

mijn pa kijkt m zelf altijd na (hij heeft zelf een bedrijf in die sector) dus zal vast meerdere keren per jaar gebeuren

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:04

Ik ben net verhuisd, en de oude bewoners hebben de cv nooit laten onderhouden in de 8 jaar dat ze hier hebben gewoond. Was dus een van de eerste dingen die ik heb laten doen toen ik de sleutel kreeg. Vanaf nu wil ik gewoon elk jaar een onderhoudsbeurt plannen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:09

Net voor kerst hebben wij een nieuw contract afgesloten, omdat het nogal een gedoe iedere keer was bij degene waar we eerder een contract bij hadden. Moest een onderdeel vorig jaar vervangen worden, die zou hij later langsbrengen, hij moet nog steeds komen. :+
Vanwege een lekkage van de waterleiding was er een half jaar geleden een ander bedrijf, die ook CV's deden, en die hebben uiteindelijk dat onderdeel vervangen. Daar nu een nieuw servicecontract afgesloten, en was verbaasd dat ze dus inderdaad iedere 2 jaar aanboden. Wij hebben voor de extra optie "ieder jaar" gekozen en afgelopen maandag is de keter weer onderhouden.

Erg jammer dat de vorige bewoner dat dus heeft verzaakt, er heeft een upgrade op de ketel gezeten een aantal jaar geleden, maar die heeft onze ketel dus niet gehad.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:12

wij hebben een abonnement en jaarlijks wordt de ketel gecontroleerd en schoongemaakt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:17

Ieder jaar onderhoud had ik ook voor kunnen kiezen. Mijn ketel is pas net 3 jaar oud en voorlopig hou ik het even op om het jaar. Misschien over een paar jaar dat ik ook over stap op jaarlijks onderhoud.

Verder heb ik helemaal geen zwak voor gadgets hoor. := Geen idee of het besparing op gaat leveren, maar het is idd wel erg hip. :D Ik ga het zien als ik de komende tijd het verbruik monitor. Vorige thermostaat kon alleen in hele graad instellen en de nieuwe thermostaat kan ook in halve graden. :D

Afbeelding

Gisteren helemaal koud en drijfnat van stal en stond stil voor dichte overgang en kon ik gewoon kachel thuis al een graadje hoger zetten. _O-

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:24

KimD schreef:
belgikske schreef:

Dus ook geen warm water in de douche of uit de kraan?

dat gaat met een klein gijzertje