Huis kopen hoe gaat dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:49

studiemiep schreef:
verkoop eerst het huis van je vriend voordat jullie samen een ander huis kopen....

Yep, maar de andere valkuil is dat men met de makelaar in zee gaat die de hoogste opbrengst toezegt. En dus eigenlijk het hoogste risico loopt op een moeilijk verkoopbaar huis :x

Hierdoor krijgen mensen -zeker in een zakkende markt- een onrealistische verkoopprijs in gedachten. En om dan met je vraagprijs omlaag te gaan is voor velen erg lastig. Ook vandaag de dag zou ik het risico van aankoop voor verkoop best (weer) durven nemen MITS het een courant huis in een gewilde omgeving betreft.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 13:52

Rex_Rolfo schreef:
studiemiep schreef:
verkoop eerst het huis van je vriend voordat jullie samen een ander huis kopen....

Yep, maar de andere valkuil is dat men met de makelaar in zee gaat die de hoogste opbrengst toezegt. En dus eigenlijk het hoogste risico loopt op een moeilijk verkoopbaar huis :x

Hierdoor krijgen mensen -zeker in een zakkende markt- een onrealistische verkoopprijs in gedachten. En om dan met je vraagprijs omlaag te gaan is voor velen erg lastig. Ook vandaag de dag zou ik het risico van aankoop voor verkoop best (weer) durven nemen MITS het een courant huis in een gewilde omgeving betreft.

Wij willen niet kopen zonder verkoop eigen huis.
Ons huis is wel makkelijker verkoopbaar dan het te kopen huis

orkaan

Re: Huis kopen hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:57

ik zal mij daar nooit aan durven branden om 2 huizen te hebben...never nooit niet.
Lekker veilig en ik kan er goed van slapen...in tegenstelling tot de mensen die wel met hun huis blijven zitten.....en de lasten van de 2 woningen amper kunnen dragen.

Maar goed ik ben van de oude garde die met als mijn bejaarde ouders voorzichtig was en het motto had eerst verkopen dan pas kopen.

(overigens een huis kopen met die voorwaarde..)als verkoper zou ik er dan wel de clausule in willen hebben dat het huis in de verkoop blijft en als er een andere gegadigde is en die wil het huis zonder die clausule kopen..dat ik dan ook vrij ben om dat te doen. (uiteraard krijgt de huidige koper dan bv ook 48 uur om alsnog het koopcontract te tekenen zonder die voorwaarde..maar anders gaat het huis echt naar de volgende..)