Verraden, geschokt, bedrogen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:08

NatasjavE schreef:
Dat de moeder van TS nu boos is is heel begrijpelijk. Zij is 15 jaar lang bedrogen. Mag ze nu effe boos zijn zeg?

Zeg ik dat ze niet boos mag zijn?

Ik blijf erbij dat ik dit geen elegante manier vind naar de kinderen toe van beiden en vooral haar. Boos is háár probleem, niet dat van de kinderen welke ze zo defacto tegen hun vader opzet.

Anoniem

Re: Verraden, geschokt, bedrogen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:09

Ik vraag me trouwens af, heeft die andere man nu 15 jaar lang gedacht dat het zijn kinderen waren? Ik praat dreigen niet goed, maar ik snap de boosheid...

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:09

Daarom dat ik je vader nu ook sterkte toewenste, hij heeft een hele domme fout gemaakt 15 jaar geleden, nu komen zijn stommiteiten uit en wil hij niet meer leven, hopelijk ziet hij in dat zijn leven nog steeds de moeite is.
Hoe erg het ook is, je vader verliezen is nog erger. Mijn man heeft zaterdag zijn vader begraven en de leegte die hij achterlaat is groot. Jij en de rest van de familie hebben alle recht om goed kwaad te zijn op hem, maar hopelijk kunnen jullie ooit weer aan één tafel zitten.

Als ik het goed begrijp is het helemaal niet zeker dat de kinderen wel of niet van hem zijn? Het kan ook zijn dat ze van de toenmalige echtgenoot van de vrouw komen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:17

Vicky_Belle schreef:
Daarom dat ik je vader nu ook sterkte toewenste, hij heeft een hele domme fout gemaakt 15 jaar geleden,

Daar weten we het hoe/waarom niet van dus dat oordeel is ongefundeerd.

Citaat:
Jij en de rest van de familie hebben alle recht om goed kwaad te zijn op hem,

Niet mee eens.

Kinderen geschokt ja, boos nee.

Moeder wellicht. Wederom weten we niets over 15 jaar terug.

Hoe dan ook heb je imo wel volstrekt gelijk dat een relatie met een ouder zéér waardevol is.
Ik hoop dat beíde ouders dit inzien; moeder dit haar kinderen niet gaat ontzeggen in een wraakpoging naar pa.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:19

Jeetje heftig om dit op je bord gekwakt te krijgen.
Begrijpelijk dat jullie boos zijn, maar 15 jaar geleden is een hele tijd. Wist je vader van de kinderen?
En heeft hij later nog.contact gehad?
Hoe was het huwelijk verder de afgelopen jaren?
Hopelijk komen jullie er aan uit. Scheiden vind ik dan soms zo zonde ondanks dat je pa een hele grote fout begaan heeft
Mogelijk heeft hij zijn leven ook gebeterd in de tussentijd.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:28

czarina schreef:
Jeetje heftig om dit op je bord gekwakt te krijgen.
Begrijpelijk dat jullie boos zijn, maar 15 jaar geleden is een hele tijd. Wist je vader van de kinderen?
En heeft hij later nog.contact gehad?
Hoe was het huwelijk verder de afgelopen jaren?
Hopelijk komen jullie er aan uit. Scheiden vind ik dan soms zo zonde ondanks dat je pa een hele grote fout begaan heeft
Mogelijk heeft hij zijn leven ook gebeterd in de tussentijd.

Hij moet van het eerste kind geweten hebben ;)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:30

Huertecilla schreef:
NatasjavE schreef:
Dat de moeder van TS nu boos is is heel begrijpelijk. Zij is 15 jaar lang bedrogen. Mag ze nu effe boos zijn zeg?

Zeg ik dat ze niet boos mag zijn?

Ik blijf erbij dat ik dit geen elegante manier vind naar de kinderen toe van beiden en vooral haar. Boos is háár probleem, niet dat van de kinderen welke ze zo defacto tegen hun vader opzet.

Ze zijn 22 en 20! Geen 10. En dat maakt het niet minder erg maar daardoor hoeven ze niet verdoezelend naar de kinderen te zijn. Dit is iets waar het hele gezin enorme last aan heeft en het toch samen moeten oplossen. Ik ben het verder compleet eens met Listinglistje.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:31

Maar als zij al een man had hoefde hij niet te weten dat het kind van hem was. Alleen een vermoeden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:35

anjali schreef:
Ik vind dat het beter is om het huwelijk te redden. Wat God verbonden heeft,mag de mens niet scheiden. En niemand is zonder zonde.......

het is maar de vraag of ze wel voor de kerk getrouwd zijn. Desalniettemin vind ik dit zo'n verschrikkelijke dooddoener... geen wonder dat mensen de kerk uit rennen en zijn enorm outdated gedachtegangen. Ga je me nu ook vertellen dat we haar moeder moeten stenigen ALS ze gaan scheiden? kom zeg.

..........................

Ik ben het eigenlijk wel met Huertecilla eens, dit is tussen man en vrouw en daar hebben in eerste instantie de kinderen niet veel mee te maken. Snap dat heel poedersuiker klinkt TS. Er valt verder gewoon weinig zinnigs over te zeggen. Hoe was het huwelijk tussen TS haar vader en moeder toen der tijd?, hoe weten ze dat het echt zijn kinderen zijn. Daarbij heeft die goeie man 15!! jaar moet een verschrikkelijk geheim rond gelopen. Dat deze er nu uit is - op welke manier dan ook- is geest slopend.

Ik heb een soort gelijke situatie mee gemaakt met mijn ouders (groot geheim, vader die iets teveel optrok met een andere vrouw, scheiding die 20/25 jaar te laat was). Je hebt dan echt het gevoel tussen 2 kampen te zitten. Ik heb er toen heel bewust voor gekozen NIET te kiezen, en heb ze het zelf laten uitvechten. Dit betekend overigens niet dat je er niet kunt zijn voor beide, het betekend dat je er juist WEL kan zijn voor zowel je moeder.. als je vader.

Wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen, maar ook je vader, je broer, en je moeder.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:37

Seventeen schreef:
Ze zijn 22 en 20!

En dat is een reden om ze tegen hun vader op te zetten?

Imo is dit puur fout: Het probleem van ma is NIET dat van de kinderen en hoort dat ook niet gemaakt te worden. Ook niet met 20 en 22.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:37

anjali schreef:
Ik vind dat het beter is om het huwelijk te redden. Wat God verbonden heeft,mag de mens niet scheiden. En niemand is zonder zonde.......

Alsjeblieft zeg. Je gezin jaren voorliegen, kinderen bij een ander verwekken en daarover zwijgen? Zó'n huwelijk moet je redden? Houd toch op. Een relatie moet gebaseerd zijn op wederzijds vertrouwen en een heleboel liefde. Ik kan me voorstellen dat beide factoren nu ontbreken. Wat mij betreft zou hij zijn spullen mogen pakken.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:46

Huertecilla schreef:
Seventeen schreef:
Ze zijn 22 en 20!

En dat is een reden om ze tegen hun vader op te zetten?

Misschien lees ik erover maar TS haar moeder zet haar kinderen toch niet op tegen hun vader?

Ik persoonlijk zou ook kwaad zijn op mijn vader, ik vind dat TS wel degelijk kwaad mag zijn. Akkoord, hij bedroog zijn vrouw maar zijn kinderen waren er al, ook al waren ze klein.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:48

TS ik wil je heel veel sterkte toe wensen :(:)

Ik weet eigenlijk niet wat nu wijsheid is.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 18 jaar was omdat mijn vader al tig jaren de bloemetjes buiten zette bij meerdere vrouwen.
Geen idee of ik nog andere broertjes of zusjes heb maar ik vermoed dat ik dat dan nu wel geweten zou hebben(ben 49).

Jou vader heeft blijkbaar 15 jaar zijn fout goed proberen te maken , tenminste ik begrijp uit jou post dat hij een fijne vader was/is.
Bedenk dat je halfbroertjes/zusjes(als ze dat zijn) misschien wel geweten hebben wat er gaande was en hoe moeilijk blijkbaar het huwelijk geweest is van de overspelige vrouw en haar man.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:00

Crypto schreef:
Koekeroekus schreef:
Ik zou zeggen dat jullie allemaal eens diep moeten ademhalen. Logisch dat jullie kwaad zijn maar het vreemdgaan is al zo lang geleden. En in kwade momenten doe je dingen waar je spijt van krijgt. Denk dat het het beste is om (als het ergste gezakt is) met zijn allen om tafel te gaan zitten en eens goed te praten. Natuurlijk komt het hiermee niet gelijk allemaal goed maar doe alsjeblieft geen domme dingen. Jullie zijn oud genoeg om hierin betrokken te kunnen zijn. Kwaad zijn mag, en dat mag je ook zeggen. Maar het zou zonde zijn als jullie allemaal boos uit elkaar gaan. Dan word een stap in de toekomst alleen maar moeilijker.

Hier ben k t mee eens tis al zo lang geleden ,,,.

En tuurlijk n schok logisch.

Maar laat bezinken en praat met elkaar

Sterkte

Hier ben ik het echt niet mee eens, ja de daadwerkelijke handeling was 15 jaar geleden. Maar de daadwerkelijke ervaring/openbaring is nu.

TS, wat een verschrikkelijke situatie, ik wil je heel veel sterkte wensen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:10

Ik zou als kind ook vooral boos zijn omdat hij mijn moeder verdriet heeft gedaan en heeft bedrogen. Het is aan niemand om te zeggen wie zich zus of zo mag of moet voelen. Ik denk dat elke individu in deze situatie dat vooral zelf mag beslissen, of anderen dat nu egoïstisch vinden of niet.

Die discussie is hier trouwens imo niet op zijn plaats en volstrekt onzinnig.

Ts, in elk geval heel veel sterkte. Deze situatie moet eerst, denk ik, een beetje bekoelen vooraleer er beslissingen genomen kunnen worden over de toekomst, zodat niemand hiervan spijt gaat hebben later. Het is helemaal niet nodig om nu al te weten of je contact met die kinderen wilt of niet.

Je vader heeft toen een grote fout begaan, maar hij blijft idd je vader en jij blijft zijn kind. Het idee van de huisarts vind ik niet heel verkeerd. Je kan bij de huisarts je zorgen neerleggen en hij/zij kan je hier misschien ook mee helpen, huisartsen zijn er niet enkel voor ziekte en komen dit soort situaties vaker tegen.

Alleszins veel sterkte.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:10

Nou de leugens hebben 15 jaar geduurd dus vind het onzin om te zeggen het is 15 jaar geleden...

Heel veel sterkte ts, dit is niet zomaar iets. Handel vanuit je hart en geef jezelf de tijd dit te laten bezinken ..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:07

Ts wat een enorme schok.
Voor jou, je broer, moeder en vader een vreselijke tijd.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat het jullie lukt om met elkaar te gaan praten.
Eventueel met een hulpverlener erbij.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:19

anjali schreef:

Ja joh 2 mensen moeten lekker ongelukkig bij elkaar blijven? En alle zonde van elkaar maar accepteren omdat god het zo wil? Lijkt mij niet echt een goede basis. Vertrouwen is nu waarschijnlijk een heel eind weg. Dit gaat iets verder dan een keer vreemd gaan?
Neemt niet weg dat het misschien goed is de eerste schok even te laten bezinken een weekje en dan verdere beslissingen nemen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:35

Ik heb dit meegemaakt maar dan een stapje verder. Namelijk mijn grootvader die bleek na zijn overlijden een gezin te hebben in Noorwegen. Officieel getrouwd (nooit op papier gescheiden) en 3 kinderen. Deze kinderen zijn ook volwassen en hebben ook weer kinderen. Hij was zat daar ten tijden van WOII. Heeft daar een meisje zwanger gemaakt en moest van haar ouders trouwen met hem.

Toen hij terug naar NL kon, ging hij alleen met de belofte haar en zijn kind later te laten overkomen. Dit heeft hij nooit gedaan. In Nederland is hij opnieuw getrouwd en daar zijn 4 kinderen uit gekomen (waarvan ik er 2 nooit heb leren kennen) 1 daarvan was mijn vader. Toen zijn vrouw in NL overleed is hij opnieuw getrouwd met een vrouw 20 jaar jonger. Uit deze relatie zijn nooit kinderen geboren.

Het was voor mijn vader en mij (wij lijken echt op hem) een zware klap in het gezicht toen de week na zijn overlijden dit duidelijk werd. Er stond iemand voor ons neus namens het noorse gezin die antwoorden wilde hebben. Nu ruim 15 jaar laten vechten we nog steeds het 1 en ander uit en is onze hele familie uit elkaar gevallen. Diegene die geloven dat de Noren liegen (terwijl dna onderzoek wel familie bewezen heeft!) en wij (mijn moeder en ondertussen overleden vader) die het wel geloven (tja, dna onderzoek is toch wel heel duidelijk. Mijn stiefoma (dus zijn 3de vrouw) is er zo kapot van dat ze hem volledig uit haar leven heeft geschreven. Ze weigert ook alle contact met ons omdat mijn vader en ik zoveel lijken op mijn opa. Mijn vader uiterlijk en innerlijk en ik overwegend innerlijk. Na al die jaren snap ik dat nog steeds niet en het doet mij tot deze dag ontzettend pijn, zelfs dit typen zorgt voor tranen in mijn ogen. Ik heb het nooit kunnen uitpraten met mijn oma en dit verscheurt mij.

Ik raad het aan goed uit te praten en jullie gevoelens daarin duidelijk te maken, maar ondersteun je ouders ook in hun beslissing. Denk erover na toch hulp inschakelen als ik jullie was om dit allemaal te verwerken. Hij heeft die ruim 18 jaar mee kunnen leven maar nu jullie het weten opeens niet meer? Wat is de reden daar achter? Waarom heeft hij 18 jaar geleden een 3 jarige geheime relatie aangegeven?
Zet vragen op het papier wat je wilt weten van jullie ouders. Ik zou je ouders niet dwingen in een ongelukkige relatie indien dit voor een permanente breuk oplevert, want dat zal voor altijd voelbaar zijn en mist zijn uitwerking niet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:45

Vriendin van mij had dit ook, zij was destijds een jaar of 20.
Haar vader bleek vóór haar moeder ook een ander gezin te hebben met twee kinderen.
Is toen vreemd gegaan, met de moeder van mijn vriendin, en daar bij gebleven.
Vriendin en haar zus bleken dus ineens twee stiefbroers te hebben en neefjes/nichtjes.
Daar hebben ze wel contact mee gezocht.
Met hun vader is het contact compleet verwaterd, die heeft namelijk wéér een affaire gehad en is daarmee verder gegaan (aard van het beestje blijkbaar...???)
Moeder wist het in dit geval dus wel, dus die zat ook zeker fout.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:46

wat vreselijk voor jou en je broer steun vooral elkaar!, die andere kinderen kunnen er ook niets aan doen maar zoek misschien toch contact met ze...als dat niet gevaarlijk is tenminste.

je ouders moeten het zelf uitzoeken daar staan jullie buiten....ook al zitten jullie er midden in.
Ik zou de huisarts inlichten en ook zeker een vertrouwenspersoon opzoeken.

Het perfecte gezin bestaat niet het is overal wat onthoud dat!

veel sterkte jullie allemaal, alles zal veranderen maar ook nieuwe kansen komen op ieder van jullie zijn/haar pad!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:49

Dus die 15 jaar lang hadden je ouders het prima samen maar omdat die andere kerel nu uit wroeging hun relatie in puin gooit gaan je ouders uit elkaar?
Ik zou me toch niet zo laten gebruiken eerlijk gezegd. Uit elkaar gaan prima, maar haal eerst maar eens diep adem voor er beslissingen genomen worden.
En help je vader want die heeft een serieus probleem.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:50

Miiej schreef:
Crypto schreef:

Hier ben k t mee eens tis al zo lang geleden ,,,.

En tuurlijk n schok logisch.

Maar laat bezinken en praat met elkaar

Sterkte

Hier ben ik het echt niet mee eens, ja de daadwerkelijke handeling was 15 jaar geleden. Maar de daadwerkelijke ervaring/openbaring is nu.

TS, wat een verschrikkelijke situatie, ik wil je heel veel sterkte wensen.

Dus jij hebt liever dat ze elkaar de haren uit het hoofd trekken en boos uit elkaar gaan? Of het nou een huwelijk is of niet. Praten in dit soort dingen is belangrijk. Ik zeg ook niet dat het dan allemaal opgelost is en nog lang en gelukkig leven. Misschien scheiden ze alsnog wel.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:19

Koekeroekus, serieus? :') Miiej zegt dat op geen enkele manier..

Ts, ik wil je vooral aanraden om bij jezelf na te gaan wat je hier echt van vindt. Het is een heftige situatie, waarin veel mensen heftige meningen hebben. Blijf trouw aan jezelf, doe wat goed voor jou voelt!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:23

Ik moest mijn eigen quote verwijderen dus ziet er miss beetje vaag uit. Maar zal er verder niet op in gaan. Die discussie heeft TS niet zoveel aan.