En dan is er plots een auto in je voorgevel gereden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:57

spatter schreef:
Het verschil tussen Belgie en Nederland.
In Belgie vinden ze het vrij normaal dat je met alcohol nog achter het stuur kruipt en dat dat regelmatig tot ongelukken leidt, achja dat kan gebeuren 8)7

Deze man moet niet alleen voor de schade opdraaien(hopelijk is hij goed verzekerd want dat zijn ze ook niet allemaal) maar ook strafrechtelijk vervolgd worden!
Minstens rijontzegging van een jaar!

TS sterkte met de afwikkeling, ook voor de rest van de mensen met schade :(:)

Ik voel mij aangesproken :+

Nee, ik vind het zeker niet normaal dat iemand die gedronken heeft nog achter het stuur kruipt. Maar levenslang opsluiten zoals werd aangehaald? Daar schrik ik wel van ja... De feiten zijn dat er enkel materiële schade is, hopelijk heeft hij zijn les geleerd.

Toegegeven, ik doe ook wel dingen achter het stuur waarvan bewezen is dat het de kans op ongevallen verhoogt (en ik niet alleen, als ik rondom mij kijk). Mijn gps instellen, iets opzoeken op m'n gsm/smsje lezen, iets drinken/eten, jas aan/uittrekken, iets op de achterbank zoeken, ... Moet ik dan ook levenslang worden opgesloten?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:58

Pfoe dat is inderdaad schrikken. Gelukkig dat er verder geen gewonden zijn gevallen en de bestuurder lichtgewond is.
Ik snap dat echt niet, dat je dronken achter het stuur stapt. Straks rij je iemand dood. Dan draag je dat de rest van je leven bij je....

Hopelijk gaan de herstelwerkzaamheden vlot

Maar ik denk dat we allemaal wel eens iets doen in het verkeer wat geen schoonheidsprijs verdiend. Ik zet altijd mijn telefoon op stil zodat die me niet kan afleiden en stel mijn gps van te voren in of ga aan de kant staan.
Daar integen trap ik erg graag het gas te diep in

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:06

spatter schreef:
In Belgie vinden ze het vrij normaal dat je met alcohol nog achter het stuur kruipt en dat dat regelmatig tot ongelukken leidt, achja dat kan gebeuren 8)7

Ik denk dat je dan een beetje te hoge dunk van Nederland hebt, hier gebeurt dat soort rotzooi ook regelmatig hoor.. ;)
Iedereen vindt dronken rijden een no-no, máár zijzelf kunnen prima rijden met een paar extra drankjes, want hun gebeurt zoiets toch nóóit, zo alert zijn ze.. |o

TS, hopen dat de boel gauw opgeknapt is bij jullie, lijkt me echt doodeng om mee te maken.. -O-

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:20

singa schreef:
Toegegeven, ik doe ook wel dingen achter het stuur waarvan bewezen is dat het de kans op ongevallen verhoogt (en ik niet alleen, als ik rondom mij kijk). Mijn gps instellen, iets opzoeken op m'n gsm/smsje lezen, iets drinken/eten, jas aan/uittrekken, iets op de achterbank zoeken, ... Moet ik dan ook levenslang worden opgesloten?

Noou achter tralies is een beetje overdreven :P , maar ik vind wel dat veel mensen hun kunnen overschatten op dat gebied.. Ligt er ook aan waar je andere dingen gaat doen dan autorijden natuurlijk, maar liever niet.
Hier zijn heel veel mensen op drukke stadswegen bezig met compleet andere dingen dan autorijden. Ik durf bijvoorbeeld een auto die stilstaat langs de kant van de weg nauwelijks nog in te halen op de fiets want mensen rijden zo weer weg, ondertussen op hun mobiel kijkend of wat dan ook, maar iig niet om zich heen.
Ik weet ook hoe irritant fietsers zijn, rijd zelf ook met de auto dus ik probeer een beetje rekening te houden met anderen. In de auto vind ik het ook irritant als er weer eens iemand voor me tergend langzaam zit te slingeren.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:21

spatter schreef:

Deze man moet niet alleen voor de schade opdraaien(hopelijk is hij goed verzekerd want dat zijn ze ook niet allemaal) maar ook strafrechtelijk vervolgd worden!

Waar haal je dat nu vandaan? In België vinden we het echt niet normaler om met alcohol te rijden.... Er zijn mensen, maar dat heb je overal.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:28

Cinnepin schreef:
Als je dronken achter het stuur zit keert je verzekering dan uit?
Als je b.v zonder rijbewijs rijdt ben je ook niet verzekerd.

De schade aan zn eigen auto wrs niet.
Maar de schade aan het huis wel. Dat kan eventueel verhaald worden op de bestuurder.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:29

Wat een schrik!

Wbt met alcohol achter het stuur, van mij mag zo iemand een rijverbod krijgen voor de rest van zijn leven.

Hier in de omgeving is begin dit jaar een baby overleden door een dronken bestuurder. Een kersvers gezinnetje uit elkaar gerukt door iemand die de alcohol niet kon laten staan en beschonken in de auto stapte.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 06-10-15 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:30

Wat een ravage.
Gelukkig niemand zwaar gewond.
Al zijn kapotte auto's en huizen ook erg vervelend.

Geen idee of zijn verzekering betaald.
Kan mij indenken dat hij vanwege de drank alles terug moet betalen.
Verlichte cursus alcohol en verkeer zou wel handig zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:33

spatter schreef:

Haha. Als je zou weten hoeveel Nederlanders (ook politie) met een slok op (dus met alcohol op, niet per se dronken) achter het stuur kruipen, val je stijl achterover.

Wat een klap zeg :oo. En je huis, wat zonde ;(. Gelukkig is materiaal te herstellen en is er niemand (dodelijk) gewond geraakt.

rienne

Re: En dan is er plots een auto in je voorgevel gereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:47

Zo was dat gisteren mode ofzo? Bij mijn ouders in de straat was er gisteren ook iemand in een huis gereden. Waren aan het racen met 2 auto's en beide bestuurders waren dronken. Is ook op ongeveer dezelfde manier gebeurt zoals bij jou. Van de ene weghelft geraakt, borduur geraakt en zo gekatapulteerd naar dat huis.

Vond het wel een enge gedachte want 10 minuten daarvoor reden wij daar om ons zoontje naar oma te brengen...

Zijn jullie al een beetje bekomen van de schrik?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:48

Zo wat een ravage heeft ie achtergelaten! :oo Ik zou me ook echt doodschrikken ja!
Goed dat hij nog leeft, je gunt het niemand. Maar verder heb ik geen goed woord over voor mensen die met een slok (ja, ook maar 'een' wijntje!) op achter het stuur kruipen of met hun telefoon.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 20:24

Hij zal volgens mij wel voor alle kosten moeten opdraaien,gezien hij gedronken had.

Hij is deze middag hier komen aanbellen om zijn excuses aan te bieden en zij ook zijn lesje geleerd te hebben,dat hij niet meer achter het stuur zou kruipen mocht hij iets gedronken hebben.

Zijn gezicht was wel bont en blauw, zijn ene kaak was nog het enigste dat zijn lichaamskleur had..

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 11:24

Hoeveel pech kun je nu hebben..

We vermoeden dat verzekering lastig gaat doen omdat bestuurder dronken en GEEN rechtsgeldig rijbewijs heeft! De auto staat ook nog op naam van de verkoper/oude eigenaar, want de bestuurder wou de auto kopen/had de auto gekocht.Dus hoe het zal aflopen..zeer moeilijk denken we.

Toen de man zijn excuses is komen aanbieden(dinsdag), is hij naar de vrouw gegaan waar zijn hondje verbleef. Hij zei tegen de vrouw dat hij eigenlijk niet uit ziekenhuis mocht gaan, geen vaste woonplaats heeft (buitengesmeten door de ouders) en dat hij 6,2 promille gedronken had.
Maar bij 6,2 zou je toch buiten westen zijn?!!

Het heeft ook in de krant gestaan voor de Belgische mensen onder ons : in het laatste nieuws.

En dan nog eens dikke pech:
Deze ochtend belt de garage ons (verderop in straat), dat er iemand op ons auto is ingereden(stond geparkeerd). Heel de koffer ingebeukt en garage raad ons aan op nieuwe auto te kopen gezien de schade veel te veel zal kosten voor wat de auto nog 'is'.
De zon hing zeer laag en vrouw kreeg de zon in haar gezicht ondanks ze dat 'klepje' omlaag had gedaan..

Eerste wat we zeiden was ; "meen je dit nu?"

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:28

Jeetje meen je niet! Ook nog je auto -O-
Wat een gedoe zeg. Ook dat hij geen rechtsgeldig rijbewijs heeft...
Heel veel sterkte in ieder geval, hoop dat het toch een beetje meevalt met de afwikkeling ervan :(:)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:37

schandalig gewoon! zo iemand moesten ze opsluiten, geen rijbewijs, zoveel gezopen en dan nog achter het stuur kruipen. Nu was het een huis en volgende keer is het een groepje kinderen dat ergens oversteekt...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:49

Jeetje wat een ontzettende pech zeg! Nodigt jullie straat soms uit om te hard te rijden dat er zoveel ongelukken gebeuren? Kan me voorstellen dat je nu niet echt relaxt meer op de bank zit.

Heel veel sterkte en hopelijk komt de verzekering toch snel met geld over de brug!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 11:51

Dee_Es schreef:
Jeetje wat een ontzettende pech zeg! Nodigt jullie straat soms uit om te hard te rijden dat er zoveel ongelukken gebeuren? Kan me voorstellen dat je nu niet echt relaxt meer op de bank zit.

Heel veel sterkte en hopelijk komt de verzekering toch snel met geld over de brug!

Het is een 1richtingstraat(lange straat) met om de zoveelmeters enkele parkeervakken (zowel links als rechts afwisselend), zodat de mensen hun snelheid moeten beperken omdat ze steeds links/rechts moeten gaan.

Maar vele houden zich indderdaad niet aan de snelheid.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:07

Misschien een gekke vraag.. slaap je nu nog wel lekker? Het is hier in de buurt ook gebeurd en denk dan altijd.. slaap je dan nog wel lekker?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:20

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 16:41

Slapen gaat wel goed Pieter, enkel als er 'hard lawaai' is dan is even kijken.

Jammer genoeg hebben we hiernet nog meer schade opgemerkt.. minstens 5 (dunne,lange)scheuren in ons plafond van gemiddeld 50 cm -O-

Ook is er een scheur in de muur naast de garagepoort.

Was een hardere klap dan verwacht gezien onze living 15m van straat is en er hiervoor eerst onze hal,eetkamer en kantoor is.

We hebben momenteel 2 offertes binnen, die van de garagepoort en voordeur..wat een geld!
Nu juist nog offertes voor: de blauwe steen,onze gevel,muur die volledig onder de olie is in de hal,de muur naast de garagepoort en ons plafond.

Voor onze auto hebben we een mooie deal kunnen maken met de garage: Garage wou onze auto voor de onderdelen verkopen en wij krijgen een andere auto (in perfecte staat en zelfde merk) voor terug. :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:42

LauLauu schreef:
Hoeveel pech kun je nu hebben..

We vermoeden dat verzekering lastig gaat doen omdat bestuurder dronken en GEEN rechtsgeldig rijbewijs heeft! De auto staat ook nog op naam van de verkoper/oude eigenaar, want de bestuurder wou de auto kopen/had de auto gekocht.Dus hoe het zal aflopen..zeer moeilijk denken we.

Toen de man zijn excuses is komen aanbieden(dinsdag), is hij naar de vrouw gegaan waar zijn hondje verbleef. Hij zei tegen de vrouw dat hij eigenlijk niet uit ziekenhuis mocht gaan, geen vaste woonplaats heeft (buitengesmeten door de ouders) en dat hij 6,2 promille gedronken had.
Maar bij 6,2 zou je toch buiten westen zijn?!!

Het heeft ook in de krant gestaan voor de Belgische mensen onder ons : in het laatste nieuws.

En dan nog eens dikke pech:
Deze ochtend belt de garage ons (verderop in straat), dat er iemand op ons auto is ingereden(stond geparkeerd). Heel de koffer ingebeukt en garage raad ons aan op nieuwe auto te kopen gezien de schade veel te veel zal kosten voor wat de auto nog 'is'.
De zon hing zeer laag en vrouw kreeg de zon in haar gezicht ondanks ze dat 'klepje' omlaag had gedaan..

Eerste wat we zeiden was ; "meen je dit nu?"

Hoe is het mógelijk... :oo

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:45

Dat is heel netjes van de garage! Geluk bij een ongeluk. Voor de rest kan ik me voorstellen dat jullie geen idee hebben wat je allemaal overkomt... Wat een schadepost en wat een gedoe! Sterkte!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:12

Ik zou me niet teveel zorgen maken over de verzekering. De vraag of de bestuurder dronken was,geen rijbewijs heeft en wie de verzekering heeft afgesloten is niet van invloed op de schade die jullie vergoed krijgen.

Dat is iets wat de verzekeraar, nadat jullie schade vergoed is, uitvecht met de verzekeringsnemer.

Wat een pech zeg! Hopelijk wordt alles snel afgehandeld.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:25

spatter schreef:

Excuseer? Dus jij denkt dat als hier iemand dronken in de auto stapt dat wij dat hier allemaal normaal vinden?
Misschien het logo van de auto eens bekijken, dat vertelt misschien meer over het 'type' bestuurder. Feit is hier dat de meeste audi's en BMW's bestuurd worden door incompetente idioten met 0,0 inzicht in het verkeer. Maar dat wil niet zeggen dat wij als Belgen dat allemaal maar normaal vinden. Je zou eens moeten weten hoe de meeste mensen zich ergeren aan zulke 'Johnny's'. We zouden maar al te graag hebben dat ze die strenger aanpakken!

Over die verzekering, die zijn verplicht om jullie te betalen. Maar.meneer zal Waarschijnlijk bankroet uit de situatie komen. Eigen schuld, dikke....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:29

Lest schreef:
Ik zou me niet teveel zorgen maken over de verzekering. De vraag of de bestuurder dronken was,geen rijbewijs heeft en wie de verzekering heeft afgesloten is niet van invloed op de schade die jullie vergoed krijgen.

Dat is iets wat de verzekeraar, nadat jullie schade vergoed is, uitvecht met de verzekeringsnemer.

Wat een pech zeg! Hopelijk wordt alles snel afgehandeld.

Klopt. Maar wie is de verzekeringnemer? Heeft de bestuurder wel een verzekering? De auto staat nog op de naam van de vorige eigenaar volgens ts. Ts, weet je wel hoelang de bestuurder de auto al in bezit heeft?