Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jorika1986 schreef:Op je 18e kun je prima op jezelf/samen gaan wonen, maar weest gewaarschuwd. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn!
Op jezelf wonen is hard werken. Huis moet schoon, eten moet gekocht, gemaakt en afgewassen worden.
Huis heeft onderhoud nodig enz. enz.
Tegenwoordig kun je gelukkig een hoop tips en tricks opdoen op Youtube en andere social media.
Heeft mij ook goed geholpen!
Gypsy schreef:jorika1986 schreef:Op je 18e kun je prima op jezelf/samen gaan wonen, maar weest gewaarschuwd. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn!
Op jezelf wonen is hard werken. Huis moet schoon, eten moet gekocht, gemaakt en afgewassen worden.
Huis heeft onderhoud nodig enz. enz.
Tegenwoordig kun je gelukkig een hoop tips en tricks opdoen op Youtube en andere social media.
Heeft mij ook goed geholpen!
Dit ja, ik doe een deeltijdstudie, werk, dan zijn er nog paarden... Het is echt zwaar om dan s'avonds nog het huishouden te gaan staan doen.
Veel vriendinnen van mij waren zelfs 17 en dat ging ook gewoon prima.
en overleef je echt wel. tinkermiep schreef:Op je zelf wonen met 18/19: geen probleem.
Samenwonen op je 19, dan ben je er vroeg bij. Je slaat dan het "leren om lekker voor je zelf kunnen zorgen" over.

je hoeft alleen maar rekening te houden met jezelf haha
.
.
. Of misschien begint de eerste stap al bij het zoeken van een geschikte woning en je niet laten bedotten. Uiteindelijk als je niet als een kip zonder kop alles gaat regelen en beslissen omdat je alleen maar het huis uit wil, komt het wel goed.
Lil_shorty schreef:Ik ben op me 15 e al op me zelf gegaan en dat ging prima