101 gebeld voor de buurvrouw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:21

Mijn oma had ook zulke buren, was een turks stel. In het begin hoorde zij hun 's nachts nogal vaak 'bezig' met elkaar in bed zegmaar.. Na een tijdje hoorde mijn oma haar buurvrouw vaak huilen zodra haar man van huis weg was. Zodra hij er wel was waren er vaak veel mannen in dat huis en ook 's avonds laat stopte er vaak auto's voor de deur (meneer liep erheen, maakte een praatje en ging weer naar binnen). Mijn oma vermoede drugshandel etc. en had daar melding van gemaakt bij de wijkagent. Oma durfde niet right to the point te vragen waarom de buurvrouw zoveel huilde en is dus samen met de wijkagent op 'bezoek' geweest. Mijn oma haar gevoel was goed want op het moment dat ze binnen kwamen en de onderwerpen drugs en misbruik op tafel kwamen begon mevrouw te huilen en heeft ze alles verteld. Overigens stond meneer al onder toezicht en heeft hij hiervoor dus ook gezeten...

Met dit verhaal in mijn achterhoofd zou ik zeggen; Elke keer dat je iets hoort, bellen!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:32

Eem aantal jaren geleden, heb ik een enigszins gelijke situatie - samen met 2 studenten uit dezelfde flat, de politie gebeld en min of meer geholpen. Ik kende de betreffende mevrouw oppervlakkig (ze was 'laagbegaafd'). Uiteindelijk heeft het er toe geleid dat ik 's nachts met mevrouw naar de dokterspost (controle) en politiebureau (aangifte) ben gereden. De betreffende meneer is opgepakt en ingesloten.
Ik was heel blij dat we wat konden doen. Heb me niet bedreigd gevoeld, maar dat zal erg afhangen van de situatie/mensen.

Tieneke

Re: 101 gebeld voor de buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 22:36

Ja hij heeft mijn vriend toen bedreigd, dus ik ben er niet dadelijk happig op om langs te gaan zonder dat ik weet of die man er wel of niet is. Als ik haar alleen buiten tegenkom, zal ik wel iets zeggen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:38

Waarschijnlijk/hopelijk is er in België ook een meldpunt huiselijk geweld of een wijkagent. Je zou daar naar toe kunnen bellen voor advies.
Als het niet veilig voelt, zou ik er inderdaad zelf ook niet op afstappen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 22:40

Daar ga ik eens achter zoeken, bedankt voor de tip!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:42

Ga met ruzies maar niet meer die kant op. Zou vervelend zijn als je vriend straks wat oploopt. Wel super dat hij geweest is natuurlijk.
En ik zou vooral blijven bellen.
Al is het maar zodat ze bijvoorbeeld psychische hulp kan krijgen.
Zou er verder ook niet wakker van gaan liggen want je doet wat je kunt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 22:47

Nee idd, politie heeft ook gezegd, net als de centrale, dat we dat beter niet kunnen doen. En idd, hij heeft al een operatie of 12 gehad om zijn gezicht te construeren (geboren met een uiterlijke afwijking), zou echt niet willen dat hij dat opnieuw zou moeten ondergaan... Maar ik was toch wel trots op hem :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:37

Hier een buurman !
Drama

Het is hier wel gehorig en de trap voor de 2 appartementen boven zit aan onze slaapkamerdeur vast.
Hoe vaak we voor hem wel niet de politie hebben gebeld en hoe vaak we wel niet ruzie met hem hebben !! En waarom ?

Meneer :
Binnen 2 weken dat ie hier woonde (samen met zijn toenmalige vriendin) heeft ie de buurvrouw proberen te zoenen.
Schreeuwt, praat luid, lacht vol uit met en of zonder telefoon, in huis in de hal en of op straat.
Stampt de trap op en af alsof ie er door wil zakken 7 a 8 keer per uur.
Gooit met deuren alsof ie wil kijken of ie aan de andere kant ook open kan.
Spuugt in de gezamenlijke hal onze en de tuin van de buurvrouw en pal voor de voor deur waar iedereen langs moet.
Blokkeert deuren met zichzelf en of de scootmobiel van een vriend die niets mankeert.
Verwenst je voor van alles in zijn huis taal.
Schrobt in de zomer zijn balkon dagelijks met bleek of de was van de buurvrouw er nu onder hangt of niet (omdat het anders vliegjes aan trekt)
Klopt zijn kleden uit of je er onder zit met visite of niet (dus heb je zijn zooi in je nek).
Klaagt over de planten die in je tuin staan en of welke verf je op je schutting smeert.
Klaagt over in hoeverre jij je tuin onderhoud (stel je voor dat je gras 0,5 cm te lang word).
Haalt familie over de vloer om er vervolgens binnen 30 min minimaal 3 uur ruzie mee te gaan schoppen waar de hele buurt van kan mee genieten (het record staat alsnog op 3 dagen 24 uur met kleine tussen pozen van een 15 a 30 min).
Klaagt over het blaffen van de hond van de buurvrouw terwijl hij het wel leuk vond dat beest over zijn toeren te jagen (gevolg beest slaat aan bij iedereen die binnen komt en of naar buiten gaat).
Klaagt over wasmachines die aan staan (overdag en tegen de avond).
Geluidsoverlast rond 6 uur wand anders kan ie niet eten.

Ehhhhh ben ik nog een halve waslijst vergeten ???
Vast wel :D
Maar goed dit gaat dus 24/7 met vlagen.
Dan gaat het een paar uur goed en dan gaat ie weer los.
Soms gaat het een paar dagen en nachten goed (verrassend vaak de dagen dat ie weer net terug is van Joost weet ik waar) en soms is het weken achtereen en ga je jezelf toch echt af vragen of die jongen wel slaapt.

Praten wil ie niet wand zodra je een gesprek aan gaat zet ie zijn blik op alles behalve jou gaat gapen ed (alles om je bloed onder je nagels weg te trekken).

Alles en iedereen verklaart hem rijp voor de ggz

Wie zijn op de hoogte ??
Woningbouw, wijk agent, heel veel nacht dienst agenten, de gemeente en zolang er niets ondernomen word binnenkort de eerste beste advocaat ie ik bij de kladden kan grijpen.
Maar wat kunnen ze ?
Niets!! het is een buitenlandse jongen met een uitkering en schulden van een paar TON!!!
Hij is redelijk aan de drugs vooral speed, ra ra hoe betaald ie dat???

Maar goed ts wat je kan doen ???
Volgens de instanties die wij steeds bellen gewoon blijven bellen.. (ook al betaal je je blauw aan extra telefoonkosten gezien het allemaal geen gratis nummers zijn ....)
Blijkbaar moeten ze een dossier op bouwen...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 00:49

Ik had een paar weken geleden dat ik geschreeuw en klappen hoorde bij de buren.
En dat zegt wat want er zit een brandmuur tussen, je moet echt veel herrie maken wil je dat horen bij ons.
Ik lag ook nog eens in mijn slaapkamer, waar nog een extra muur tussen zit.
Echt als ik op dat moment nuchter genoeg geweest was had ik de politie gebeld.
Het is dat ik dat niet was, erg wappie door pijnstillers en niemand thuis om te vragen of iemand het ook gehoord had.
Maar echt al val ik er bijna van om, ik zie hooguit schaduwen vervormen maar ik hoor echt nooit dingen die er niet zijn.
Ik heb ook geen reden om iets te horen die kant op, er is geen enkel spoor van geweld in mijn leven, en ook niet geweest.
Als je dat hebt is het toch vaak iets wat gaande of gaande geweest is in je leven wat dan boven komt is mijn ervaring.
Conclusie: er was wat gaande, en we houden het in de gaten.
Mocht het weer gebeuren trek ik iemand uit bed om mee te luisteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:50

Wij hebben ook een keer gehad dat onze buren erg hard aan het schreeuwen waren. Ze deden ook nog eens erg verdacht (ze zagen dat wij stonden te kijken met onze telefoons in handen en alle buitendeuren gingen ineens dicht). Wij hebben toen toch maar de lokale politie gebeld, die zijn langs gegaan. Het bleek een normale ruzie te zijn, maar zij zeiden ook dat ze liever hebben dat we 100x te veel bellen dan 1x te weinig.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 22:40

Daarstraks was er weer tumult in de hal. Ze was aan het snikken en ik hoorde die kerel zacht praten, maar weet niet wat hij zei. Er vlogen ook wat dingen door de gang.

En dan heb ik juist gewoon eens even haar naam gegoogeld en ben toch geschrokken. Ze komt uit een misdaadfamilie met een liquidatie in de familie en alles... Ben toch even van mijn stuk...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:52

Kan mij voorstellen dat je van je stuk bent!
Zelf niets meer aan doen en gewoon de politie blijven bellen bij onraad.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 22:58

Ik wist dat er meer aan de hand was he, ik voelde het al zo aan toen de politie eens geheimzinnig naar haar auto kwam vragen.
Tja, ik had nog nooit van die familie gehoord, maar als ik alles zo lees... Eng gewoon. Wil de naam hier niet zetten, het is nu ook niet Janssen of zo, maar ik ben wel benieuwd naar meer over die zaak...

Nu heb ik van die gast nog meer schrik...

Brr...

Edit: gisteren is mijn vriend gaan hardlopen en werd hij gevolgd door een auto. Die bleef stilletjes naast/achter hem rijden en dat was ook al zo eng. Auto draaide mee toen hij zich omdraaide... Stom toeval? Want op den duur zou je denken dat er meer aan de hand is...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 01:13

Pff wat heftig! Ik zou er helemaal paranoïde van worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 07:57

Ik zou niet zoveel nadruk leggen op de (mogelijke) achtergrond van de vrouw. Dat komt alleen maar (wellicht onbedoeld) sensatie-achtig over. Ze heeft blijkbaar hoe dan ook hulp nodig. Doe desnoods anoniem een melding wanneer het nodig is, maar het lijkt nu een beetje alsof je een spannend verhaal probeert te vertellen. Wat haar familie verder heeft uitgespookt lijkt me niet erg relevant.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 09:37

Tja, voor mij is het ook spannend, of beangstigend is een beter woord. Ze wilt die kerel duidelijk weg hier, waarom blijft hij opduiken en rijden ze steeds weg? Er zijn nog al ruzies geweest waarbij zij roept dat hij weg moet gaan, en ze dan samen wegrijden. Wij vinden dat heel vreemd.
Ik wil me graag veilig voelen thuis, maar met geschreeuw, gehuil op de gang en zo vind ik het eng. En als iets nu eenmalig gebeurt, ok, maar de frequentie is me iets te hoog om het dan maar onder toeval te scharen.

Ik snap dat het kan overkomen alsof ik "een spannend verhaal" wil vertellen, maar ik schrok heel hard toen ik dat gisteren allemaal las. Ik denk dat dat wel gepermitteerd is?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:42

Met drugs en drank loopt het uit de hand en daarna is er weer "ok" . Daar kan je je beter niet mee bemoeien...in rustiger vaarwater wil zij joiw mening en inmenging ook niet hebben, ben je maar een bemoeial...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:01

Oh dear heb je een nichtje van Holleeder als buurvrouw?? _O- nee grapje

Wel heel vervelend. Heeft je vriend kunnen zien wat het nummerbord van de auto was?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 10:07

Zie pb.

Nee, de auto reeds naast hem en draaide mee als hij van richting veranderde. Dan is hij weggespurt.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:18

Jeetje wat heftig!
Zelf geen ervaring mee, gelukkig, maar ik zou geneigd zijn om echt als een gek naar de politie te gaan en zeggen dat ze moeten bewaken, doen ze dat?
Lijkt me zo griezelig, als iemand je vriend nu ook stalkt met de auto en je steeds rare dingen bij je buren ziet/hoort :(

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 10:20

Tja, dat zou misschien ook overdreven zijn, maar de scheiding tussen wat meld ik en wat meld ik niet, is voor mij erg moeilijk. Ik heb de wijkagent dan ook den mail gestuurd met de vraag. Ik ga er vanuit dat de politie wel weet wie ze is en wat de achtergrond is.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:21

Tieneke schreef:
Tja, dat zou misschien ook overdreven zijn, maar de scheiding tussen wat meld ik en wat meld ik niet, is voor mij erg moeilijk. Ik heb de wijkagent dan ook den mail gestuurd met de vraag. Ik ga er vanuit dat de politie wel weet wie ze is en wat de achtergrond is.

Snap ik _/-\o_
Ik zou in ieder geval echt bang zijn, maar ik ben 13 en nogal bang voor veel dingen :brr: :')
Ik denk, dat een keer herrie no problemo moet zijn, maar als je steeds van die agressie hoort, en daarbij ook ziet, denk ik dat dit echt gemeld moet worden -O-

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:25

Wat grappig dat iedereen meteen op drank en drugs wijst, terwijl er ook medische oorzaken kunnen zijn :) paniekaanvallen e.d. Je kent haar niet dus dat is makkelijk oordelen via Internet

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:31

Ik zal wel teveel Penoza hebben gekeken maar ik zou me hier niet echt mee durven bemoeien :o misschien zou ik zelfs in staat zijn te verhuizen hierom,wat creepy zeg :oo

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 10:33

Wat de oorzaak ook is, ze heeft hulp nodig. Ik vermoed persoonlijk dat ze om de 1 of andere reden moet doen wat die man zegt, wat het ook is.

Volgend jaar loopt ons huurcontract af, dus tot augustus zitten we hier nog. Heb hier altijd graag gewoond, tot nu.