Mensen met traag optrekkende auto ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:05

Hevonen schreef:
Als ik dit zo lees, kan het dus van alles zijn. Ik voeg nog het luchtfilter toe. Bij mijn auto was dat stuk (kennelijk) en het optrekken was een totale ramp. Ik reed inderdaad met 50-60 de snelweg op, levensgevaarlijk. Pas na een poosje kwamen ze erachter dat het luchtfilter stuk was. Na vervanging reed mijn aiuto weer als een zonnetje. (Was overigens een volkswagen)

Waarschijnlijk filter helemaal vol. Dan kan er bijna geen lucht meer ingelaten worden en smoor je als het ware de motor.

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 18:48

Bedankt allemaal! Hij gaat snel naar de garage dus ik hoop daar op meer duidelijkheid..

xShannentje

Re: Mensen met traag optrekkende auto ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 15:15

Het blijkt de krukas te zijn, 2000 euro voor vervanging.. Mn dealer bied nu aan hem om te ruilen maarja, lekker klote weer dit... |( daar gaat m'n eerste autootje

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:25

Dat is nogal prijzig! Hoort dit niet bij de garantie misschien?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:32

Jeetje! Was dit meteen na aankoop? Anders vind ik het wel een verborgen gebrek hoor....

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:47

Wat voor motor zit erin dan?
Ik heb een 1.6 en die is vrij vlot. (Mijn moeder een nieuwere 1.4 en ik merk dat die veel trager reageert).
Vriendin van me heeft een 1.2 (of een 1.0, weet het niet zeker) en die kan niet harder als 120/130 :') en trekt veeeeel trager op.

Edit; zie net dat het toch je krukas is.. Sonde.. hopelijk vind je snel weer een leuk autotje!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:48

Sure_lee schreef:
Jeetje! Was dit meteen na aankoop? Anders vind ik het wel een verborgen gebrek hoor....

Dat het een verborgen gebrek is markttoegang niet uit? De handelaar heeft al een oplossing aangeboden

Wel vervelend ts

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:58

Ze heeft het over een dealer... Dat vind ik anders dan zomaar een handelaar.
En ik snap je zin niet... Maar ja ik ben ook blond...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:17

xShannentje schreef:
Het blijkt de krukas te zijn, 2000 euro voor vervanging.. Mn dealer bied nu aan hem om te ruilen maarja, lekker klote weer dit... |( daar gaat m'n eerste autootje

Zeker omruilen. Hopelijk heeft je dealer een goede oplossing voor je.
Harde leer voor de volgende keer :(:) Altijd checken wat er vaak kapot gaat/waar veel onderhoud aan gaat zitten met auto x uit bouwjaar y. Zodat je met proefrijden goed kan voelen, horen en kijken.

Een gebruikte auto kopen is altijd een risico helaas. Ik heb het zelf ook mogen ervaren, maar voor heel wat minder geld. Rij nu bijna twee jaar in mijn huidige auto en hoewel ik langzaamaan wel op zoek ga naar iets anders, zie ik daar ook wel tegenop. Ik weet dat mijn huidige auto (14 jaar oud) een topper is, want hij laat me nooit staan. Heel slecht al bijna 50.000 zonder onderhoud gereden. Ik mis af en toe wat vermogen. Dus kan er alleen maar op vooruit gaan met wat onderhoud.
Helaas wordt de uitlaat wat minder en is dat niet een goedkope uitlaat die er onder hangt. Dus dan is het kiezen of delen. Maar een jongere auto is geen garantie voor minder gedoe.

Mijn ouders kochten nota bene een auto met distributieketting, die hoef je niet te vervangen. Maar de ketting sloeg een schakel over. Kon het hele motorblok uit elkaar... -O- Heb je een auto van 5 jaar... :+

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:20

Ah dat is ontzettend zuur als je net een nieuwe auto koopt -O-
Misschien voor jou een leuke garage; Auto Avenue in Tilburg, heb ik mijn "nieuwe" aanwinst vandaan en ben echt super goed geholpen, vooral ook omdat het mijn eerste echte auto was.. Super goede uitleg ed gekregen!

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 22:03

Zoe_97 schreef:
Sure_lee schreef:

Dat het een verborgen gebrek is markttoegang niet uit? De handelaar heeft al een oplossing aangeboden

Wel vervelend ts

Het was sowieso al raar. Pas toen hij volledig over was geschreven reden we er echt in en over de snelweg. Binnendoor rijden gaat opzich prima maar toen we richting huis na aankoop de snelweg op probeerde te komen was het echt geen doen.. Dus ja, meteen na aankoop was het al zo ver

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:10

xShannentje schreef:
Het was sowieso al raar. Pas toen hij volledig over was geschreven reden we er echt in en over de snelweg. Binnendoor rijden gaat opzich prima maar toen we richting huis na aankoop de snelweg op probeerde te komen was het echt geen doen.. Dus ja, meteen na aankoop was het al zo ver

Je hebt een auto gekocht zonder proefrit?
Ik neem aan dat je die niet gekocht hebt bij de dealer waar je de auto nu hebt laten nakijken?

Zelfs een nieuwe auto koop je niet zonder proefrit. Nooit weer mee akkoord gaan hoor! Altijd proefrijden!

Gewoon een zure eerste aankoop :(:)

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 13:52

Zoe_97 schreef:
Sure_lee schreef:

Wel vervelend ts

Hij gaat hem nu zaterdag meenemen van de garage bij ons en laat hem bij de Kia garage bij hem in de buurt ook nakijken om te zien of ons verhaal wel klopt. Onze garage heeft foto's van het kapotte onderdeel gemaakt gelukkig dus we hebben bewijs mocht er iets verkeerd gaan. Als zijn garage zegt dat de auto gewoon goed is wil hij geen andere aanbieden; dus stel die garage is partijdig dan zou ik wel gewoon met die kapotte auto zitten.. Dan ruilt hij niet. Dat lijkt me niet rechtsgeldig

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:06

Janine1990 schreef:
xShannentje schreef:

Je hebt een auto gekocht zonder proefrit?
Ik neem aan dat je die niet gekocht hebt bij de dealer waar je de auto nu hebt laten nakijken?

Zelfs een nieuwe auto koop je niet zonder proefrit. Nooit weer mee akkoord gaan hoor! Altijd proefrijden!

Gewoon een zure eerste aankoop :(:)

Ik gok dat ze met de proefrit enkel niet over de snelweg is gekomen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:17

nontie schreef:
Ik gok dat ze met de proefrit enkel niet over de snelweg is gekomen?

Oh stom, dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Edit: Dat heb ik met mijn huidige auto ook helemaal niet getest tijdens de proefrit.

Hoe dan ook, het is gewoon ontzettend sneu.

Hopelijk is de Kia garage eerlijk TS!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:33

xShannentje schreef:

Mijn zus had dat dus precies zo, garage wou dr afschepen, poot stijf gehouden en alles gratis gerepareerd gekregen. Is idd een verborgen gebrek

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:39

Wij lieten tweedehandsauto's altijd keuren bij de ANWB. Je weet dan wat er aan de hand is. Als je een BOVAG-garage hebt (en sommige andere) heb je 3 maanden garantie; in die tijd kunnen de gebreken dan worden verholpen. Bij de ANWB-prijs zat een nakeuring op die punten inbegrepen. Ik weet niet of hun policy is veranderd, maar volgens mij kan het nog steeds.