Hoe kennismaken met buren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ohana_91

Re: Hoe kennismaken met buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:45

Wij hebben de sleutel al 2 maanden en kunnen er nu bijna intrekken :)
We zijn toen we net de sleutel hadden al bij de naaste buren langs geweest om kennis te maken.
Er zijn gelukkig geen overburen (heerlijk, geen buren die je in de gaten houden!), dus die hoeven we niet uit te nodigen.
Fijn dat jullie zo warm zijn ontvangen! Merk toch wel dat het ontvangst gelijk een bepalende indruk is.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:56

Bij ons aan de overkant zijn nu sinds kort nieuwe buren. Daar hebben ze gezamenlijk met de oude buren (die er al heel lang woonden), een soort afscheids/kennismakingsborrel voor de straat gegeven xD
Dus voor de oude buren afscheid en meteen kennismaking met de nieuwe buren :P
Was wel heel leuk en gezellig! Zij hadden gewoon briefje in de brievenbus gedaan bij iedereen. Stuk makkelijker dan alle deuren langs gaan.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:00

Gewoon even kort:
Aanbellen, en zeggen dat je nog niet volledig ingericht bent, maar dat er inmiddels wel koffie is!

En dan van hun af laten hangen of ze meteen even mee naar binnen gaan, of dat ze een ander moment komen.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:28

TS, we zaten er toen een maandje in en hebben ze 2 weken van tevoren uitgenodigd. Wonen in een blok van 5 huizen dus niet zoveel, en iedereen kon gelukkig!

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:31

Eleionomae schreef:
Ik kwam ze allemaal tegen op straat. Toen even op ze afgelopen en me voorgesteld :) bij ons is t leeftijdsverschil zo groot dat ik niet iedereen thuis ga uitnodigen, maar zo kent iedereen mij toch :)

Yep zoals hierboven, heb ze niet uitgenodigd, meesten zagen ons heen en weer lopen met spullen en daar kwam vanzelf een praatje van, sommige kwam ik later tegen en heb me toen voorgesteld.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:37

Drifter schreef:
Eleionomae schreef:
Ik kwam ze allemaal tegen op straat. Toen even op ze afgelopen en me voorgesteld :) bij ons is t leeftijdsverschil zo groot dat ik niet iedereen thuis ga uitnodigen, maar zo kent iedereen mij toch :)

Yep zoals hierboven, heb ze niet uitgenodigd, meesten zagen ons heen en weer lopen met spullen en daar kwam vanzelf een praatje van, sommige kwam ik later tegen en heb me toen voorgesteld.

Eens.
Ik heb ook niemand uitgenodigd. Je ziet in die eerste weken dat je aan het klussen en verhuizen bent genoeg mensen langslopen, dan kun je je meteen even voorstellen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:43

Wat leuk om ze uit te nodigen bij jullie :j

Wij waren vanaf moment 1 druk aan verbouwen, dus buren kwamen zelf nieuwsgierig langs. Zaten ook ramptoeristen bij, op funda hadden ze gezien hoe slecht het huis eruit zag dus ze wouden het ook even in het echt zien :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:05

Ik zou idd gewoon een briefje in de bus doen.

Wij kregen niks meer dan schreeuwende jongeren, keiharde muziek tot laat in de nacht en blaffende honden heel de dag door toen onze buren naast ons kwamen wonen.

Eerste keer ontmoeten was met oud en nieuw, toen een van de zoons een grondbloem in de conifeer had gegooid en die in de fik vloog. Toen kwamen ze maar even sorry zeggen en stelden ze zich voor :+ kan dus nooit erger zijn dan dat, hoe je het ook doet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:14

Wij hadden ons voorgesteld en gelijk gezegd kom een keertje langs. Nog niemand is geweest :') de buurvrouw is op straat gevraagd om haar nummer stel dat er wat gebeurd. Daarna is geappt of we een afspraak zouden maken zodat de mannen er ook wel zijn, maar elke voorgestelde datum kwam niet uit.nou ik heb mn best gedaan denk ik :o

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:21

Dan heb je iig je goodwill getoond moonsparkle!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:54

Het is net wat je zelf leuk vind.
Wat genoemd is kun je doen, een housewarming houden voor de buurt.
Je kunt ook erheen gaan, aanbellen en vragen of ze vanavond langskomen, maar dan heb je 5x buren op bezoek. Of wees heel scherp tijdens klussen en als je er een ziet lopen spring je naar buiten en vraag ze op de koffie, dan heb je alleen wel kans dat ze niet meteen kunnen maar kun je alsnog een afspraak maken.

Maar als al je directe buren langs zijn geweest met bloemen heb je wel een heel leuk buurtje zeg! Wees er maar blij mee.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:50

tineke8889 schreef:
Maar voor zo'n housewarming feestje moet je wel echt leuk ingericht zijn toch? Nu is het echt nog niet netjes opgeruimd en er ligt nog allemaal gereedschap overal en er hangen nog weinig lampen.. Niet echt gezellig voor een feestje. Daarom wilde ik ze liever om de beurt uitnodigen, dan heb ik zelf al iets minder stress omdat het wat informeler voelt ofzo -O-
Kirstenn: ben je toen langsgegaan en dat ze dezelfde avond naar je huis gingen of ben je gewoon langs geweest met "We willen graag een afspraak maken"?

De buren zullen heus wel begrijpen dat je niet meteen álles op orde hebt :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:19

Nee hoor daar moet je echt niet te zwaar aan tillen.
Al licht het er ook een beetje aan hoe je ze uitnodigt, je moet niet de verwachting wekken dat ze in een kant en klaar huis komen borrelen tot diep in de nacht maar dat het gewoon even een bak koffie is.

Wij zijn ook recent verhuisd en ik heb wel wat buren gesproken in het voorbijgaan enzo. Met onze overbuurvrouw (die er iets langer woont dan wij) een koffie/borrel georganiseerd op burendag wat heel goed viel en waar ik veel buren heb gesproken. Dus dat zou je ook altijd nog kunnen doen :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:34

Maak je niet druk over hoe het er binnen uit ziet, de buren zullen heus wel begrijpen dat het paleis het Loo niet is.

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:44

Waarschijnlijk is het al geopperd, maar wij zijn net klaar met het bouwen van ons stekkie (huis en schuren) en wij geven een 'housewarmingparty' voor alle buren, vrienden, familie en de bouwers (wij vinden dat die ook op zo'n feestje horen) Je kan het feestje natuurlijk zo gek maken als je zelf wil. Wij houden het gewoon basic met een hapje en een drankje. Het huis zal dan ook nog niet afzijn en ook niet super schoon.